Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Alarm a odcięcie np. zapłonu

31 Maj 2005 15:37 1549 4
  • Poziom 18  
    Zkładałem alarm do samochodu, nie podam celowo marki ze wzgledów bezpieczeństwa.
    I zauważyłem ciekawostkę z odcięciem dodatkowego obwodu.
    Według instrukcji przekaźnik jest non stop zwarty a rozłącza obwód w chwili gdy alarm podaje masę (przypadek blokady lub alarmu) i z drugiej strony podawany jest +12V z instalacji auta (np. po stacyjce zapłon)

    Niby działa ok tzn. uruchomimy alarmowanie odpalimy silnik który zaraz gaśnie z braku paliwa, ale jest wada połączenia.
    Wystarczy usunąć całą jednostkę lub ją odciąć i samochód nie ma blokady.
    Bez sensu :(
    To po co dodatkowy układ blokady, jeśli nie ma jak schować porządnie alarmu.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 27  
    Wiekrzosc alarmow tak wlasnie dziala. Ja zawsze twierdze ze alarm sluzy do odstraszenia potencjalnego zlodzieja, narobienia wrzasku a blokada po to by nie odjechal z miejsca "zbrodni". jezeli nikt tego nie uslyszy a uda sie lobuziakowi uciszyc alarm (znajdzie i wyrwie centralke) to i polaczy sobie obwod raczej bez problemu.
    Do blokady kilku obwodow zastosuj immobilizer lub jakas antyporwaniowke.

    To jest moje zdanie :)
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 11  
    Po co ma odrazu wyrywać, poprostu kulturalnie wyjmie bezpiecznik od alarmu i............ odjedzie. Projektujący alarmy robią tak żeby alarm w stanie czuwania i spoczynku pobierał jak najmniej prądu- dlatego ten przekaźnik działa po podaniu mu masy w stanie czuwania i plusa ze stacyjki.
  • Poziom 12  
    iti2 napisał:
    Po co ma odrazu wyrywać, po prostu kulturalnie wyjmie bezpiecznik od alarmu i............ odjedzie. Projektujący alarmy robią tak żeby alarm w stanie czuwania i spoczynku pobierał jak najmniej prądu- dlatego ten przekaźnik działa po podaniu mu masy w stanie czuwania i plusa ze stacyjki.


    mysle ze przyczyna tego jest raczej asekuracja konstruktorow na wypadek zepsucia sie alarmu - zeby mozna bylo nadal jechac autkiem
    pobor pradu ma tu malo do rzeczy bo zasilanie przekaznika blokady jest postacyjkowe
  • Poziom 10  
    możesz do tego wykorzystać jeszcze przekaźniki dwucewkowe, taki przekaźnik nie pobiera prądu w stanie załączenia a tylko w momencie przełączania styków i jest ciężki do zlokalizowania dzięki tym cechom