Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Punto II - wyciek paliwa / uszkodzony centralny zamek

logitech55 18 Lip 2015 12:14 1668 9
  • #1 18 Lip 2015 12:14
    logitech55
    Poziom 9  

    Witam
    Kupiłem punto II i zatankowałem do ok 3/4 baku i pojawił się wyciek paliwa (sączy). Wyciek znajduje się w tylnim kole od strony pasażera. Jest tam taki plastik i wąż połączony opaską i w tym miejscu paliwo cieknie. Od czego ten wąż jest i jak to naprawić?


    Jeszcze nie działa centralny zamek od strony pasażera nie zamyka tylko otwiera (bezpiecznik numer chyba 38 sprawdzałem i jest sprawny) Poza tym wszystkie inne drzwi działają oprócz tych. Co mogło się stać

    Moderowany przez CameR:

    Uzupełniłem informacje w tytule.
    Reg. 3.1.15. Nie pytaj od razu na forum, jeśli samemu nic wcześniej nie sprawdziłeś lub nie podjąłeś próby samodzielnej diagnozy. Pamiętaj, że porady są udzielane w sposób zdalny przy braku fizycznego dostępu do urządzenia, problem musi być bardzo dobrze opisany i zrozumiany przez użytkowników, a tytuł powinien zawierać markę, model oraz skrótowy opis usterki.

    0 9
  • #2 18 Lip 2015 12:22
    CameR

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów

    logitech55 napisał:
    Co mogło się stać

    Zepsuło się !

    Nie sprawdziłeś i nie napisałeś nawet czy centralny zamek jest fabryczny czy oryginalny.
    Rozbierz tapicerkę drzwi, sprawdź jak mechanicznie pracuje siłownik.
    Nasmaruj, pozbądź się wszystkich oporów w pracy zamka i siłownika - ewentualnie wymień siłownik lub zamek.

    0
  • #3 21 Lip 2015 06:05
    logitech55
    Poziom 9  

    Z tego miejsca cieknie paliwo. od czego jest ten wąż. Punto II - wyciek paliwa / uszkodzony centralny zamek

    0
  • #4 21 Lip 2015 08:03
    andrzej20001
    Poziom 42  

    logitech55 napisał:
    Od czego ten wąż jest i jak to naprawić

    trzeba odkręcić oczyścić i uszczelnić /ew.wymienić no cała filozofia...

    0
  • #5 21 Lip 2015 12:58
    logitech55
    Poziom 9  

    Juz bym to zrobil ale nie wiem od czego to jest i jakie ma zadanie. Mam prawie 3/4 baku paliwa i boje sie na slepo odkrecac zeby nie wylecialo

    0
  • #6 21 Lip 2015 13:17
    carrot
    Moderator Samochody

    To jest odpowietrzenie zbiornika, wydostaje się przez tą rurę powietrze do wlewu podczas tankowania. Teoretycznie nie powinno się lać stamtąd paliwo przy stanie 3/4

    0
  • #7 21 Lip 2015 19:28
    logitech55
    Poziom 9  

    Odkręciłem wyleciało ok. 100 ml paliwa. Umyłem wytarłem i założyłem na silikon czerwony (Chyba mi się zdaje ale powinna być w tym wężyku uszczelka bo taki rowek ma ale uszczelki nie było). Z czym on jest połączony?

    0
  • #8 21 Lip 2015 20:29
    tzok
    Moderator Samochody

    logitech55 napisał:
    Z czym on jest połączony?
    Ze zbiornikiem paliwa i z wlewem paliwa.

    0
  • #9 21 Lip 2015 20:32
    T5
    Admin grupy Samochody

    logitech55 napisał:
    i założyłem na silikon czerwony
    Jeszcze raz rozbierz umyj i poskładaj bez tego czerwonego zanim benzyna go rozpuści.

    0
  • #10 22 Wrz 2015 23:45
    witia77
    Poziom 9  

    Miałem to samo w moim punto 1 odpowietrznik przeciekał był w tym miejscu jakby wytarty np. Jak by poprzedni właściciel założył zbyt duże koło. Próbowałem różnych sposobów od taśm uszczelniąjacych, klejenie łatek na poxipolu ale z czasem benzyna luzowała spojenie i paliwo dalej ciekło. Aż wreszcie sprzedawca w sklepie motoryzacyjnym polecił mi klej dwuskładnikowy "KWIK" niemiecki. Kazał zakleić bez użycia łatek tylko klej. Odczekałem aż puntek zejdzie do 1/4 pojemności baku przychyliłem go na lewarku na lewą stronę aby paliwo odpłynęło z odpowietrznika odtłuściłem alkoholem i zalepiłem dziurę nakładając około 1 mm warstwę kleju w miarę na większej powierzchni żeby lepiej trzymało. Klej schnie długo jego formowanie wynosi ok 15 min a potem zaczyna wiązać ale jeszcze po pół godzinie jest plastyczny. Pełną twardość uzyskuje się po około 4 lub więcej godzinach. Klej trzyma już kilka miesięcy i dalej twardy a odpowietrznik suchy. Klej odporny jest na benzynę oleje i inne cudactwa

    1