Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Corsa C - Swap Z12XE na Z16XE, co potrzeba?

22 Lip 2015 12:16 1227 12
  • Poziom 22  
    Witam...

    Mam w swojej corsie C z 2004 roku silnik 1.2 benzyna + LPG Z12XE, zastanawiam się nad przełożeniem silnika np na Z16XE (Mój silnik już spala trochę oleju i słychać zawory a także prawdopodobnie łańcuch rozrządu).

    Wie ktoś może co potrzeba do takiego przełożenia?
    Czytałem i słyszałem, że silnik 1.6 powinien spokojnie pracować nawet na sterowniku od 1.2 i wiązce od 1.2 czy to prawda?
    Skrzynię mam F13 więc z tym nie będzie problemów.

    Jestem związany z mechanikom także dla mnie kosztem byłby tylko zakup silnika i płynów eksploatacyjnych, przekładki dokonałbym sam. Potrzebuje tylko rozwiania moich wątpliwości. Oczywiście mam na myśli zakup silnika kompletnego (przepływomierze, kolektory itp).
  • Poziom 22  
    Nikt nic nie wie na ten temat?
  • Poziom 22  
    Szukam właśnie info o tym.
    Najlepiej byłoby kupic całego dawcę ale ciężko dostać coś w normalnych (opłacalnych) pieniądzach.
    Zastanawiam się nad remontem 1.2 oczywiście jeśli reszta będzie w dobrym stanie.
    Strasznie słychać rozrząd po rozgrzaniu także na pewno komplet do wymiany to same części 280-300zł + uszczelka pokrywy zaworów i misy 80zł plus olej i płyn chłodniczy no i popychacze 16 sztuk nie wiem po ile są ale ponoć coś 30-40zł.
    Auto ma przejechane 206 tysięcy (od nowości na LPG) przekręcony na pewno też jest bo jestem trzecim albo czwartym właścicielem.
    Ma moc, jeździ, w miarę nie kopci, mało pali, ale klepie po rozgrzaniu jak stary diesel i bierze olej (nie duże ilości 0,1-0,3 litra na 1000km w zależności od tego czy jadę ostro czy spokojnie.
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Tak... a ten 1.6 to będzie świeżo po dotarciu... Pomarzyłeś? To teraz trochę faktów,
    przekładasz wszystko co pod maską, cały wydech i instalacje elektryczną, jeśli to ma jeździć. Inaczej wyjdzie kuriozum techniczna, które szybko odbije ci się czkawką. Skrzynia, ma inne przełożenie główne, wkładając silnik 1.6, spowodujesz wzrost zużycia paliwa i nie wykorzystanie mocy, kwestię sterownika pomijam milczeniem... Więc albo robisz to co masz, albo szukasz drugiego, najlepiej jeszcze w aucie, z możliwością uruchomienia i wykonania podstawowej diagnostyki.
  • Poziom 22  
    manta napisał:
    Tak... a ten 1.6 to będzie świeżo po dotarciu... Pomarzyłeś? To teraz trochę faktów,
    przekładasz wszystko co pod maską, cały wydech i instalacje elektryczną, jeśli to ma jeździć. Inaczej wyjdzie kuriozum techniczna, które szybko odbije ci się czkawką. Skrzynia, ma inne przełożenie główne, wkładając silnik 1.6, spowodujesz wzrost zużycia paliwa i nie wykorzystanie mocy, kwestię sterownika pomijam milczeniem... Więc albo robisz to co masz, albo szukasz drugiego, najlepiej jeszcze w aucie, z możliwością uruchomienia i wykonania podstawowej diagnostyki.


    Zdaje sobie sprawę z tego. Jakbym robił swap to na pewno dokładnie i rzetelnie żeby wykorzystać całą moc, tylko jeśli kupiłbym silnik kompletny bez skrzyni to na początku pracowałby z moją skrzynią a potem zmiana.
    Chyba jednak zrobię to co mam, bo zawsze można kupić przysłowiowego kota w worku.
  • Poziom 22  
    A co jest konieczne do wymiany żeby wrzucić 1.4?
    Niedługo pomierzę ciśnienia.

    1.4 to TWINPORT także to chyba też trochę schody.
    Zobaczymy jak będzie z ciśnieniami i będę decydował co robić.
  • Pomocny post
    Poziom 29  
    Pewności na 100% czy coś pasuje czy nie nikt nie da najtaniej i najpewniej było by wyremontować to co siedzi w aucie tym bardziej że masz lpg
    Zmienisz silnik z osprzetem to wiązkę do gazu znowu trzeba lutować a okaże się że reduktor/wtryski nie wydalają i znowu koszty
  • Poziom 22  
    Postanowiłem wykonać pomiary i zabrać się za remont tego co mam.
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Kolego sam komputer to 500-800zł i szalenie awaryjny.
    Po drugie musiał byś kupić cały silnik ze skrzynią i wiążkami, to byłby sens przekładać.

    Silnik ze skrzynią mam z astry 2 ale bez komputera.
  • Poziom 22  
    Odpuściłem temat zmiany silnika, czekam aktualnie na przyrząd do pomiaru ciśnienia i wykonam pomiary.
    Na 100% do wymiany jest rozrząd, po zdjęciu pokrywy zaworów bardzo luźny, na wolnych obrotach tłucze się okropnie.
    Resztę będę dopiero wykluczał jak dojdą narzędzia.