Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Audi A4 B5 - Brak iskry coś z bezpiecznikami

Ggajoss13 20 Jul 2015 19:25 10173 31
  • #1
    Ggajoss13
    Level 9  
    Witam Pacjent to audi a4 b5 98r wersja USA
    Mam problem tym razem z bezpiecznikami
    po zmnianie skrzyni, sterownika silnika dalej nie mam iskry
    zauważyłem że na trzech bezpiecznikach nie mam prądu znaczy w gnieżdzie jest po jednej stronie ale wkładam bezpiecznik i nie ma na bezpieczniku
    dziwna sytuacja :cry: nie wiem o co chodzi i prosze o poradę może ktoś tak kiedyś miał
    bezpieczniki nr. 28, 29, 34
  • #2
    ladamaniac
    Level 39  
    Czy jak wkładasz bezpieznik to napięcie znika po tej jednej stronie w gnieździe?
    Jeśli tak, szukaj słabych styków, zaśniedziałych przewodów i zimnych lutów.Sprawdź napięcie w gnieździe żarówką np 21W.
  • #3
    Ggajoss13
    Level 9  
    dokładnie tak
    sprawdzałem próbówką i jest napięcie z jednej strony wkładam bezpiecznik nie ma
    nie spotkałem się z takim czymś nigdy, w tych gniazdach nie ma zaśniedziałych styków
    a żarówką zaraz sprawdze albo miernikiem nawet lepiej chyba będzie nawet

    Dodano po 5 [minuty]:

    jest 4.30 V sprawdzam na jednym tylko bo jak znajdę przyczyne z resztą sobie poradze :D

    Dodano po 12 [minuty]:

    żarówką tez sprawdzałem to nie świeci a powinno
    zimne luty ? gdzie mam sprawdzać w sterowniku silnika chyba tak bo to na układach scalonych sa zimne luty
  • #4
    grala1
    VAG group specialist
    Przecież komputer nie podaje zasilania na bezpieczniki.
    Musisz szukać pomiędzy akumulatorem a bezpiecznikami lub stacyjka a bezpiecznikami.
    Gdybyś podał od czego są te bezpieczniki to może by ktoś powiedział skąd idzie zasilanie bo może być jeszcze po przekaźniku odciążającym.
    Kali tam jest silnik?
  • #5
    Ggajoss13
    Level 9  
    Fakt masz rację
    2.8
    Dwa bezpieczniki są od sterowania silnikiem a trzeci od pompy paliwa
  • #6
    ladamaniac
    Level 39  
    Zimne luty mogą być w przekaźniku włączającym zasilanie na te bezpieczniki, ale to w dieslu, w benzyniaku były normalne.
    Poszukamy kawałka schematu.
  • #7
    grala1
    VAG group specialist
    Więc już jest trochę jaśniej.
    W tym silniku jeden przekaźnik podaje zasilanie na wtryskiwacze i elektrozawory na silniku oraz podaje napięcie na pompę paliwa. Czyli jeden przekaźnik zasila 3 obwód i każdy obwód ma swój bezpiecznik.
    Teraz nie wiemy czy z komputerem w aucie jest komunikacja.
    Cewka przekaźnika z jednej strony zasilana jest po stacyjce a z drugiej dostaje masę z ECU.
    Jeżeli jest komunikacja z ECU to przekaźnik powinien dostawać masę ale tylko podczas kręcenia rozrusznikiem lub przez jakieś 2 sek po włączeniu zapłonu. Musisz sprawdzić czy ten przekaźnik ma sterowanie na cewkę i czy ma zasilanie na styk roboczy.
    Masz uszkodzony przekaźnik, brak jego zasilania lu brak sterowania cewki.
    Silników 2.8 było trochę modeli.
    Tu masz część schematu dla modelu ALG i zaznaczony przekaźnik o który chodzi.
    Audi A4 B5 - Brak iskry coś z bezpiecznikami
  • #8
    ladamaniac
    Level 39  
    grala1 wrote:
    Jeżeli jest komunikacja z ECU to przekaźnik powinien dostawać masę ale tylko podczas kręcenia rozrusznikiem lub przez jakieś 2 sek po włączeniu zapłonu.


    Właśnie. Mierzyłeś podczas kręcenia rozrusznikiem ??
  • #9
    Ggajoss13
    Level 9  
    Nie, nie sprawdzałem podczas kręcenia
    zaraz będe szukał tego przekaźnika i sprawdze napięcie podczas kręcenia rozrusznikiem :)
    jak sprawdze który to przekaźnik mam na podmiankę :D

    Dodano po 2 [godziny] 11 [minuty]:

    Witam to tak przekaźnik wpiełem drugi i to samo
    zasilanie na pezekaźnik idzie stały i po zapłonie
    ale nie ma starowania na cewkę
    (jak to zauważyłem )
    przekreciłem zapłon wpiełem igłe do pinu kostki cewki i zwierałem z masą to iskra się pojawiła
    Czy ECU jest uszkodzony nie daje impulsu (masę na cewkę )
    dodam że błedów w sterowniku silnika nie ma po za jednym związanym z przepustnicą ale tym się zajmę jak odzyskam iskrę
  • #10
    ladamaniac
    Level 39  
    Najbardziej podejrzany jest czujnik położenia wału w tym momencie. Masz napięcie po włączeniu zapłonu przez te kilka sekund? Jeśli tak, to czy masz napięcie podczas kręcenia rozrusznikiem??
  • #11
    Ggajoss13
    Level 9  
    Właśnie czyjnik położenia wału musiałem przerabiać znaczy samą instalacje bo miałem inną wtyczkę :P
    może źle złączyłem kable znaczy nie tak podpiełem bo z masą się nie pomyliłem mogłem z tymi dwoma ale myślałem że jak jest to czujnik ferromagnetyczny to nie ma znaczenia i podłączyłem do niego miernik to coś pokazywał
    orientujesz się czy ma to znaczenie ?
  • #12
    Erwin123
    Level 26  
    wystarczy podłączyc vaga zeby było wiadomo czy sterownik widzi obroty czy tez nie.
  • #13
    Ggajoss13
    Level 9  
    gdzie mam napięcie podczas kręcenia rozrusznikiem ?
    w gnieździe tego przekaźnika ?

    Dodano po 2 [minuty]:

    tak podpiełem na bloju pierwszym nie ma obrotów
    tylko teraz czy jest uszkodzony czujnik czy jest źle podpiety i czy przez źle podpiety mogę uszkodzi coś np cewki jak nie w tym momęcie bedzie wysyłany sygnał

    Dodano po 36 [sekundy]:

    ale blędu z czyjnika też nie ma
  • #14
    ladamaniac
    Level 39  
    Nie wiem, jak ten sterownik, ale niektóre przy odwrotnym sygnale nie zapalą. Spróbuj obrócić kolejność przewodów. Poza tym, sprawdź czy widzi obroty testerem.
  • #15
    Ggajoss13
    Level 9  
    testerem w vagu ?
    sprawdzałem na bloku01 podczas kręcenia to cały czas było 0
  • #16
    grala1
    VAG group specialist
    Oczywiście że przewody przy czujniku mają znaczenie - jak je podłączysz odwrotnie to nie będzie miał zasilania i nie będzie działał.
  • #17
    Ggajoss13
    Level 9  
    czujnik ferromagnetyczny nie musi i nie ma zasilania w ogóle
    podłączyłem odwrotnie i tez nie pokazuje mi żadnych obrotów
    czujnik zepsuty ? był sprawny sam wyciągnełem go z działającego samochodu
  • #20
    Ggajoss13
    Level 9  
    Czujnik hasła to czujnik położenia walka rozrządu a nie wału ;-)
    Odzywają się wtrysku wiec czujnik wygląda na sprawny
    Ale zauważyłem na czujniku za uszczelka jest taka plastikowa obejma taka podkładka może jest za daleko po prostu I nie ma impulsu wgl
    Juz sprawdzam na bieżąco :-D
  • #22
    T5
    Admin of Cars group
    Ggajoss13 wrote:
    Właśnie czyjnik położenia wału musiałem przerabiać znaczy samą instalacje bo miałem inną wtyczkę
    Ggajoss13 wrote:
    Czujnik hasła to czujnik położenia walka rozrządu a nie wału

    Zacznij pisać konkretnie i po polsku. Bo raz piszesz tak a raz tak.

    Obroty silnika czytane są z czujnika położenia wału- nie widzi obrotów, nie odpala.
  • #23
    Ggajoss13
    Level 9  
    Co jest nie jasne? Sorry za błędy
    Czujnik położenia wału korbowego musiałem przerobić bo zmieniałem koło zamachowe i czujnik wału w manualu jest w innym miejscu. Miałem taki czujnik wału korbowego tylko od ma inną wtyczkę, która przerobiłem
    Zaraz sprawdzę czy vag pokazuje obroty
  • #25
    Ggajoss13
    Level 9  
    Jak macham na vagu pokazuje cały czas zero w obrotach silnika

    Dodano po 22 [minuty]:

    Audi A4 B5 - Brak iskry coś z bezpiecznikami

    Dodano po 6 [minuty]:

    A co z tymi bezpiecznikami ze jest takie słabe napięcie?
    Proszę o pomoc nie wiem o co chodzi już nie mam pomysłów :-(
  • #27
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Ggajoss13 wrote:
    Czujnik położenia wału korbowego musiałem przerobić bo zmieniałem koło zamachowe i czujnik wału w manualu jest w innym miejscu

    A patrzyłeś w ogóle czy to właściwy czujnik i ma odpowiednią długość?
    Czy czujnik, koło zamachowe i komputer silnika są z jednego kompletu czy każde z innego silnika.?
    W ogóle masz jakieś błędy w sterowniku silnika?
    Po drugie jak czujnik wału nie daje impulsu to ecu nie wygeneruje błdu synchro.
  • #28
    Ggajoss13
    Level 9  
    Jak może to być czujnik halla jak bo biorę bez podłączenia do silnika na mierniki pokazuje mi wartości
    Sorry ale moim zdaniem czujnik halla to czujnik wałka rozrządu którego sprawdzić można dioda a nie ten

    W automatycznej skrzyni na kole zamachowym jest taka koronka z której czujnik odczytuje informacje o obrotach,
    Ja zmieniałem koło zamachowe z silnika 2.6 razem z sprzęgłem i skrzynia manualna ale w tym silniku czujnik położenia wału znajdował się w bloku silnika bo na tym kole zamachowym nie ma takiej koronki,
    Ten właśnie czujnik jest z tego silnika 2.6, a na etka pokazuje mi ze w moim silniku jest ta tak zwana koronka w środku silnika na kole zamachowym jak w tym 2.6
    A ECU jest z innego samochodu bo właśnie sterownik z ECU musiał być z manualnej skrzyni i z silnika 2.8

    Sorry za zawiłości ale to właśnie taki ciężki przypadek jest

    Dodano po 6 [minuty]:

    A w sterowniku silnika mam tylko błąd przepustnicy ale to raczej nie ma wpływu na iskre zajmę się tym jak dam rade zrobić to
  • #29
    ladamaniac
    Level 39  
    Czujnik Halla to tylko zasada działania, może być jako czujnik wału, wałka, ABSu, potencjometru gazu, przepustnicy i wiele innych. Podaj kod silnika. Sterownik, czujnik i jego miejsce zamontowania, nadajnik czyli zębatka, kołek, czy co tam, oraz miejsce jego położenia stanowią komplet, choć jedna część nie od kompletu, może spowodować, że nie zapali.
    Podaj kody silnika oraz kod silnika dawcy komputera.
  • #30
    Ggajoss13
    Level 9  
    Nie będe wiedział kodu silnika dawcy bo nie mam takiej możliwości kupiłem przez allegro
    a kod silnika mojego auta zaraz zobaczę musze iść do garażu
    mogę podać kod sterowników obu pojazdów jeżeli to pomoże
    nr sterownika jaki był w moim Audi 4D0 907 551 H
    nr sterownika jaki zakupiłem 4D0 907 551 F

    Dodano po 1 [godziny] 38 [minuty]:

    dodzwoniłem się do gościa od którego kupiłem sterownik i kod silnika dawcy jest ACK, a mój kod silnika to AHA