Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
LegrandLegrand
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 306, 1.4 97r - Zmiana kodu zapłonu - auto nie odpala

19 Jul 2015 20:54 3543 25
  • Level 6  
    Witam,
    Pojawił mi się problem po zmianie kodu zapłonu... Mianowicie w momencie jak go zmieniłem auto nie pali i nie wiem czemu:/ Rozrusznik kręci ale nic się dalej nie dzieje. Spotkał się już ktoś z podobnym problemem?
    Pozdr.
    Czy Twoje urządzenia IoT są bezpieczne? [Webinar 22.06.2021, g.9.00]. Zarejestruj się za darmo
  • LegrandLegrand
  • Moderator of Cars
    Nie wiem co masz na myśli mówiąc "zmiana kodu zapłonu"
    Możesz przybliżyć?
    Nie miałem okazji robić czegoś takiego i nie wiem o co chodzi.

    Ok już wiem, chodzi o PIN do uruchomienia auta.

    Być może procedura była błędnie wykonana?
    Nie pali zarówno na nowym jak i starym pinie?
  • Level 6  
    Procedura przeszła raczej OK, ponieważ wyświetla mi się zielona lampka po jego wprowadzeniu. Nie działa na nowym jak i na starym kodzie... Zmiana kodu jest następująca:
    Kluczyk na zapłonie -> Stary kod -> C -> Nowy kod -> C
    i powinien palić czy czegoś nie zrobiłem pomiędzy?
  • Level 43  
    Wciskasz swój prawidłowy kod, potem naciskasz "C" a potem wklepujesz 0000 potem "C" później znowu 0000 i "C". Klawiaturka zapiszczy ze ze dwa razy i zamruga, potwierdzając przyjęcie kodu. Można po tym zabiegu wyłączyć i włączyć zapłon aby sprawdzić czy kod działa. Auto powinno odpalić bez wprowadzania kodu. Po odłączeniu tej klawiaturki z wyzerowanym kodem można też spokojnie odpalić
  • Level 6  
    Rozumiem, że kluczyk ma być w pozycji zapłonu? Pytanie oczywiste, ale wole się upewnić. Pzdr.
  • Level 43  
    Jak odpali odłącz klawiaturę i masz spokój.
  • LegrandLegrand
  • Level 6  
    Niestety nie odpalił... Zadziało jak napisałeś ale nie pali:( po lewej stronie pali się czerwona dioda - pod przełącznikiem świateł. Z kolei po prawej stronie przy stacyjce słychać jest "cykanie jak w zegarku".
  • Level 43  
    Masz jakiegoś szczura założonego lub brak masy na karoserii stąd może takie "cykanie". Wrzuć zdjęcie tej diody jak to wygląda czy to oryginalne jest ew. idź po jej przewodzie do "żródła problemu".
  • Level 6  
    Ale wszystko działało bez problemu do momentu zmiany PIN-u... Palił od razu po wpisaniu kodu i wszystko. Zdziwiony bylem ze tak dobrze działa. Wrzucę ale dopiero ok 18. Teraz trzeba pracować.
  • VAG group specialist
    Odłącz akumulator. Jeżeli to nie pomoże to prawdopodobnie pozostaje Ci wywalić immo ze sterownika silnika.
  • Level 6  
    Długo ma być odłączony akumulator?
  • Level 36  
    Fabrycznie nie ma żadnej diody przy przełączniku świateł.

    Więc oprócz immo, może masz problem z alarmem? Bo spotkałem się z zielonymi diodami od instalacji haku, ale czerwona świadczy o alarmie.
    Alarm wariuje i masz odcięty zapłon.

    Diody od immo są przy klawiaturze.
  • Level 6  
    Diody przy immo są ok, po wstukaniu PIN-u zapala się zielona lampka i kręci, kręci, kręci i nic... Odłączyłem akumulator na dłużej niż 5 minut i nic nie pomogło. On alarmu nie ma, tylko centralny. Jak coś to proszę o kontakt na priv to pomógł by ktoś on-line a nie tak z doskoku.
  • Level 36  
    W takim razie zobacz do czego jest ta dioda co masz po lewej stronie kierownicy.
    Bo masz coś dołożone i nikt nie wie co to jest, a szczególnie właściciel czyli kolega LKM999

    Po nitce do kłębka.
  • Level 43  
  • User removed account  
  • Level 36  
    pepe150 wrote:
    W takim razie zobacz do czego jest ta dioda co masz po lewej stronie kierownicy.
    Bo masz coś dołożone i nikt nie wie co to jest, a szczególnie właściciel czyli kolega LKM999

    Po nitce do kłębka.


    Ponawiam zadanie dla właściciela.
    Sprawdzić dokąd idzie instalacja diody przy kierownicy.

    Dioda nie jest fabryczna, tylko dostawiana.

    Centralny zamek jest z kluczka w drzwiach, z pilota podczerwieni w kluczyku czy z pilota zewnętrznego?

    Moim zdaniem jeżeli kolega nie chce pomóc sobie sam, czyli podać do czego idzie instalacja z diody. To czas zamknąć temat i oddać auto do elektryka.
  • Level 6  
    Pilot + kluczyk. Oczywiście sprawdzę gdzie prowadzi dioda.
  • Level 36  
    LKM999 wrote:
    Pilot + kluczyk. Oczywiście sprawdzę gdzie prowadzi dioda.


    Jeżeli rozumuję pilot oddzielny i kluczyk oddzielnie to masz centralny zamek dokładany, lub alarm z centralnym zamkiem.
  • Level 6  
    Jeszcze nie doszedłem gdzie idzie ten kabelek od diody ale spr. na świecach ze iskrę ma to chyba nie jest w tym problem ale oczywiście to również zweryfikuje.
  • Level 36  
    LKM999 wrote:
    Jeszcze nie doszedłem gdzie idzie ten kabelek od diody ale spr. na świecach ze iskrę ma to chyba nie jest w tym problem ale oczywiście to również zweryfikuje.


    Ale może odciąć pompę paliwa i mimo że iskra na świecy jest.
    I jak ma odpalić jak pompa nie pracuje i paliwo nie jest podawane, albo jest wpięte pod przekaźnik podwójny który odpowiada za pompę paliwa.

    Zanim nie ustalisz do czego idzie ta dioda, temat jest chwilowo wyczerpany.
  • Level 6  
    Temat proszę zamknąć. Zająłem się tematem od poważniejszej sprawy, a okazało się, że pompka paliwowa "padła". Dziękuję za udzielone informacje.