Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Simson S51 zimny nie odpala, chodzi dobrze.

Szymon.Mechanik. 16 Jul 2015 22:05 6654 16
  • #1
    Szymon.Mechanik.
    Level 8  
    Witam, niedawno zakupiłem Simsonka S51 12V platyniarza. Mam z nim taki problem, że żeby go odpalić muszę go kopać dużo ponad 10 razy, aż końcu załapie. Dodam, że jak odpali chodzi bardzo dobrze, wkręca się na obroty, chodzi na wolnych, i ma moc. Gdy go zgaszę, po czym jak jest rozgrzany zapali od kopa bez gazu. Gaźnik czysty, paliwo dochodzi do niego (gdy mam odkręcony kranik zalewa mi Simsona, wtedy muszę kopać dużo), iskra dobra. Proszę o pomoc.
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #3
    Szymon.Mechanik.
    Level 8  
    Typ bagażnika 16 n3, iskra bardzo dobra.
  • #5
    Szymon.Mechanik.
    Level 8  
    świeca wyglądem nie przypomina wypalonej kremowej, ale tak jak napisalem wyżej, motorower ma moc i jak gorący jest to chodzi jak żyleta.
  • #6
    BANANvanDYK
    Level 40  
    Dobrze wiedzieć, że masz bagażnik.
    Generalnie u mnie zawsze odpalanie na prawidłowo ustawionym 16N3 wygląda tak, że 1-2 suwy (nie kopnięcia) na ssaniu, potem odpalanie bez ssania. Ssanie w tych gaźnikach jest wyregulowane do pracy silnika przy -20°C. Tak to zawsze silnik dostaje za dużo paliwa na włączonym ssaniu.
    Pewnie nie wiesz czy ssanie działa prawidłowo, czy świeca się zalewa?
    Należałoby zrobić kompleksową regulację gaźnika.
    Na początek poziom paliwa - poziom pływaka na 29 mm przy zamkniętym zaworku i nie wciśniętym zderzaku.
    Sprawdzić dysze: ssania #60, biegu jałowego #35, główna #70,
    Wyregulować skład mieszanki biegu jałowego.
    Wyregulować położenie iglicy obciążenia częściowego.
    Jeszcze jedna uwaga dot. układu rozruchowego. Jeśli jest zastosowana jakaś gruba puchnąca uszczelka, to bywa że zamknie się kanał odpowietrzający studzienki układu rozruchowego, będący wycięciem na powierzchni pokrywki komory pływakowej. Uruchomienie silnika jest wówczas niemal niemożliwe (brak ssania), trzeba wtedy zmienić uszczelkę.
  • #7
    Szymon.Mechanik.
    Level 8  
    z tego Co wyczytałem w mojej ksiazce "z motorem na ty " simson s51 , , zastosowanym gaznikiem w tym simku jest gaznik 16 n1 . ja posiadam 16 n3 , dlatego nie wiem,moze jest wina gaznika . Przed chwilą wróciłem z 10 km trasy , zgasiłem go i odpalil normalnie tradycyjnie bez gazu . wykrecilem swiece ladna przepalona kawowa .takze z zapłonem jest w porządku , tylko pytanie . Dlaczego na zimnym silniku Simek ma tak ciezko odpalic , gdy na cieplym pali od kopa bez gazu . gaznik rozebrany cały przeczyszczony benzyną i kompresorem .Mógłbyś mi tak trochę mniej fachowo napisac co mam zrobic , bo nie rozumiem połowy czego napisałes , nie rozumiem tych fachowych okreslen , napisz mi co mam przeczyscic i sprawdzic , bede wdzieczny .
  • #8
    tzok
    Moderator of Cars
    Po takiej trasie na drugi dzień też ciężko będzie palił? Bo jak zapalisz, pochodzi na ssaniu przez 5 minut, zrobisz 2 rundki "wkoło komina" i zgasisz to bankowo będziesz miał problem z ponownym odpaleniem za parę godzin/następnego dnia.
  • #9
    Szymon.Mechanik.
    Level 8  
    jak jest zimny to ciężko odpala , ale jak zgasisz takiego gorącego to od kopa

    Dodano po 2 [minuty]:

    Mógłbys trochę jasniej bo chyba nie rozumiem o co ci chodzi . Przyjechalem z trasy na gorąco odpalil od kopa , ale jak odczekam az ostygnie to problem wraca , ciezko bedzie odpalic .
  • #10
    tzok
    Moderator of Cars
    To wiem, ale czy jest różnica jak pali zimny po dłuższej trasie, a tylko po krótkim "przepaleniu" poprzedniego dnia?
  • #11
    Szymon.Mechanik.
    Level 8  
    nie ma roznicy czy jest po trasie czy po "przepaleniu"
  • #12
    BANANvanDYK
    Level 40  
    Od 1984 do ok. 1992 roku gaźniki 16N3 były montowane seryjnie w Simsonach.
    Po takim pyrkaniu silniki dwusuwowe zazwyczaj lepiej odpalają (zbiera się paliwo w komorze korbowej).
    Proponuję sprawdzić czy ssanie działa. Wykręć korpus tłoczka ssania (kluczem płaskim 12 mm), zatkaj palcem otwór w korpusie gaźnika, a następnie kopnij jeden raz. Palec powinien być mokry od paliwa, jeśli jest suchy to ssanie nie działa.
  • #13
    Szymon.Mechanik.
    Level 8  
    mam wyjąć tłoczek ssania a następnie zatkac palcem ten otwór tłoczka ?
  • #14
    adrian242424
    Level 13  
    Ustaw dobrze zapłon, w moim byłym Simsonie wystarczył ząbek i palił ciepły czy zimny. Przerwa na platynach 0.4mm, wyprzedzenie zapłonu 1,8 mm przed GMP. Jak ustawisz zapłon to wyreguluj gaźnik i musi śmigać cacy.
  • #15
    Szymon.Mechanik.
    Level 8  
    Dodam że odpalam motor bez ssania gdy już go odpale i gdy włączę ssanie to go dusi chce zgasnąć ale jak dam cała manetke gazu to działa normalnie,Ale po opuszczeniu muli go i zgasnie.z tego co wyczytałem, simsony odpala się na ssanie i raczej są problemy takie ze simson chodzą na ssaniu a bez nie,u mnie jest na odwrót.dodam że jak simek jest zimny to na światłach llubi gasnac natomiast gdy ciepły nie ma problemów,ten mój gaznik to niby od simsona s70 no ale powinien chodzić, PROSZE O POMOC!
  • #16
    adrian242424
    Level 13  
    U mnie wystarczyło na zimnym wcisnąć tego dzyndzla od ssana bez gazu i raz kopnąć i po odpaleniu puścić i simson chodził, bez ssana na zimnym odpalał max za 3 razem.
  • #17
    Szymon.Mechanik.
    Level 8  
    wymienilem gaznik i simson zaczal chodzic ,do tego doszedl nowy zaplon .