Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Passat B6 2,0 Tdi - Dymi na czarno. Walnięte Ecu ?

pawel.maliczak 18 Jul 2015 00:42 8559 8
  • #1
    pawel.maliczak
    Level 9  
    Witam

    Pacjent to Passat B6 z silnikiem BMR 2,0 tdi 170km. Autko strasznie dymi na czarno przy przyśpieszaniu czy nawet przy przy gazówce na postoju.
    Pompo wtryskiwacze były wymieniane 40tys km temu na akcji serwisowej, turbina wydaje się ok , brak luzu czy uszkodzeń, samo sterowanie turbiny też wydaje się ok sztanga pracuje a tester odczytuje prawidłowe wysterowanie gruszki.
    To na co zwróciłem uwagę to temp. powietrza i czujnik ciśnienia doładowania (fizycznie jeden czujnik) Temp komp pokazuje -40 a doładowanie 2600mbar. Co ciekawe zadane ciśnienie doładowania podczas jazdy się zmienia a odczytywane cały czas pokazuje 2600mbar, na wolnych dalej 2600mbar.
    Ale najciekawsze jest to że uruchomienie silnika z odłączonym czujnikiem temp/doładowania czy nawet MAF nie powoduje zapalenia kontrolki silnika i zapamiętania błędu w sterowniku silnika.
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    fuelinyourblood
    Level 35  
    a w wartosciach widzi np 0 bar jak wypniesz Map? Soft był zmieniany? wiazka, ecu zalane?
  • #3
    User removed account
    User removed account  
  • #4
    pawel.maliczak
    Level 9  
    Właśnie próbuje takowego dorwać. A może znasz procedurę sprawdzenia tego czujnika? Bo szczerze mówiąc zaczynam myśleć że to sterownik silnika jest walnięty skoro po odłączeniu tego czujnika dalej pokazuje -40 i 2600mbar.
    Sprawdzę jeszcze obwód tego czujnika.
  • #5
    Stanisław Chwalisz
    Level 34  
    Nie umiejętnie został wyrzucony DPF i stąd te kłopoty.
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    pawel.maliczak
    Level 9  
    Otrzymałem informacje że ziomki co wywalały dpf grzebały w sterowniku silnika, czujnik temp. / ciśnienia też był ruszany. W poniedziałek jadę na programowanie sterownika. Jutro dostane czujnik do podłożenia i chciał bym od razu sprawdzić wiązkę. Macie może opis pinów wtyczki sterownika silnika ?
  • #8
    pawel.maliczak
    Level 9  
    Wgranie fabrycznego oprogramowania i wyłączenie w nim dpf'u załatwiło sprawę. Autko nie dymi i zbiera się tak jak powinno.
    Jednak że szczęście trwało chwilę. Po kilku kilkunastu minutach jazdy i kilku odpaleniach auto zaczęło łapać przy włączaniu zapłonu błąd P1592 (Czujnik ciśnienia doładowania, zgodność między ciśnieniem doładowania a atmosferycznym).
    Jeśli po odpaleniu wykasuje się błąd to autko jedzie normalnie a błąd wraca dopiero przy ponownym włączeniu zapłonu.
    Czujnik ciśnienia doładowania był dwa razy zmieniany.
  • #9
    User removed account
    User removed account