Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Golf IV Hatchback - wymiana anteny FM ze wzmacniaczem i kabla antenowego

napalxx 23 Lip 2015 16:58 3429 0
  • #1 23 Lip 2015 16:58
    napalxx
    Poziom 2  

    Witam
    Poszukuję osób znających się w temacie wymiany okablowania do anteny FM jak i samej podstawki w VW Golf IV Hatchback.

    Pół roku temu zakupiłem w/w model auta. Z tyłu okazało się, że przewód od spryskiwaczy zamarzł (zima).
    Na wiosnę puściło i zalało tapicerkę w tylnej części dachowej, pociekło też na tapicerkę z prawej i lewej strony.
    Po paru tygodniach zaczęły się robić problemy z odbiorem sygnału FM.
    W końcu odbierała mi tylko ZETka, reszta szumiała jak diabli ale i ostatnią rozgłośnię szlag trafił. Odsłoniłem dostęp do anteny poniżej "bata", wyjąłem listwę górną, boczki zostawiłem i sprawdziłem czy zaciek nie dopadł złączek od bata i kabla idącego aż do radia.
    Okazało się, że po poruszaniu za w/w końcówki zaczęło lekko łapać fale. Po rozdzieleniu kabla od radia i kabla od bata ułamały się obie złączki a w zasadzie wypadły z nich kable, z parciały.

    Po kilku próbach założenia ponownie końcówek kable przełamywały się - miedziany kabel biegnący przez całe auto ma ładną izolacje, ekranowanie i jest zalany w plastik, ale ma 3 żyły, kilka razy zgięcie ich powoduje, że pękają. Są bardzo cienkie.
    Kabel z bata jest aluminiowy, ale też cieniutki i też się już ukrócił.

    Teraz kabel z bata nie sięga do kabla z radia, połączyłem go najzwyklejszym drutem miedzianym do prądu i poprzez zagięcie złapałem je ze sobą i owinąłem taśmą izolacyjną. Efekt jest taki, że zbieram mnóstwo szumów poza większym miastem. Np w Gdańsku działało nieźle. Ale np Elbląg złapałem tylko 2-3 stacje i już szumiało. W małym mieście raz łapie, raz nie - a w trasie to już kicha.

    I tu pojawia się moje pytanie:

    Czy lepiej jakoś zarobić ten kabel antenowy idący od radia, i ten od bata + dać coś na przedłużkę?
    I co z szumami?

    A może się nie opłaca bawić i wywalić starego bata i kupić nowego ze wzmacniaczem i 5m kablem do tego i samemu przeciągnąć to jakoś pod tapicerką i deską rozdzielczą?

    Dodatkowo dodam, że po złapaniu kabla od radia bardzo ładnie zbieram sygnał (człowiek jako żywa antena), co oznacza, że ten kabel przewodzi bardzo dobrze.

    Złączki jak poniżej. Radio nie oryginalne Pioneer + Oryginalny separator VW. Nie mam mikrometra aby sprawdzić jakie napięcie jest wyjściowe na końcu kabla z tylu bagażnika i jaki jest jego ubytek. Za wszelkie podpowiedzi z góry dziękuję.

    P.S.: Jestem z okolic Elbląga, niestety Elektromechanicy są zajęci do sierpnia i planuję w tym czasie zrobić to samodzielnie, jak się nie uda to oddam dopiero w ich ręce.


    Zalane złączki - z nich już nic nie będzie.
    VW Golf IV Hatchback - wymiana anteny FM ze wzmacniaczem i kabla antenowego

    0 0