Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaki samochód do max. 7.000zł z LPG, 5-drzwiowy, silnik max. 1.7.

Messy1 18 Lip 2015 22:50 1371 18
  • #1 18 Lip 2015 22:50
    Messy1
    Poziom 9  

    Witam.
    Szukam autka które spełni moje kryteria, a mianowicie:

    -Auto z LPG ( najlepiej z 2-3 letnim gazem)
    - Spalanie do 9 litrów LPG
    -Silnik max. 1.7
    - Pięciodrzwiowy
    -Tanie części, prostota napraw, mała awaryjność.
    -Cena do 7.000zł
    - Bez korozji
    - Rok najlepiej powyżej 2001
    - 5- drzwiowy
    Macie jakieś pomysły?
    Szukam po prostu, w miarę tanie w utrzymaniu wozidełka z LPG, nie jestem wymagająca co do komfortu, marki itd.
    Ma jeździć tanio i aby się często nie psuł, a w razie czego aby można było tanio i szybko usunąć usterkę.
    Moje typy nad którymi się zastanawiam to:
    Pierwsze miejsce: FIAT ALBEA 1.2, 2001-2004, LPG
    Drugie miejsce: DACIA LOGAN 2004-2006, LPG
    Trzecie miejsce: Renault Thalia 2001-2005, LPG
    Co myślicie o moich typach?

    0 18
  • #3 19 Lip 2015 00:51
    Madrik
    Moderator Robotyka

    1 - Te 7 tysięcy to cały budżet, czy tylko kasa na samochód? Pamiętaj, że trzeba mieć "wolne" ze 3-4 tysiące na opłaty i ewentualne naprawy.

    2 - Przykro mi rozczarować, ale nikt nie sprzedaje 14-15 letnich pojazdów z prawie nową instalacją gazową, jeżeli nie mają poważnego feleru.
    W tej kategorii wiekowej normą są niestety wraki z przeszłością. Trzeba mieć naprawdę wielkie szczęście, by trafić samochód, który nie sprawi kłopotów. Przy oglądaniu samochodu trzeba mieć przy sobie co najmniej 150 zł, na ewentualną wizytę u mechanika.

    3 - IMHO, lepiej kupić "dziewiczą" benzynę i samemu założyć do niej gaz. Będzie pewność, że instalacja jest sprawna, silnik nie zniszczony, a instalacja przyzwoitej jakości, a nie jakiś szmelc wsadzony by przyciągnąć klienta.


    4 - Niestety to konieczność. Poproś jakiegoś znajomego, znającego się na samochodach i umiejącego ocenić stan pojazdu, by ci towarzyszył przy oglądaniu. Raz, że będzie krytycznym głosem rozsądku (klient często się daje ponieść emocjom i szybko kupić samochód) i powie, który samochód w ogóle warto sprawdzić. Postępuje się z grubsza wg schematu. Do kolejnego punktu się przechodzi dopiero jak się nie ma do czego przyczepić.

    a - ocena wizualna. Tu już widać czy samochód miał przeszłość czy nie. Niestety, trzeba wiedzieć na co patrzeć. Czy samochód nie jest np. krzywy, wygięty, stoi prosto, blachy pasują kolorem, jak wyglądają szpary między blachami, czy nie ma elementów niedopasowanych kolorystycznie.
    b - dokładne spojrzenie. Ocena podwozia, podłóg, punktów konstrukcyjnych. Opon (czy wymagają wymiany - z reguły tak).
    c - ocena techniczna. Praca silnika, czy wszystko działa, czy nic nie stuka.
    d - jazda próbna. Prowadzić należy samemu lub dać prowadzić naszemu specjaliście.
    e - na końcu wizyta na stacji diagnostycznej. Trochę kosztuje, ale wiemy przynajmniej czy pojazd przejdzie badania. Z reguły należy samemu wybrać stację. Te "polecane" przez sprzedawcę mogą być pułapką.

    1
  • #4 19 Lip 2015 04:28
    Albert486
    Poziom 14  

    Zacznijmy od tego, ze gaz to do kuchenki nie do aut.

    Moderowany przez manta:

    Kolega zajmie się informatyką, bo o samochodach ma raczej nikłe pojęcie

    -17
  • #5 19 Lip 2015 08:16
    638936
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 19 Lip 2015 10:41
    bizon_126
    Poziom 28  

    RENO-MAX napisał:
    radzę omijać z daleka silniki 1.5 dci.

    Czego chcecie od tego silnika bardzo mało palą jak się zmienia olej co 10 tys a nie jak inspekcja wskazuje co 30 to pojeździ długo
    Jedno ale wtryski Delphi źle znoszą chrzczenie polskiego paliwa
    Wtrysków Simens-a jeszcze nie wymieniałem w tym silniku
    Renault spełnia jeden z warunków- nie rdzewieje pod warunkiem że nie było bite

    0
  • #7 19 Lip 2015 11:23
    1879006
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 19 Lip 2015 12:14
    marseluss_2009
    Poziom 24  

    Albert486 napisał:
    Zacznijmy od tego, ze gaz to do kuchenki nie do aut.


    Nikt w tym temacie nie pytał do czego nadaje się lpg. Autorka zadała jasne pytanie i jak nie masz nic sensownego do dodania to nie nabija sobie postów.

    Popieram Madrik'a, lepiej kupić czystą benzynkę i samemu zagazować, instalka na gwarancji i mniejsze prawdopodobieństwo że auto ma sporo nalatane i sprzedawane jest bo się po prostu kończy.

    Definitywnie przy zakupie ktoś, kto zna się na autach albowiem nie uczciwych ludzi nie brakuje.

    Co do pojemności silnika to nie zawsze duży będzie palił więcej. Mieszkam w górach, i tu mój dwulitrowy lancer pali mniej bądź tyle samo co moich szfagruf Mazdy 323 i 3 z silnikami 1.6. Oni ekonomicznie a ja bez spiny, tylko w mieście dostaje baty. Napisz jak będziesz eksploatować auto bo może lpg będzie zbędne. A od siebie zaproponować mogę suzuki liana.

    0
  • #9 19 Lip 2015 18:49
    638936
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 19 Lip 2015 22:44
    1879006
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 20 Lip 2015 18:41
    marseluss_2009
    Poziom 24  

    Hmm ale dci to klekot a autorka szuka bp+lpg

    0
  • #12 20 Lip 2015 18:47
    Ireneo
    Poziom 40  

    Jeżeli będziesz brała z gazem to zwróć uwagę ile butla ma ważność.Po 10 latach należy ją wymienić albo ponownie zalegalizować czyli raz że koszta a dwa to silnik zmęczony będzie kilkuletnią jazdą na gazie.Oczywiście podstawa znajomy mechanik niech obejrzy.

    0
  • #13 20 Lip 2015 20:13
    chojinka
    Poziom 27  

    10 letnie auto będzie zawsze miało jakieś problemy,więc bierz co ci sie podoba, tylko przed zakupem jedź autem na stację kontroli pojazdów aby przetrzepać auto.

    0
  • #14 21 Lip 2015 06:57
    zen3x
    Poziom 30  

    Citroen xsara 1.6 z 03-04 z małym przebiegiem do 6000zł, gaz do niego to 2000zl. Koszty ewentualnych napraw są również małe.

    0
  • #15 21 Lip 2015 09:01
    bizon_126
    Poziom 28  

    Zapomniałeś wspomnieć o belce która raz na kilka lat przy jeździe po naszych drogach wymaga remontu to jedyne 1000 złotych
    Seicento którym niegdyś jeździłem kupiłem z przebiegiem 139 tys i ośmino letnim gazem
    Nie patrzyłem na licznik tylko na stan auta i cenę
    Później dokopałem się w papierach że lpg było zamontowane gdy miał 160 tys
    Silnik od wymiany do wymiany pobierał 0,5 l oleju

    0
  • #16 21 Lip 2015 09:58
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Messy1 napisał:
    Spalanie do 9 litrów LPG

    Zapomnij o takim wyniku. Chyba że Tico,Uno,Punto,itp.

    0
  • #17 21 Lip 2015 12:00
    zen3x
    Poziom 30  

    Co to jest 1000zł za naprawę, która wykonuje się raz na wiele lat.

    0
  • #18 21 Lip 2015 12:14
    marseluss_2009
    Poziom 24  

    andrzej20001 napisał:
    Messy1 napisał:
    Spalanie do 9 litrów LPG

    Zapomnij o takim wyniku. Chyba że Tico,Uno,Punto,itp.


    Pragnę się nie zgodzić, moja mazda mx-6 taki wynik bez problemu osiągała, oczywiście prędkości zgodne z przepisami i koła 205 55 r16, na 17tkach o 1,5 litra w górę. Wszystko zależy od stylu jazdy, dużo hamuje biegami i nie napędzam się wiedząc że zaraz kolejne światła itp.

    Bizon_126 ma rację ludzie kręcą liczniki ba sami chcemy by auto miało poniżej 200 tysi a przecież to nie realne w większości przypadków. Mój mx w chwili zakupu miał ponoć dwieście z ogonkiem, po dłuższej rozmowie przyznał się że o 100 przekręci. Lala ma dokładnie 500 170 km i nieźle się miewa. Tak że przebieg przebiegiem ale stan techniczny ważniejszy.

    0
  • #19 25 Lip 2015 12:12
    Messy1
    Poziom 9  

    Dziękuję Wszystkim za wszystkie podpowiedzi i odpowiedzi na moje pytania, Zdecydowałam się na Logana z gazem :)
    Pozdrawiam

    0