Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elmark
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lodówka/zamrażarka domowa do samochodu

Karenz 18 Lip 2015 23:10 3342 13
  • #1 18 Lip 2015 23:10
    Karenz
    Poziom 8  

    Od jakiegoś czasu intensywnie szukam lodówki lub zamrażarki samochodowej
    Wszystko na ogniwach petiera jest do luftu a inne bardzo drogie .
    Wpadłem na pomysł zakupienia najmniejszej zamrażarki domowej
    http://arkaagd.pl/produkt.php?id_produktu=157
    albo większa
    http://www.haier.com/pl/produkty/chlodnictwo/zamrazarki/hfz-136aa.shtml
    dokupienia do tego przetwornicy .
    Całość wyjdzie ok 600 zł czyli 2 razy taniej od byle jakiej lodówki z agregatem .
    Pierwsze pytanie jakie mocy powinien być przetwornicy oraz czy są jakieś powody dla których nie można używać domowego agd w samochodzie

    0 13
  • Elmark
  • #2 18 Lip 2015 23:15
    niewolno2
    Poziom 39  

    Przetwornica musi na wyjściu mieć pełną sinusoidę i oczywiście zapas mocy aby w chwili startu agregatu nie siadło napięcie na niej a co za tym idzie moc przetwornicy.

    0
  • Elmark
  • #4 18 Lip 2015 23:26
    RsNeo
    Poziom 19  

    A co z pracą agregatu podczas jazdy ? Może ulec uszkodzeniu bo one nie lubią wstrząsów podczas pracy.

    0
  • #6 18 Lip 2015 23:53
    bearq
    Poziom 36  

    O agregat nie ma się co martwić, warto aby lodówka wyposażona była w czujnik przechyłowy bo podjeżdżając pod wysokie góry można ją zatrzeć (miałem takie dwa przypadki). Co do zasilania jej z przetwornicy to tu jest problem bo dość że musi ona mieć pełny sinus na wyjściu to w dodatku bardzo często dochodzi do wyłączania się przetwornicy ze względu na kilkukrotnie większy pobór prądu przy starcie agregatu. Nie wiem jakiej pojemności potrzebna jest lodówka ale warto zainteresować się tymi zasilanymi 12V-24V lub z samochodów ciężarowych.

    0
  • #8 19 Lip 2015 00:04
    pitool
    Poziom 30  

    Na chwilę obecną posiadam lodówkę CDF-35 12/24V waeco(kupiłem używkę).Mrozi na "kość",jest energooszczedna bo po 14 godzinach postoju na aku 120Ah,nie ma problemu z odpalaniem 3 litrowego turbodiesla.Na rynku wtórnym można takie kupić w granicach tysiąca.
    Druga opcja to agregaty Danfos np;BD35F.spotkałem je w lodówkach do ciężarówek.Potrafią pracować w ciężarówkach po 72 godziny beż konieczności przepalania auta.Agregaty można zabudować sobie w dowolnej obudowie termoizolacyjnej.

    0
  • #9 19 Lip 2015 00:10
    Karenz
    Poziom 8  

    RsNeo napisał:


    To jest gazowa lodówka. Z agregatem więc w czasie jazdy możliwe iż trzeba ją przełączyć w tryb zasilania gazem. Dość dziwny opis na tej stronie.


    http://allegro.pl/lodowka-samochodowa-mobicool-b40-12v-230v-38l-acdc-i5453003450.html

    Tutaj jest opisane
    W trybie kompresora (230V) mrożenie standardowe do -15°C, niezależnie od panującej na zewnątrz temperatury. W trybie termoelektrycznym (12V) chłodzenie do 20°C poniżej temperatury otoczenia.

    0
  • #10 19 Lip 2015 18:28
    Hart3
    Poziom 24  

    Lodówki samochodowe z agregatem są wyposażone w układ oszczędzania energi potrzebny do pewnego odpalania pojazdu oraz układ przeciążeniowy który nie pozwoli na pracę lodówki w momencie przechyłu kabiny.W chwili przeciążenia lodówka zaczyna próbkować co 70 sek. i załącza w chwili ustania problemu.

    0
  • #11 19 Lip 2015 18:42
    bearq
    Poziom 36  

    Hart3 napisał:
    Lodówki samochodowe z agregatem są wyposażone w układ oszczędzania energi potrzebny do pewnego odpalania pojazdu oraz układ przeciążeniowy który nie pozwoli na pracę lodówki w momencie przechyłu kabiny.W chwili przeciążenia lodówka zaczyna próbkować co 70 sek. i załącza w chwili ustania problemu.

    Nie każda lodówka z agregatem posiada czujnik przechyłowy, jestem nawet skłonny stwierdzić że tylko te "lepsze" go posiadają.

    0
  • #12 19 Lip 2015 21:23
    kybernetes
    Poziom 39  

    Ta lodówka TRISTAR KB 7147 nie posiada agregatu, to jest lodówka absorpcyjna.

    0
  • #13 19 Lip 2015 22:13
    Hart3
    Poziom 24  

    Prawdę mówiąc nie spotkałem prawdziwego transportowca zadowolonego z lodówki absorbcyjnej zastosowanie raczej doraźne turystyczne.Natomiast lodówka z agregatem kwestię przechyłu ma opartą na precyzyjnym pomiarze obciążenia napięcia z falownika a nie na czujniku przechyłu.Funkcja ta w zasadzie pozwala na zabezpieczeniu agregatu przez moduł w momencie przechylenia kabiny.

    0
  • #14 26 Lip 2015 09:32
    kwantor
    Poziom 38  

    Lodówka absorbcyjna jest poważną alternatywą. Sa takie na rynku na gaz, 24V,12V i chyba 230V dedykowane do samochodów cirkA 700ZŁ. Zadowolą się byle jaką przetwornicą. Kolega woził w tirze długi czas taką absorbcyjną hotelową. jedyny mankament, to niewygoda z otwieraniem drzwiczek.

    0