Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wzorcowanie (sprawdzanie) przyrządów pomiarowych miliwoltomierze a uprawnienia

21 Lip 2015 16:44 1767 12
  • Poziom 16  
    Witam koledzy! W mojej pracy dowiedzieli się ostatnio, że z wykształcenia jestem elektronikiem (technik elektronik + SEP E do 1kV), i chcą ażebym wzorcował/sprawdzał im miliwoltomierze oraz woltomierze (zakresy pomiarowe 0-60mV oraz 0-150V, wzorcowanie tutaj to nic innego jak wysterowanie takiego miernika z zasilacza i porównanie jego wskazań ze wskazaniami miernika wzorcowego o wyższej klasie dokładności sprawdzanego przez odpowiednią instytucję państwową, sprawdzanie odbywało by się w warunkach laboratoryjnych). Problem natomiast zaczyna się w miejscu gdzie chcą żebym wystawiał im później na to stosowne świadectwa/dokumenty potwierdzające sprawdzenie z moją pieczątką i podpisem (te przyrządy pom są w maszynach które firma remontuje dla różnych klientów stąd potrzebne potwierdzenie sprawdzenia przekazywane klientowi podczas odbioru). Tylko niestety nigdzie nie mogę znaleźć informacji czy mogę normalnie w mocy prawa z moimi kwalifikacjami dokonywać takich pomiarów i legalnie wystawiać na to papiery?
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    Zerknij tutaj - może coś wyczytasz ;))
    Moim zdaniem powinieneś mieć odpowiednie przeszkolenie i certyfikat (albo laboratorium, w którym będziesz to robił powinno mieć takie dokumenty), ale jak widać z poprzedniej dyskusji zdania są podzielone...

Dodam jeszcze link do wikipedii: https://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Awiadectwo_wzorcowania
  • Poziom 16  
    Kolego nie bardzo mnie to pomogło:( Wykłucili się tam ale nic naprawdę sensownego do rozmowy nie wnieśli:(