Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Stan niski, stan wysoki - Jak to zrozumieć

prollerox 17 Jul 2015 23:49 4374 24
    prollerox
    Level 7  
    Witam

Posiadam układ z termostatem, i ma on specjalne wyjście, sprzedawca w opisie napisał że wyjście normalnie znajduje się w stanie wysokim, jeśli temperatura czujnika osiągnie wartość zadaną to wyjście znajdzie się w stanie niskim. I tutaj trochę pytanie do Was bo okazuje się że nadal jestem zielony. Co to jest ten stan niski i wysoki ? Termostat chcę wykorzystać do uruchamiania wentylatora, tylko nie wiem jak to zrobić. Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam
  • Helpful post
    Alana
    Level 37  
    Ogolnie stan wysoki to napiecie bliskie napieciu zasilania a stan niski to napiecie bliskie potencjalowi masy ale...

Lepiej pokaz instrukcje obslugi ktora powinienes dostac od sprzedawcy to sie upewnimy ze o to chodzi :d
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Masz wyjście, które "załącza się" po osiągnięciu przez termostat zadanej temperatury. W stanie wyłączonym jest na tym wyjściu stan wysoki, czyli napięcie równe lub bliskie napięciu zasilania. A po załączeniu jest tam stan niski, czyli pojawia się masa. Czyli najprościej tłumacząc, to wyjście załącza masę. Więc jeśli chcesz tam podłączyć jakiś przekaźnik (ważna jest obciążalność prądowa tego wyjścia), to podłączasz go miedzy wyjście a zasilanie. Nie między wyjście i masę.
    prollerox
    Level 7  
    Quote:
    Wyjściem wykonawczym termostatu jest wyjście TO,
    które normalnie znajduje się w stanie wysokim. Jeśli temperatura czujnika osiągnie wartość zadaną to wyjście TO
    ustawione zostanie w stan niski do momentu, aż temperatura spadnie poniżej progu histerezy.

Quote:
    Histereza, którą ustawiamy w menu, jest progiem wyłączenia. Dla przykładu, nastawy:
    Temperatura zadana=30, histereza=28
    O