Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Corsa C - Swap Z12XE na Z16XE, co potrzeba?

22 Lip 2015 12:16 1227 12
  • Poziom 22  
    Witam...

Mam w swojej corsie C z 2004 roku silnik 1.2 benzyna + LPG Z12XE, zastanawiam się nad przełożeniem silnika np na Z16XE (Mój silnik już spala trochę oleju i słychać zawory a także prawdopodobnie łańcuch rozrządu).

Wie ktoś może co potrzeba do takiego przełożenia?
    Czytałem i słyszałem, że silnik 1.6 powinien spokojnie pracować nawet na sterowniku od 1.2 i wiązce od 1.2 czy to prawda?
    Skrzynię mam F13 więc z tym nie będzie problemów.

Jestem związany z mechanikom także dla mnie kosztem byłby tylko zakup silnika i płynów eksploatacyjnych, przekładki dokonałbym sam. Potrzebuje tylko rozwiania moich wątpliwości. Oczywiście mam na myśli zakup silnika kompletnego (przepływomierze, kolektory itp).
  • Poziom 22  
    Nikt nic nie wie na ten temat?
  • Poziom 22  
    Szukam właśnie info o tym.
    Najlepiej byłoby kupic całego dawcę ale ciężko dostać coś w normalnych (opłacalnych) pieniądzach.
    Zastanawiam się nad remontem 1.2 oczywiście jeśli reszta będzie w dobrym stanie.
    Strasznie słychać rozrząd po rozgrzaniu także na pewno komplet do wymiany to same części 280-300zł + uszczelka pokrywy zaworów i misy 80zł plus olej i płyn chłodniczy no i popychacze 16 sztuk nie wiem po ile są ale ponoć coś 30-40zł.
    Auto ma przejechane 206 tysięcy (od nowości na LPG) przekręcony na pewno też jest bo jestem trzecim albo czwartym właścicielem.
    Ma moc, jeździ, w miarę nie kopci, mało pali, ale klepie po rozgrzaniu jak stary diesel i bierze olej (nie duże ilości 0,1-0,3 litra na 1000km w zależności od tego czy jadę ostro czy spokojnie.
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Tak... a ten 1.6 to będzie świeżo po dotarciu... Pomarzyłeś? To teraz trochę faktów,