Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Focus MK1 2003r 1.8TDCI - 100KM Rano ciężko pali, niskie ciśnienie paliwa

22 Lip 2015 09:10 8490 5
  • Poziom 26  
    Witajcie.
    Problemem mojego Focusa jest ciężkie palenie na zimnym silniku.
    Diagnostyka wykazała błąd niskiego ciśnienia na listwie wtryskowej podczas rozruchu. Jest 100-140 Bar. Ma być w okolicach 300 Bar.
    Jak odpali to mam przez moment szarego kopcia z wydechu.
    Po odpaleni śmiga nawet ok. Nie dymi. Tylko przy schodzeniu z obrotów szarpie 3-4 razu w zakresie obrotów 1800 -> 900. Tak jakby ciśnienie paliwa szalało.
    Co było zrobione:
    Wymieniony filtr paliwa
    Wymieniony zawór IMV w pompie.
    Wymienione świece żarowe.
    Zrobiłem test przelewów:

    Link


    Czy któryś mechanik może wypowiedzieć się na temat tego testu?
    W 1 minutę zapełniło mi całą menzurkę od czwartego wtrysku.
    Reszta też nie wygląda wesoło.
    Strasznie szybko leci paliwo z przelewów. Powinno delikatnie kapać a tutaj sami widzicie, leci jak z kranu. Dodatkowo niepokoi mnie ta piana z niektórych przelewów.
    Czy jest konieczna regeneracja wszystkich wtryskiwaczy?
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    Żeby silnik wystartował potrzeba około 230 bar a nie 30. na wolnych obrotach powinno być około 230-250 bar. Nie widzę skali na menzurkach, ale od razu widać że ostatni wtryskiwacz leje jak wściekły, z resztą pozostałe też zdrowo leją. Standardowy problem w tych silnikach. Przy okazji do sprawdzenia pompa WC pod kątem opiłków w paliwie.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    jarroQ napisał:
    Czy jest konieczna regeneracja wszystkich wtryskiwaczy?


    Ja zawsze regeneruje wszystkie, po regeneracji jednego, często występuje szarpanie przy przyspieszaniu.
  • Poziom 26  
    Dzięki za odpowiedź.
    Przepraszam, zjadłem zera na końcu, już poprawiłem.
    Na wolnych obrotach ciśnienie jest ok czyli tak jak pisałeś 230-250 bar.
    Wtryski zdrowo leją na przelew, dawno nie widziałem żeby tak szybko zapełniały menzurki. Menzurki mają skalę do 10. Pytanie tylko ile mają ml... Nigdzie nie mogę się doszukać ale to taki standardowy zestaw do testu przelewowego.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    jarroQ napisał:
    Pytanie tylko ile mają ml...


    100 ml.

    jarroQ napisał:
    dawno nie widziałem żeby tak szybko zapełniały menzurki.


    Pierwsza próba lewej strony silnika w mercedesie, jakieś 7-8 sekund.

    Ford Focus MK1 2003r 1.8TDCI - 100KM Rano ciężko pali, niskie ciśnienie paliwa

    Aby dokończyć test ( jedna minuta) musiałem zmienić naczynie.

    Ford Focus MK1 2003r 1.8TDCI - 100KM Rano ciężko pali, niskie ciśnienie paliwa
  • Poziom 33  
    Tak jak wspomniałem, nie zapomnij o sprawdzeniu pompy Wysokiego ciśnienia, i o dokładnym wyczyszczeniu całego układu paliwowego.