Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo FH13 2010 - Cieknący olej

mariusz_e 21 Lip 2015 19:55 2865 12
  • #1 21 Lip 2015 19:55
    mariusz_e
    Poziom 6  

    Witam,

    Volvo FH13 500 2010r
    Cieknie mi w tym samochodzie olej jedną z dwóch cewek, które znajdują się przy podstawie filtrów olejowych.
    W sumie to nawet nie wiem czy to jest cewka, czy jakiś zaworek.
    Przykręcone jest to na dwie śrubki i do każdego dochodzi przewód elektryczny.


    Załączam zdjęcie takiej obudowy, te dwie "cewki" są po lewej stronie.

    Może ktoś wie czy to da się uszczelnić, lub proszę o podpowiedź jak te elementy się nazywają, abym mógł je dokupić.

    0 12
  • Pomocny post
    #2 21 Lip 2015 21:11
    zorba1973
    Poziom 12  

    To jest jakiś czujnik ciśnienia oleju . Też to miałem . Robił mi to znajomy mechanik . Rozpinasz kostkę i odkręcasz go i wyjmujesz. Cieknie uszczelnienie między obudową okrągłą a obudową kostki elektrycznej ( jego czołem ) . Wiem że idealnie pasuje uszczelka spod pompowtrysku którą się wymienia wewnątrz obudowy czujnika.

    1
  • Pomocny post
    #3 23 Lip 2015 21:25
    klika60
    Poziom 15  

    Witam ten po lewej na dwie śrubki jest to elektryczny termostat oleju

    0
  • #4 24 Lip 2015 17:48
    mariusz_e
    Poziom 6  

    Rzeczywiście jest to termostat oleju.

    Kolego zorba pamiętasz może jak się dostać do tej uszczelki?
    Czy środek wyciąga się z tej obudowy w całości, czy wykręca? A może trzeba go rozbierać po kolei na części.
    Boję się go popsuć, bo nowy troche kosztuje.

    0
  • #5 24 Lip 2015 18:10
    klika60
    Poziom 15  

    Odkręcasz te dwie śrubki i trzeba po prostu go wyciągnąć nie przeginać tylko pociągnąć bądź podważyć delikatnie i powinien wyskoczyć

    2
  • #6 24 Lip 2015 20:04
    mariusz_e
    Poziom 6  

    To wiem, mam już go wyjętego. Teraz chcę sie dostać do tej uszczelki która znajduje się wewnątrz kopułki przy samej wtyczce elektrycznej.

    0
  • #7 24 Lip 2015 21:09
    zorba1973
    Poziom 12  

    No to już bardzo blisko do mety.

    0
  • #8 25 Lip 2015 19:52
    zorba1973
    Poziom 12  

    Wpychasz do środka kostkę elektryczna ( podłączeniową ) .

    0
  • #9 18 Mar 2017 17:17
    Thumper
    Poziom 3  

    Mam podobny problem. W moim wypadku wyciek jest z tego ,,czujnika na gorze" Co to właściwie jest? Czy to też można tak samo rozebrać? Rozumiem ze do tego dolnego czyli termostatu wystarczy kupić kpl uszczelek do pompowtrysku?

    0
  • #10 18 Mar 2017 20:21
    maher440
    Poziom 15  

    Panowie Ten niby termostat to jest zawór sterowania ciśnieniem oleju podawanego do chłodzenia tłoków,nie jest on rozbieralny koszt nowego ok 600zł.A czujniki ciśnienia są standardowo mokre od oleju tylko i wyłącznie wymiana na nowy.

    1
  • #11 18 Mar 2017 20:30
    zorba1973
    Poziom 12  

    Wymieniłem w nim jedną uszczelkę na końcu cewki przy kostce która pasuje od pompowtrysku i jest sucho .

    0
  • #12 18 Mar 2017 21:01
    Thumper
    Poziom 3  

    Ok. Tylko tam są dwa podobne do siebie elementy. Jeden umieszczony pionowo na dole, a drugi umieszczony poziomo u góry. Co jest co? I co można rozebrać, a co nie?

    1
  • #13 20 Mar 2017 07:33
    mariusz_e
    Poziom 6  

    Thumper, ja kupiłem oryginał za 500zł i mam spokój.

    Numery Volvo:

    pionowy - 21902664
    poziomy - 21985798

    1