Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

golf 3 1.9 tdi 90KM 97' - Rozrusznik kręci, ale silnik nie odpala

dawro 17 Lip 2015 14:41 1524 3
  • #1 17 Lip 2015 14:41
    dawro
    Poziom 2  

    Witam, przejrzałem wiele postów ale żaden nie pasuje do tego konkretnego przypadku, otóż:
    Gdy przekręcam kluczyk od stacyjki w pozycje zapłonu, wszystkie kontrolki zapalają się normalnie, załączam rozrusznik - kręci normalnie, jednak nie odpala.
    Zaznaczę, że:
    - filtr paliwa był niedawno wymieniany i widać w wężyku, że paliwo dochodzi do pompy
    - zaworek od pompy wtryskowej działa (przy przekręcaniu kluczyka w stacyjce słychać charakterystyczne kliknięcie)
    Problem pojawił się podczas jazdy, silnik przez chwilę nie miał mocy, aż zgasł. Następnie udało mi się odpalić, lecz po trzech sekundach zgasł, później udało mi się odpalić na dłużej, pracował normalnie, a później już nie odpalał w ogóle. Normalnie zawsze palił na dotyk, nawet gdy było zimno lub gdy aku był słaby.
    Nie jestem mechanikiem ani elektrykiem, jednak potrafię coś zrobić jeśli wiem jak się do tego zabrać. Proszę o pomoc !

    0 3
  • #2 17 Lip 2015 14:49
    robokop
    Moderator Samochody

    Diagnostyka. Podgląd parametrów życiowych silnika, widzianych przez sterownik, pamięci usterek. No i słynny przekaźnik "109".

    0
  • #3 17 Lip 2015 18:40
    dawro
    Poziom 2  

    Narazie nie mam dostępu do diagnostyki ale zauważyłem, że w przekaźniku 109 lut w spoinach jest popękany(zdjęcie), postaram się go wymienić lub przelutować. Co ciekawe mimo tych pęknięć kontrolka od świec żarowych przy przekręceniu kluczyka zapala się normalnie i gaśnie. Czytałem gdzieś na forum, że może to być wina miejsca zasilania zaworu odcinającego. Czy to może mieć związek z alarmem? Nad bezpiecznikami znalazłem takie 3 puszki (zdjęcie), czy w którejś z nich powinienem przejrzeć lutowania ?

    0
  • #4 18 Lip 2015 23:15
    dawro
    Poziom 2  

    Okazało się, że zaworek na pompie wtryskowej się zaciął i nie dopuszczał paliwa, mimo że dochodził do niego prąd i słychać było charakterystyczne kliknięcie. Wystarczyło wyjąć z niego tłoczek aby auto mogło jeździć ze stałym dopływem paliwa, nowy zaworek można założyć w późniejszym czasie. Obyło się bez podłączania komputera, która w moim przypadku kosztowała by dużą część wartości samego auta :)
    Do tego na wszelki wypadek przelutowałem zimne luty w przekaźniku 109 i mam też drugi na zapas w aucie w razie czego.

    0