Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wymiana unifonu comtech na Fermax 3399, dzwonek nie działa

Eigensinnig 19 Lip 2015 11:36 1281 0
  • #1 19 Lip 2015 11:36
    Eigensinnig
    Poziom 2  

Dzień dobry,
    jestem absolutnym laikiem w temacie, po prostu pewnego dnia okazało się, że nie działa u mnie ani dzwonek do drzwi, ani od domofonu, otwierać drzwi mogłam, wszystko słyszałam, co dzieje się na dole. Stary unifon to cudo firmy Comtech, która upadła pod koniec lat 90. ub. wieku (mieszkam w Niemczech), słuchawka miała już zdjętą obudowę, bo inaczej nie można było otworzyć drzwi, przycisk plastykowy był wyrobiony, dlatego pomyślałam o wymianie. Zadzwoniłam do firmy poleconej mi przez zarządcę budynku, ale panu się nie spieszyło, bo to monter nie miał po drodze, to zamówionego unifonu nie dostarczono. Zapytał mnie tylko, czy są dwa podłączenia, czy 4. Podłączenia były 4. Ponieważ pan się nie odezwał, a ja funkcjonuję bez sprawnego domofonu już 3 tygodnie, kupiłam na własną rękę Fermax3399.
    Jest tylko jeden problem, w poprzednim unifonie w czwartym wcisku (przepraszam za brak specjalistycznego słownictwa) były, jak się okazało, kiedy zaczęłam rozmontowywać stare cudo, dwa czerwone kabelki, nie jeden. Na chłopski rozum i posiłkując się schematami podłączeń od innych unifonów poradziłam sobie z kabelkami pozycji 1, 2, 3, niestety, przy czerwonych kabelkach, które były wcześniej wsadzone razem, a teraz powinny być na 4 i 6, poległam. Grubszy czerwony włożyłam w 4, cieńszy w 6. Nie wiem, czy ma być wybrana wspólna masa, czy oddzielna i jakbym kabelków nie zamieniła, dzwonek u drzwi (to mogę sprawdzić samodzielnie) nie działa. W sumie, nie wiem, czy działa też słuchawka, bo żadnego przedmuchu nie ma, jak sobie przestawiam SW2 na buzzer, bo taki też miałam pierwotnie, to w pozycji słuchawki na widełkach mi lekko brzęczy, potem głucha cisza.