Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

skoda octavia 1.6mpi, 75kW - benzyna, duże spalanie

21 Lip 2015 11:24 4107 6
  • Poziom 10  
    Witam.
    Octavia 1.6mpi 2011r. (nowa octavia tour), benzyna, 75kW, przebieg 55tys.km.
    Problem pojawił się po wymianie świec, oleju, filtra. Były lekkie szarpnięcia silnika (czuć na siedzeniu i kierownicy) na biegu jałowym. Obroty ok. 700, stabilne. Zaproponowano czyszczenie wtrysków i wymianę przewodów, co też zrobiono- problem nie ustąpił. Trzy dni później sprawdzono cewkę zapłonową (warsztat sprawdzający mówi, że dobra-podobno podmienili i ok), wymieniono filtr paliwa, sprawdzono sondę lambda (też mówią, że sprawdzili i że dobra), wyczyszczono przepustnicę (tak mówią), komp. nie pokazywał błędów. Po tej "poprawce" nie dość, że te lekkie szarpnięcia nie ustąpiły to auto zaczęło dużo więcej palić. Przed "poprawką" spalanie z trasy to 6.7-6.8 litra (bez względu czy z klimatyzacją, czy bez- różnice na poziomie 0.1-0.2l), teraz to ok. 7.4l (bez klimatyzacji) i ponad 8l z klimatyzacją! Ponadto zapaliła się żółta kontrolka składu spalin. W warsztacie (tym samym) podłączyli do komputera i pokazało błąd "zbyt uboga mieszanka" (numeru nie pamiętam). Błąd skasowali i rozkładają ręce (znaczy się nic więcej nie pomogą). Po ok. tyg. (czyli wczoraj) błąd powrócił (kontrolka się świeci). Co to może być? Czy spalanie mozę być spowodowane filtrem paliwa? Czy "złym" czyszczeniem przepustnicy? Proszę o jakieś sugestie, ewentualnie namiary na DOBREGO FACHOWCA od 1.6mpi w Poznaniu:)
    Z góry dziękuję.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Obstawiałbym raczej na "czyszczenie wtrysków" jaki filtr paliwa założyłeś? Czyszczenie przepustnicy to jedno potrzebna jest adaptacja po czyszczeniu jesli nie była robiona to mogą być problemy przez jakieś 100km dopóki sterownik sam nie zrobi adaptacji. Co do ubogiej mieszanki szukaj dziury, nieszczelności, najlepiej psiknij plakiem po silniku i patrz czy obroty wzrosną, lub (bo chyba tam już jest szerokopasmowa sonda lambda, sprawdź komputerem korekcje krótkoterminowe podczas psikania plakiem, jak będą wzrastać na plus to tam masz nieszczelność).
  • Poziom 10  
    rafal.jaro napisał:
    Obstawiałbym raczej na "czyszczenie wtrysków" jaki filtr paliwa założyłeś? Czyszczenie przepustnicy to jedno potrzebna jest adaptacja po czyszczeniu jesli nie była robiona to mogą być problemy przez jakieś 100km dopóki sterownik sam nie zrobi adaptacji. Co do ubogiej mieszanki szukaj dziury, nieszczelności, najlepiej psiknij plakiem po silniku i patrz czy obroty wzrosną, lub (bo chyba tam już jest szerokopasmowa sonda lambda, sprawdź komputerem korekcje krótkoterminowe podczas psikania plakiem, jak będą wzrastać na plus to tam masz nieszczelność).


    Dzięki za odp. Filtr sprawdzę (zakładali w warsztacie więc nie wiem). To spalanie wzrosło po drugiej wizycie. Wtryski czyścili na pierwszej, i po tym zabiegu spalanie było ok. Drugą wizytę miałem po 4dniach (podczas których zrobiłem 850km - spalanie wtedy było na poziomie 6.8l). Druga wizyta to sprawdzenie sondy, czyszczenie przepustnicy i filtr paliwa (tak mówią:)). Czy zaadoptowali to nie wiem, ale zrobiłem kolejne 400km i "sama się nie zaadoptowała" (spalanie z klimatyzacją w trasie to 8l).
  • Poziom 24  
    Przy lewym powietrzu wolne obroty nie były by stabilne, nie mniej pasuje to do nieprawidłowego składu mieszanki, warto sprawdzić. I jeśli nieszczelność w pobliżu głowicy to będzie silnikiem "telepać".
  • Poziom 10  
    Filtr paliwa jaki został założony to PP836/3 FILTRON, a błąd "mieszanka za uboga" ma kod: P0171.
  • Poziom 27  
    Jeżeli błąd pojawił się po wymianie filtra to logiczne że to może być przyczyna.W tym roczniku filtr powinien być 4-barowy a 836/3 jest 3-barowy.Generalnie te silniki nie mają idealnej pracy i zdarza się że na biegu jałowym potrafi szarpnąć ,można to poprawić podnosząc obroty biegu jałowego-w tym silniku to możliwe.Rozumiem, że przed pierwszą naprawą było wszystko w porządku ,czy szarpał a w warsztacie zaproponowano dodatkowe czynności ?Jak było ok. i to się stało po wymianie oleju i świec to właśnie na świecach bym się skupił -nowa też może być uszkodzona np. uderzona.Do wymiany świec niektórzy demontują część kolektora ssącego (nie jest to konieczne) i przez to mogą spowodować małą nieszczelność.
  • Poziom 10  
    jacek074 napisał:
    Jeżeli błąd pojawił się po wymianie filtra to logiczne że to może być przyczyna.W tym roczniku filtr powinien być 4-barowy a 836/3 jest 3-barowy.Generalnie te silniki nie mają idealnej pracy i zdarza się że na biegu jałowym potrafi szarpnąć ,można to poprawić podnosząc obroty biegu jałowego-w tym silniku to możliwe.Rozumiem, że przed pierwszą naprawą było wszystko w porządku ,czy szarpał a w warsztacie zaproponowano dodatkowe czynności ?Jak było ok. i to się stało po wymianie oleju i świec to właśnie na świecach bym się skupił -nowa też może być uszkodzona np. uderzona.Do wymiany świec niektórzy demontują część kolektora ssącego (nie jest to konieczne) i przez to mogą spowodować małą nieszczelność.

    Bardzo dziękuję za radę. Po zmianie filtra na 4barowy (Mann) problem spalania... zniknął:) Spalanie z trasy powróciło do ok. 6.7l/100km. Czyli wina filtra. Stary zwróciłem do warsztatu, który mi to robił - bardzo się zdziwili, że to to. Co do szarpania na niskich obrotach - to pozostało. W najbliższym czasie przyjrzę się świecom. Tutaj pyt. o sposób dotarcia do wszystkich bez demontaża kolektora. Istnieje taki?