Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pisanie prostej petli w C

robson132 17 Lip 2015 10:37 774 7
  • #1 17 Lip 2015 10:37
    robson132
    Poziom 20  

Witam.
    Jestem początkującym programistą z językiem c dopiero zaczynam.
    Póki co trenuję na układzie atmega i dioda led .
    W jaki sposób mogę napisać pętle w której dioda będzie migała od chwili "naciśnięcia i zwolnienia przycisku" i przestanie migać po ponownym naciśnięciu i zwolnieniu przycisku?
    Mam taki kod:

Kod: csharp
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod
    [/code][/syntax]

w jaki sposób napisać taką pętle?

0 7
  • #2 17 Lip 2015 10:53
    mondo90
    Poziom 13  

Najprostszy test na miganie diodą to coś takiego:

Kod: c

W taki sposób dioda będzie migać dokładnie co jedną sekundę.

Jeśli chcesz zapalać diodę led po wciśnięciu przycisku to musisz ustawić jeden pin jako wejście i sprawdzać jego stan. Następnie na tej podstawie zapalasz diodę. Stan dnaego portu sprawdzasz za pomocą PINx.

0
  • #3 17 Lip 2015 11:06
    robson132
    Poziom 20  

Widzę że nie zajrzałeś do mojego kodu :D
    Wiem jak napisać taki program, żeby dioda zapalała się i gasła po naciśnięciu przycisku..
    Mi chodzi o program w którym po naciśnięciu przycisku i jego zwolnieniu dioda zacznie mrugać w sposób ciągły. Przerwanie migania dokona się po powtórnym naciśnięciu przycisku.

0
  • Pomocny post
    #4 17 Lip 2015 11:17
    mondo90
    Poziom 13  

Ok, pisanie programu zostawię Tobie, natomiast podam Ci co trzeba zrobić. Mając już ustawione wszystkie piny jak należy (wejścia/wyjścia) chyba najlepiej napisać coś takiego:

I teraz musisz zaprzęgnąć przerwania, dokładniej ustawiasz przerwanie od wciśnięcia przycisku i w tym przerwaniu zmieniasz stan zmiennej *state* na przeciwny. Wszystko ;)

Mam nadzieje, że rozumiesz ? ;)

1
  • #5 17 Lip 2015 14:30
    dondu
    Moderator Mikrokontrolery Projektowanie