Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pisanie aplikacji pod Linuxa - kilka pytań

Franek k 18 Lip 2015 13:59 795 11
  • #1 18 Lip 2015 13:59
    Franek k
    Poziom 15  

Witam.
    Na wstępie chcę zaznaczyć, że nie jestem profesjonalnym programistą bardziej amatorem-hobbystą. Mam podstawowe doświadczenie z pisaniem aplikacji na Windowsa. Ale było ich tylko kilka i to dość prostych, na własny użytek. Do tego celu używałem oprogramowania Visual Studio od Microsoftu i języka C++.

Ostatnio wpadła mi w ręce płytka Olinuxino z procesorem A13. Na kartę pamięci micro SD wgrałem obraz systemu Linux a dokładnie jakaś odmiana Debiana. Teraz płytka startuje na tym systemie. Niestety nie posiada ona wyświetlacza, ma co prawda wyjście na monitor ale jest uszkodzone - w zasadzie to było powodem dla którego otrzymałem tą płytkę. Na szczęście płytkę można podłączyć do komputera przez konwerter USB-UART i Terminal UART na Windowsie, robi za konsole systemową. Po prostu płytka przez UART wysyła tak jakby zawartość okna konsolowego systemu Linux i można dzięki temu działać na tym systemie tak jak z konsoli.

A wracając do głównego tematu. To znudziło mi się już taka "zabawa" bez celu. Chciałbym stworzyć aplikację na tą płytkę aby wykorzystać jeden z portów UART procesora i komunikować się z zewnętrznym urządzeniem opartym na AVR. Płytka ma też moduł WiFi więc można by też stworzyć jakąś komunikację przez internet. W każdym razie, możliwości i pomysłów sporo, ale najpierw trzeba stworzyć jakąś aplikację, która by była uruchomiona na tej płytce. Z racji tego, że jest tam Debian, a więc system Linux, to też przede mną pierwszy starcie z programowaniem na ten system. Dlatego mam kilka pytań:

1. Czy istnieje jakieś środowisko podobne do Visual Studio z tym, że umożliwiające pisanie aplikacji pod Linuxa? Oczywiście chciałbym pisać w języku C.