Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Prosz, dodaj wyj徠ek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzi瘯i temu, 瞠 ogl康asz reklamy, wspierasz portal i u篡tkownik闚.

Fiat Panda 1,0 Fire '93 + LPG - SWAP silnika 1,2 SPI 60KM - ustawienie zap這nu

moonchild 18 Lip 2015 12:50 9429 21
  • #1 18 Lip 2015 12:50
    moonchild
    Poziom 14  

    Witam!

    Wstawiam silnik 1242cc Fire do starej Pandy 1,0. W zasadzie plug & play. Wszystko pasuje.
    Wczoraj wymienia貫m pasek rozrz康u w tym silniku i.. zg逝pia貫m.
    Zacz掖em od tego, 瞠 ustawi貫m 1 cylinder w GMP a znacznik du瞠go ko豉 wa趾a rozrz康u pokry si ze szczerbink na g這wicy. W tym momencie na ma造m k馧ku dolnym znacznik powinien wskazywa kraw璠 nadlewu pompy oleju. Niestety nie wskazywa. By przesuni皻y w d馧 o 1 z帳ek. Wida wyra幡ie, 瞠 kto sobie nie dawa rady z tym rozrz康em bo w okolicach k馧 by造 porobione jakie znaczki czerwonym lakierem.

    Fiat Panda 1,0 Fire '93 + LPG - SWAP silnika 1,2 SPI 60KM - ustawienie zap這nu

    Wzi掖em wi璚 ksi捫k serwisow od Punto, stricte dla silnika 1,2. Zdj掖em stary pasek, nie ruszaj帷 k馧 rozrz康u. G鏎ne zostawi貫m bo sta這 jak trzeba:

    Fiat Panda 1,0 Fire '93 + LPG - SWAP silnika 1,2 SPI 60KM - ustawienie zap這nu

    Dolne k馧ko przekr璚i貫m o jeden z帳ek w prawo, tak aby jego znacznik pokry si ze znacznikiem na odlewie pompy.

    Fiat Panda 1,0 Fire '93 + LPG - SWAP silnika 1,2 SPI 60KM - ustawienie zap這nu


    Nast瘼nie za這篡貫m nowy pasek blokuj帷 go w odpowiednim po這瞠niu, tak aby znaczniki paska pokrywa造 si ze znacznikami k馧:

    Fiat Panda 1,0 Fire '93 + LPG - SWAP silnika 1,2 SPI 60KM - ustawienie zap這nu Fiat Panda 1,0 Fire '93 + LPG - SWAP silnika 1,2 SPI 60KM - ustawienie zap這nu

    Niby wszystko ksi捫kowo i OK, ale kto mi powie, dlaczego na kole zamachowym znacznik nie pokrywa si ze szczerbinkami na blasze...?

    Fiat Panda 1,0 Fire '93 + LPG - SWAP silnika 1,2 SPI 60KM - ustawienie zap這nu

    oraz dlaczego znacznik na kole pasowym nie pokrywa si ze znacznikiem na os這nie rozrz康u...?

    Fiat Panda 1,0 Fire '93 + LPG - SWAP silnika 1,2 SPI 60KM - ustawienie zap這nu

    Jedyny obcy element w tym silniku to ko這 zamachowe zdj皻e z silnika 999 Fire II generacji oraz rurka dolotu p造nu do pompy. Blacha na kt鏎ej s z帳ki do ustawiania zap這nu tak瞠 prze這穎na z silnika 999Fire.

    υco chodzi...??

    0 21
  • #2 18 Lip 2015 13:38
    KarizmoGSM

    Poziom 24  

    Bardzo proste i banalne, zerwany klin na kole rozrz康u (dolnym, ma造m) cz瘰ta przypad這嗆, jak co mam takie ko這 na popchni璚ie !

    0
  • #3 18 Lip 2015 14:00
    moonchild
    Poziom 14  

    A drogie toto..?

    Pewnie dlatego kto tym lakierem do paznokci tam rze嬌i... C騜.. robota od pocz徠ku. Mam nadziej tylko, 瞠 to k馧ko da si zdj望 bez 瘸dnego cwancykowego przyrz康u, oraz, 瞠 w silniku 999Fire jest takie samo, bo mam taki silnik niemal nowy w cz窷ciach i to k馧ko nawale tkwi. Wygl康a na zero zu篡cia.
    Mo積a to prze這篡..??

    Teraz jak b璠 je 軼i庵a to pewnie przyda這by si profilaktycznie uszczelniacz wymieni na nowy, nie..?

    0
  • #5 22 Lip 2015 19:23
    moonchild
    Poziom 14  

    C騜.. po wnikliwej diagnozie okaza這 si, 瞠 k馧ko ma klin OK ! K馧ko w 1,2 SPI jest takie samo jak dla 1,0 i ,1, SPI. Niczym si nie r騜ni i ma nawet ten sam nr katalogowy.
    Dla mnie najciekawsze jest to, 瞠 pomijaj帷 pasek rozrz康u i jego ustawienie to patrz帷 na sam wa korbowy jest tak, 瞠 je郵i znacznik na ma造m k馧ku pokrywa si z uskokiem na fabrycznej pompie oleju b璠帷ej zarazem os這n tego k馧ka to znaczki na kole zamachowym i kole pasowym (fonicznym) nie pokrywaj si ze znacznikami na blasze i na obudowie paska rozrz康u. Zgodnie z obrotami silnika s ustawione tak:
    znacznik k馧ka pasowego (fonicznego) jest ok 4mm po prawej od znacznika na obudowie paska a znacznik ko豉 zamachowego jest mniej wi璚ej tyle samo za du篡m z帳kiem czyli 0*.
    O co biega...?? Tak ma by...? Czy to jest ten k徠 wyprzedzenia zap這nu..?
    Rozumiem te znaczniki w silniku maj帷ym aparat zap這nowy do regulacji ale w SPI czy MPI z fonik...? Po co to..?

    W sieci znalaz貫m 2 szko造 zak豉dania paska w tych silnikach. Jedna, kt鏎a jest tak瞠 sposobem fabrycznym m闚i o ustawieniu znacznik闚 k馧 rozrz康u wzgl璠em znacznik闚 na silniku (z帳ek na g這wicy i uskok na odlewie pompy oleju) oraz na zgodno軼i znacznik闚 na pasku ze znacznikami na ko豉ch.
    Druga m闚i o tym, 瞠by ustawia na ko這 zamachowe i na g鏎ne ko這 rozrz康u. Je郵i jednak tak si ustawi to rozrz康 jest przestawiony o 1 z帳ek - czyli je郵i pasek ma 108 z瑿闚 to jest tak jakby znacznik na dolnym kole by na z瑿ie 109? czyli tam gdzie kto namalowa czerwon kropk na odlewie, tak z 7mm poni瞠j uskoku. Wtedy i tylko wtedy zgadzaj si znaczniki na kole zamachowym i na pasowym (fonicznym) ze znacznikami na obudowie paska rozrz康u i na z帳kach na blasze w okienku obudowy sprz璕豉. Wnioskuj zatem, 瞠 jedynie s逝szn metod jest ustawienie znacznika dolnego ko豉 na uskok na odlewie, g鏎nego ko豉 na szczerbink w g這wicy oraz znacznik闚 paska rozrz康u dok豉dnie w miejscach znacznik闚 k馧 rozrz康u.
    Mam racj....??

    Fiat Panda 1,0 Fire '93 + LPG - SWAP silnika 1,2 SPI 60KM - ustawienie zap這nu Fiat Panda 1,0 Fire '93 + LPG - SWAP silnika 1,2 SPI 60KM - ustawienie zap這nu

    Fiat Panda 1,0 Fire '93 + LPG - SWAP silnika 1,2 SPI 60KM - ustawienie zap這nu Fiat Panda 1,0 Fire '93 + LPG - SWAP silnika 1,2 SPI 60KM - ustawienie zap這nu

    0
  • #6 22 Lip 2015 23:20
    tzok
    Moderator Samochody

    Raczej u篡waj znacznika "0" na kole zamachowym, w razie w徠pliwo軼i sprawd czy pokrywa si z GMP na 1szym cylindrze. Istotne s znaki na kole zamachowym i na wa趾u rozrz康u, ten na pompie oleju jest nieistotni i nie zawsze w og鏊e jest znacznik.

    0
  • #7 22 Lip 2015 23:28
    moonchild
    Poziom 14  

    Witz w tym, 瞠 ko這 zamachowe mam od silnika 1,0 od Uno. Drugi silnik 1,0, fabryczny od tej w豉郾ie Pandy te tak ma. Rozrz康 ustawia貫m kiedy na k馧kach rozrz康u i na znacznikach na obudowach tak jak m闚i serwis闚ka od Pandy (ale tak瞠 wszelkie inne ksi捫ki od Uno, Punto itd) i wszystko by這 cacy. Przed chwilk sprawdzi貫m i przy zgadzaj帷ych si znakach na pasku rozrz康u i ko豉ch rozrz康u oraz na obudowach, naci璚ie na kole zamachowym tak瞠 jest przesuni皻e o kilka dobrych mm od z帳ka 0 na blasze.

    Nic ju nie rozumiem...

    Jutro do Fiata pojad na spytki. Tylko czy tam b璠zie jaki prawdziwy rzetelny fachowiec to mam w徠pliwo軼i. No ale kto pyta nie b陰dzi...;-)

    0
  • #9 23 Lip 2015 02:27
    moonchild
    Poziom 14  

    Jak nie ma, jak ka盥a ksi捫ka czy manual ka盥ego auta z silnikiem Fire 8V (do 2000r) podaje taki spos鏏:

    Fiat Panda 1,0 Fire '93 + LPG - SWAP silnika 1,2 SPI 60KM - ustawienie zap這nu

    Ustawia貫m na ko這 zamachowe ale wtedy nie zgadzaj znaczniki na pasku rozrz康u ze znacznikami na ko豉ch. Np g鏎ne ko這 - jest zgodno嗆 kreski na pasku ze znakiem na kole i szczerbink na g這wicy a w tym czasie na dolnym kole znacznik "patrzy" sporo poni瞠j tego uskoku na kt鏎y powinien by skierowany a kreska na pasku jest o z帳ek wy瞠j. W tym czasie naci璚ie na kole zamachowym jest na du瞠j strza販e czyli 0. Nie przypuszczam, 瞠 tak ma by...

    Przery貫m zagraniczne fora w tym w這skie i niemieckie, tematyczne dot. fiat闚 Panda, Seicento czy Punto. Wsz璠zie ustawianie na znaki na ko豉ch i pasku...

    Oczywi軼ie mog to za這篡 do auta (silnik mam na stole!) ale jak b璠zie co nie tak to si pochlastam jakbym mia to wyci庵a ponownie.. To ogrom roboty a ja mam s豉bo z miejscem - ciasny i do嗆 p造tki kana, brak pomocy... Dlatego chc to zgra za pierwszym razem na stole i zamontowa do auta gotowca.

    Poza tym chyba ksi捫k napisz pt: "Fiat - to samo ale inne"

    Musz te przyzna, 瞠 gdzie w necie na polskim "fiatpunto.com.pl" opisywano podobne spostrze瞠nia. Niestety nie mog貫m zobaczy zdj耩, bo ka盥a strona tego forum wywala jaki b陰d "This page requires AC_RunActiveContent.js" co ni diab豉 nie wiem czym jest, w ka盥ym razie powoduje to, 瞠 strona pokazuje si szcz徠kowo jako tekst. Zdj耩 nie wida.

    Mo瞠 te naci璚ia na kole fonicznym i na kole zamachowym, to pozosta這嗆 po wersjach ga幡ikowych i SPI BOSCH wyposa穎nych w aparat zap這nowy, gdzie 鈍ieci這 si tam stroboskopem aby ustawi k徠 wyprzedzenia zap這nu...?

    0
  • #10 23 Lip 2015 09:20
    KarizmoGSM

    Poziom 24  

    Cz這wieku we wykr耩 pierwsz 鈍iece wsad 鈔ubokr皻 i raz dwa znajdziesz GMP i kutry znak jest poprawny w twoim przypadku, filozofii 瘸dnej a ksi捫k piszesz, przecie na aucie mo積a to bez problemu przestawi !

    0
  • #11 23 Lip 2015 10:32
    moonchild
    Poziom 14  

    No nie tak bardzo bez problemu bo to jest swap. To silnik 1,2 od Punto MkI wstawiony do starej kanciatej Pandy. Witz w tym ,瞠 mi璠zy obudow paska rozrz康u i pod逝積ic nawet w oryginale jest mniej ni 5cm a tu dochodzi jeszcze inne ko這 foniczne, poszerzone o dodatkowa bie積i. Mam nadziej, 瞠 to w og鏊e wejdzie. Je郵i wejdzie to obawiam si, 瞠 jego odkr璚enie na aucie mo瞠 graniczy z cudem.
    Wiem co to jest GMP i tak to robi. W moich obu silnikach GMP pokrywa si z dok豉dnie z ustawieniem kreski ma貫go k馧ka rozrz康u na uskok obudowy jak wg ksi捫ki.
    Moje zdziwienie i niepok鎩 wywo逝je fakt rozbie積o軼i mi璠zy znakiem na kole rozrz康u i na kole zamachowym oraz fonicznym.

    0
  • #12 23 Lip 2015 11:14
    tzok
    Moderator Samochody
  • #13 23 Lip 2015 11:28
    moonchild
    Poziom 14  

    No OK rozumiem ale je郵i ustawi na ko這 foniczne / zamachowe to ni wuja nie zgodz si znaczniki na ko豉ch rozrz康u a tak瞠 powstanie przesuni璚ie o+1 z帳ek na pasku.
    Mo瞠 powodem jest to, 瞠 ko這 zamachowe jest z silnika 1,0Uno a nie z 1,2. Ten silnik kupi貫m razem z automatyczn skrzynk ecvt i pochodzi z Punto MkI Selecta.

    0
  • #14 23 Lip 2015 12:12
    tzok
    Moderator Samochody

    ...a z czego masz sterownik zap這nu? Bo z tego co kojarz to UNO 1.0 by這 na BOSCHu z tradycyjnym rozdzielaczem zap這nu, a Punto 1.2 na Magneti-Marelli z dwoma podw鎩nymi cewkami. Ko豉 foniczne mog造 si r騜ni, tak瞠 mog Ci czeka kolejne problemy.

    0
  • #15 23 Lip 2015 14:23
    moonchild
    Poziom 14  

    Nie w Pandzie 1,0SPI jest sterownik IAW6F.SH (kiedy o tym du穎 rozmawiali鄉y w kontek軼ie LPG). Teraz mam sterownik IAW 6F.S3 dedykowany do Punto 1242cc 60KM. SPI. Czyli w zasadzie bez zmian. Przypuszczam, 瞠 ten sterownik t b璠zie lepiej pracowa z LPG (centralka 6F.SH ma jak捷 niedor鏏k softu i wiecznie si rozje盥瘸豉 mapa). Tak瞠 tutaj nic nie wymy郵isz... jak fabryka da豉 tak jest.
    By貫m przed chwilk Fiata ale potraktowali mnie jak debila co to zielonego poj璚ia niema... najlepiej do nich przyjecha... ta jasne.
    Trudno... id zak豉da silnik do auta. W razie czego korekta na aucie.

    Dodano po 1 [godziny] 48 [minuty]:

    Co do ko豉 fonicznego to por闚nywa貫m to z Pandy 1,0 i z Punto 1,2 i jest w zasadzie takie samo. R騜nice to przestawienie bie積i paska wielorowkowego alternatora z z瑿atk foniczn (pompa oleju ma tak瞠 kr鏒sze ucho pod czujnik!) oraz dodatkowa bie積ia dla paska nap璠y pompy wspomagania uk豉du kierowniczego (albo klimy?) zwulkanizowana z w豉軼iwym k馧kiem (nie do odci璚ia bo si posypie wywa瞠nie). Poza tym zar闚no kszta速 jak te liczba z帳k闚 foniki oraz umieszczenie pola martwego s identyczne jak w Pandzie. Nawet naci璚ie na brzegu k馧ka jest w tym samym miejscu.

    Fiat Panda 1,0 Fire '93 + LPG - SWAP silnika 1,2 SPI 60KM - ustawienie zap這nu


    Wszystko wskazuje te na to, 瞠 i ko這 zamachowe jest identyczne jak w Uno po 1998r. Wtedy zmieniono rozstaw 鈔ub na wale korbowym. Akurat mia貫m taki silnik w puzzlach wi璚 je wykorzysta貫m. Tak jak pisa貫m wy瞠j. by to silnik od Selecty (automat ecvt) a tam jest zupe軟ie inne ko這 zamachowe - w zasadzie kawa 2mm blachy z dospawanym (do嗆 brzydko z reszt) wie鎍em. Co ciekawe Selecta nie mia豉 na swoim kole 瘸dnych znaczk闚 do ustawiania jak te blachy z z帳kami i okienka do sprawdzania po這瞠nia wa逝 w obudowie sprz璕豉.
    C騜, chyba b璠zie jednak trzeba to po prostu zamontowa i sprawdzi. Je郵i nie b璠zie r闚no pracowa, odpowied gotowa. Wkurza mnie tylko to 瞠 potem robota na za這穎nym w aucie silniku b璠zie mocno upierdliwa. Nie mam podno郾ika ... wygoda zatem zerowa a gor帷o jest jak .....s

    0
  • #16 27 Lip 2015 15:56
    moonchild
    Poziom 14  

    Silnik za這穎ny. Pasek ustawiony na znaki. We w這skiej serwis闚ce Punto 1,2 wyczyta貫m, 瞠 nie wolno sugerowa si znakami na kole fonicznym i zamachowym podczas ustawiania rozrz康u. Tylko znaczniki na ko豉ch + znaczniki na pasku. Musi gada.

    Oczywi軼ie to, 瞠 silnik siedzi w komorze nie zako鎍zy這 problem闚. Trzeba zrobi dystansow podk豉dk (12mm) miedzy kolektor a portki, bo rury wydechowe dotykaj prawie miski olejowej. Nie b璠 jej t逝k m這tkiem bo to druciarstwo. Jako dystans u篡j przylgi od starych portek + 2 podk豉dki i jak ula.

    Kolejny problem to g鏎a... C騜, silnik 1,2 jest wy窺zy o 2cm od 1,0. Dodatkowo wysoko嗆 ro郾ie przez 12mm grubo軼i miksera od LPG. Problem tym, 瞠 wzmocnienie maski le篡 na obudowie filtra powietrza i brakuje jakich 2cm 瞠by si zamkn窸a.

    Fiat Panda 1,0 Fire '93 + LPG - SWAP silnika 1,2 SPI 60KM - ustawienie zap這nu Fiat Panda 1,0 Fire '93 + LPG - SWAP silnika 1,2 SPI 60KM - ustawienie zap這nu

    Mo積a by to omin望 wycinaj帷 nawet cz窷ciowo wzmocnienie pod powierzchni maski ale to zn闚 druciarstwo. Postanowi貫m poszuka oszcz璠no軼i gdzie indziej. Poniewa g這wica monowtrysku wraz z wtryskiwaczem jest obecnie 15mm wy瞠j ni w oryginale (10mm mikser + 1mm uszczelka pod nim + 4mm dodatkowy dystans oryginalny celem zmniejszenia d豉wienia przepustnicy) to my郵, 瞠by o 15mm splanowa plastikow podstawk pomi璠zy monowtryskiem a kolektorem dolotowym. To da 15mm w d馧. Dodatkowo dam 10mm dystanse pod poduchami ca貫go zespo逝 nap璠owego do w sumie da 25mm obni瞠nia. Wtedy wszystko wejdzie i jeszcze kilka mm zapasu miedzy puch filtra a wzmocnieniem maski wyjdzie...! Dobry pomys...??



    Kolejny ma造 problem to sam monowtrysk. Poniewa silnik 1,2 pochodzi z Punto Selecta (z automatem ecvt) to monowtrysk ma zupe軟ie inny TPS ni standardowy. Co prawda s 3 piny ale czujnik jest formy Bosch i ma dwie takie kostki. O co chodzi nie wiem, bo nie mam schematu od Punto Selecta. Dla por闚nania obok le篡 korpus od 1,0. Punto ma monowtrysk 32MM17 a Panda 30MM20. Oczywi軼ie TPSu nie da si prze這篡 bo Punto ma d逝窺z o przepustnicy.

    Fiat Panda 1,0 Fire '93 + LPG - SWAP silnika 1,2 SPI 60KM - ustawienie zap這nu Fiat Panda 1,0 Fire '93 + LPG - SWAP silnika 1,2 SPI 60KM - ustawienie zap這nu Fiat Panda 1,0 Fire '93 + LPG - SWAP silnika 1,2 SPI 60KM - ustawienie zap這nu Fiat Panda 1,0 Fire '93 + LPG - SWAP silnika 1,2 SPI 60KM - ustawienie zap這nu





    Co ciekawe ksi捫ka WK od Punto podaje monowtrysk 32MM17 jako jedyny przy silniku 1,2 ale nawet w sieci znajduj monowtryski 32MM13 a nawet 30MM12. Jak to jest...??
    A mo瞠 za這篡 do tego silnika monowtrysk od Pandy czyli 30MM20...? Tylko czy to b璠zie dobrze chodzi...? Czy nie b璠zie g逝pie komputer i 幢e dawkowa paliwo / powietrze...?
    Komputer ma IAW6F.S3

    1
  • #17 27 Lip 2015 17:32
    tzok
    Moderator Samochody

    TPS pomierz miernikiem, to zwyk造 potencjometr. S康z, 瞠 w wersji do automatu ma dwa niezale積e obwody - jeden do sterownika silnika, drugi do skrzyni.

    0
  • #19 27 Lip 2015 23:43
    tzok
    Moderator Samochody
  • #20 01 Sie 2015 00:20
    moonchild
    Poziom 14  

    Dzi zala貫m p造n do ch這dnicy i odpali貫m silnik na dobre.
    Monowtrysk od 1,0 czyli WM 30MM20. Na wolnych obrotach trzeba przyzna chodzi ca趾iem przyzwoicie. Niestety po rozgrzaniu zaobserwowa貫m nast瘼uj帷y objaw.
    Po wprowadzeniu silnik na obroty rz璠u 3000rpm i puszczeniu peda逝 gazu wyra幡ie strzela w t逝mik. Tak jak czasem sportowe auto. Nie d豉wi si, nie rzuca obrotami tylko takie do嗆 g這郾e "pyk" s造cha z ty逝. Raz, czasem dwa razy.
    Pomy郵a貫m, 瞠 mo瞠 to wina tego monowtrysku od 1,0.
    potem gdzie w sieci przeczyta貫m, 瞠 takie strza造 mog r闚nie by skutkiem nieszczelnego wydechu. W tym momencie zda貫m sobie spraw, 瞠 sk豉daj帷 wydech przykr璚i貫m sond Lambda r瘯. Mocno, ale r瘯.
    Dawaj klucz... dokr璚i貫m... ! Niestety nie wiele to da這. To nie to.

    Postanowi貫m jednak za這篡 oryginalny monowtrysk od tego silnika czyli WM 32MM17. Tak te zrobi貫m. Za porad kogo z Elektrody poszuka貫m miernikiem, kt鏎y kabelek gdzie ma i嗆 w tym nietypowym TPSie. Okaza這 si, 瞠 to standardowy TPS z Lancii Kappy, szeregu Citroen闚, Pug闚 i innej francuszczyzny.
    Eny貫j dopasowa貫m to i z這篡貫m wszystko tak jak fabryka da豉. Czyli siedzi tu kompletny silnik od Punto wraz z elektronik. Nic w tym zestawie nie pochodzi z Pandy. poza wi您k - inne s tylko kolory kabelk闚. Za這篡貫m nawet jego oryginalny czujnik na kole fonicznym, cho 瘸dnej zmiany w pracy silnika nie zauwa篡貫m.

    Motor pali od strza豉, chodzi do嗆 r闚no, chyba lepiej ni poprzednie 1,0, pi瘯nie wkr璚a si na obroty, czu, 瞠 ma power.

    https://youtu.be/D3KSUthJczk

    https://youtu.be/YCOKrq1mQVs

    Niestety... z rury wydechowej leci bia豉wy opar. Nie 鄉ierdzi, nie jest zbyt g瘰ty (mia貫m kiedy wywalon UPG i auto ledwo jecha這 a ca豉 okolica zasnuta by豉 鄉ierdz帷ym g瘰tym bia造m dymem). To co wylatuje z rury nie snuje si po ziemi, tylko rozp造wa.

    https://www.youtube.com/watch?v=62XIhnPB1Zs

    To zapewne para wodna ale jako jej chyba za du穎.
    1,0 tak nie kopci...
    Co ciekawe na wolnych obrotach dymi mniej, na wysokich jakby wi璚ej ale znacznie mniej kiedy w陰cza si wentylator ch這dnicy.
    Przypominam, 瞠 dym ten nie cuchnie a ma wo landrynkowat - zna, 瞠 dzia豉 sonda i katalizator.

    Sp鎩rzcie prosz na filmiki... co to jest...? Zimno si zrobi這...? Na dworze dzi w Gda雟ku by這 14*C ale w gara簑 jest cieplej. Silnik nagrza.. i zasysa raczej 20 stopniowe powietrze...

    Macie jaki pomys...?? UPG...??? Tylko nie to.. ;-(

    0
  • #21 01 Sie 2015 11:49
    tzok
    Moderator Samochody
  • #22 01 Sie 2015 14:01
    moonchild
    Poziom 14  

    Nie jestem w stanie sprawdzi ci郾ienia paliwa. Pompk mam od Uno 1,0 Fire, kt鏎y mia monowtrysk BOSCH monojetronic. Nie mam czym i jak sprawdzi ci郾ienia. Do warsztatu nie pojad bo mnie skroj jak za zbo瞠, z reszt nie znam w Gda雟ku nikogo kto chcia豚y si bawi w takie rzeczy.

    Pompka daje 1,2bara tak jak i ta kt鏎a fabrycznie by豉 w Pandzie czy Uno. Jedyna r騜nica to jej wygl康. Ja mam pompk Bosch a wcze郾iej by豉 pompka Walbro. Mam t Walbro ale ona nie mie軼i si do mojego zbiornika. Nie mie軼i si, bo mam zbiornik w豉snej produkcji (12L) s逝膨cy do dojazdu do stacji LPG, odpalania auta oraz by np dojecha do Czech gdy jad przez Austri (bo tam nie ma LPG).

    Fiat Panda 1,0 Fire '93 + LPG - SWAP silnika 1,2 SPI 60KM - ustawienie zap這nu Fiat Panda 1,0 Fire '93 + LPG - SWAP silnika 1,2 SPI 60KM - ustawienie zap這nu
    Fiat Panda 1,0 Fire '93 + LPG - SWAP silnika 1,2 SPI 60KM - ustawienie zap這nu


    Co roku je盥輳 tym autem tras 7tys km. Serbia, Chorwacja i W這chy. Ba趾any s tanie ale reszta ju nie... Wyje盥瘸j帷 do Polski tankuj 48L gazu w Trie軼ie i jad przez Villach Wiede. Ju za Wiedniem zaczyna zdycha gaz to wrzucam benzyn i swobodnie doje盥瘸m si do Bratys豉wy gdzie mam tanie LPG. Ben mam zazwyczaj jeszcze z Polski lub z Chorwacji. Wiem 瞠 to 鄉iesznie brzmi ale tn koszty. Nie b璠 p豉ci 8 zeta za litr. Do嗆, 瞠 w Italii gaz kosztuje ponad 4zeta za litr.

    Witz w tym, 瞠 m鎩 samorobny zbiornik nie pomie軼i na wysoko嗆 pompy Walbro.

    Fiat Panda 1,0 Fire '93 + LPG - SWAP silnika 1,2 SPI 60KM - ustawienie zap這nu Fiat Panda 1,0 Fire '93 + LPG - SWAP silnika 1,2 SPI 60KM - ustawienie zap這nu
    Fiat Panda 1,0 Fire '93 + LPG - SWAP silnika 1,2 SPI 60KM - ustawienie zap這nu

    Faktycznie co w tym mo瞠 by, bo od kiedy mam t pomp to i silnik 1,0 delikatnie kula podczas pracy ale tylko na wolnych obrotach. Hmmm...
    Ten dymek z rury jest bia豉wy a nie czarny. Mo瞠 si myl ale np w ga幡ikowcach jak za bogata jest mieszanka to kopci na czarno... czy jestem w b喚dzie..? W monowtryskach tak samo czy nie..?

    0