Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

UPS do kotła i pompy - krótkie przerwy w zasilaniu

ipek33 21 Jul 2015 21:48 6141 26
Automation24
    ipek33
    Level 11  
    Witam,

jestem kompletnie zielony w temacie, a potrzebuję pomocy w doborze urządzenia podtrzymującego pracę pompy i kotła. Zdarzają się u mnie zarówno przerwy w zasilaniu trwające od kilkunastu minut do dwóch - trzech godzin, jaki i "migawkowe" przerwy kilkusekundowe. Ma to najczęściej związek z anomaliami pogodowymi ("Sory, taki mamy klimat").

W związku z powyższym, chciałbym jakoś zabezpieczyć pracę najważniejszych urządzeń. Chodzi mi o pompę obiegową do kotła stałopalnego (ranga krytyczna), jak i zasilanie dla rezerwowego kotła gazowego (bardzo istotne).

Kocioł ma na tabliczce znamionowej następującą informację:
    "Pobierana moc - 135 W"

Pompa ma 3 "biegi":
    3 - 71 W - 0,31 A;
    2 - 60 W - 0,28 A;
    1 - 44 W - 0,20 A

Rozumiem, że łączna moc maksymalna to 135 + 71 = 206 W. Do tego powinienem dodać rezerwę rozruchową?

Następnie dochodzi jeszcze bezprzewodowy sterownik kotła kondensacyjnego Auraton 2025 RTH (termostat pokojowy zasilany bateryjnie, jednostka wykonawcza z sieci) - brak danych o mocy potrzebnej.

Kolejny element to sterownik pompy CO (prosty sterownik sterowany termostatem na zasileniu z kotła). Tradycyjnie Auraton nie podaje mocy ale np. sterownik SCL-109 wymaga <1W.

Wygląda na to, że zapotrzebowanie na moc wynosi ok. 300 W z zapasem.

Przeglądałem oferty w internetach i znalazłem ciekawą propozycję dot. zasilaczy SinusPro, w tym taki na 12 V i 300 W. Nie wiem jednak, jaki dobrać akumulator. Zależny mi na tym, żeby podtrzymać powyższe urządzenia min. 3 godziny. Ewentualnie mogę zrezygnować z awaryjnego zasilenia kotła gazowego i jego sterownika, krytycznie ważne jest, żeby działała pompa obiegowa ze swoim sterownikiem obsługująca kocioł stałopalny.