Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

buczący transformator do halogenu

20 Lip 2015 17:16 1344 9
  • Poziom 10  
    Cześć!
    Mam w mieszkaniu transformator który strasznie buczy, jeśli nie ma poboru prądu :( do niego jest podłączona tylko jedna lampka (też załączam zdjęcie poniżej)
    W momencie kiedy włączę lampkę, to przestaje buczeć, ale jak tylko wyłączę to buczy tak że jest nie do wytrzymania...
    Czy możecie poradzić mi jakiś inny transformator, na którym mógłbym go wymienić żeby tak nie hałasował?
    z góry dziękuję za pomoc, bo jestem totalnym laikiem w tym temacie :)

• Poziom 8  
    Po kolorach przewodów wnioskuję, że masz je wpięte odwrotnie niż powinny być.
  • Poziom 1  
  • Poziom 29  
    Kraniec_Internetów napisał:
    Rumpfy ma rację. Przewody niebieski z brązowym są wpięte na odwrót.

I to jest powód buczenia transformatora?
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    abart64 napisał:
    Kraniec_Internetów napisał:
    Rumpfy ma rację. Przewody niebieski z brązowym są wpięte na odwrót.

I to jest powód buczenia transformatora?

Wątpliwe. W praktyce jest to takim zasilaczom obojętne.

Poza tym, w ogóle nie wiadomo czy na prawdę podłączony jest "odwrotnie". Skąd pewność przedmówców, że zgodnie z przyjętą kolorystyką przewód brązowy jest fazowym, a niebieski neutralnym? Równie dobrze może być odwrotnie, trzeba by sprawdzić...

Przede wszystkim to nie jest transformator. To przetwornica(zasilacz impulsowy). Takie zasilacze od halogenów nie są dostosowane do pracy bez obciążenia. Nie można traktować go jak transformatora.

Zamontuj przełącznik przed zasilaczem, a lampkę podłącz "na sztywno" do jego wyjścia. Te zasilacze zawsze należy podłączać w ten sposób. Problem ustąpi, a zasilacz będzie pracował w prawidłowych warunkach.
  • Poziom 10  
    Dziękuję Wam za podpowiedzi i pomoc :)