Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo FH13 2010 - Cieknący olej

21 Lip 2015 19:55 3942 12
  • Poziom 6  
    Witam,

    Volvo FH13 500 2010r
    Cieknie mi w tym samochodzie olej jedną z dwóch cewek, które znajdują się przy podstawie filtrów olejowych.
    W sumie to nawet nie wiem czy to jest cewka, czy jakiś zaworek.
    Przykręcone jest to na dwie śrubki i do każdego dochodzi przewód elektryczny.


    Załączam zdjęcie takiej obudowy, te dwie "cewki" są po lewej stronie.

    Może ktoś wie czy to da się uszczelnić, lub proszę o podpowiedź jak te elementy się nazywają, abym mógł je dokupić.
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    To jest jakiś czujnik ciśnienia oleju . Też to miałem . Robił mi to znajomy mechanik . Rozpinasz kostkę i odkręcasz go i wyjmujesz. Cieknie uszczelnienie między obudową okrągłą a obudową kostki elektrycznej ( jego czołem ) . Wiem że idealnie pasuje uszczelka spod pompowtrysku którą się wymienia wewnątrz obudowy czujnika.
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    Witam ten po lewej na dwie śrubki jest to elektryczny termostat oleju
  • Poziom 6  
    Rzeczywiście jest to termostat oleju.

    Kolego zorba pamiętasz może jak się dostać do tej uszczelki?
    Czy środek wyciąga się z tej obudowy w całości, czy wykręca? A może trzeba go rozbierać po kolei na części.
    Boję się go popsuć, bo nowy troche kosztuje.
  • Poziom 15  
    Odkręcasz te dwie śrubki i trzeba po prostu go wyciągnąć nie przeginać tylko pociągnąć bądź podważyć delikatnie i powinien wyskoczyć
  • Poziom 6  
    To wiem, mam już go wyjętego. Teraz chcę sie dostać do tej uszczelki która znajduje się wewnątrz kopułki przy samej wtyczce elektrycznej.
  • Poziom 13  
    No to już bardzo blisko do mety.
  • Poziom 13  
    Wpychasz do środka kostkę elektryczna ( podłączeniową ) .
  • Poziom 4  
    Mam podobny problem. W moim wypadku wyciek jest z tego ,,czujnika na gorze" Co to właściwie jest? Czy to też można tak samo rozebrać? Rozumiem ze do tego dolnego czyli termostatu wystarczy kupić kpl uszczelek do pompowtrysku?
  • Poziom 15  
    Panowie Ten niby termostat to jest zawór sterowania ciśnieniem oleju podawanego do chłodzenia tłoków,nie jest on rozbieralny koszt nowego ok 600zł.A czujniki ciśnienia są standardowo mokre od oleju tylko i wyłącznie wymiana na nowy.
  • Poziom 13  
    Wymieniłem w nim jedną uszczelkę na końcu cewki przy kostce która pasuje od pompowtrysku i jest sucho .
  • Poziom 4  
    Ok. Tylko tam są dwa podobne do siebie elementy. Jeden umieszczony pionowo na dole, a drugi umieszczony poziomo u góry. Co jest co? I co można rozebrać, a co nie?
  • Poziom 6  
    Thumper, ja kupiłem oryginał za 500zł i mam spokój.

    Numery Volvo:

    pionowy - 21902664
    poziomy - 21985798