Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

volvo s40 1,8 1996 - Dziwny hamulec

emitel 23 Lip 2015 18:17 573 6
  • #1 23 Lip 2015 18:17
    emitel
    Poziom 9  

    Robiłem test. I podczas jazdy parę razy zahamowałem jedynie ręcznym z około 5 razy.
    Strasznie wolno auto wytracało prędkość.
    Potem organoleptycznie sprawdziłem temp tarcz, były gorące a felgi ciepłe dziwne to to że potem nożny stał sie jakiś dziwny.
    Czy hamowanie ręcznym hamulcem jest niebezpieczne i szkodliwe dla hamulców to nie to samo jak hamowanie nożnym z wyłączeniem przednich kół?
    Płyn się chyba nie zagotował bo ręczny jest na linke

    0 6
  • #2 23 Lip 2015 18:41
    Piotr2608

    Poziom 38  

    Hamulec ręczny nazywany jest hamulcem pomocniczym :)
    Tak na ręcznym będzie taki efekt - powolne wytracanie prędkości, wszak hamuje tylko tylna oś a nie dwie naraz. Patent z hamulcem nożnym jest taki iż siła hamowania tylnej osi zależy od jej obciążenia. Czym lżejszy tył (nieobciążony ładunkiem) tym lżej hamuje - tak miałem w Fordzie.

    0
  • #3 23 Lip 2015 20:03
    emitel
    Poziom 9  

    no OK
    Ale hamując samym ręcznym nie przegrzeje płynu hamulcowego etc.?
    Bo rozumiem że on działa jak hamulce zasadnicze tylko że tył. To dlaczego taki efekt był?
    To dlaczego potem nożny był taki dziwny?
    No i jak mówiłem po paru hamowaniach tarcze tylne parzyły i były mocno rozgrzane a nawet felgi cieple.
    No i mnie zdziwiło że ile bym siły miał nie zdołałem tylnich kół zablokować.

    A co dziwne podczas normalnej jazdy auto hamuje nożnym o wiele, wiele lepiej i najdziwniejsze to to że tarcze przednie zawsze są zimne a tylne gorące ?

    0
  • #4 23 Lip 2015 20:16
    Piotr2608

    Poziom 38  

    Z tyłu przecież są hamulce tarczowe. temperatura klocków oraz tarczy spowodowała słabsze działanie hamulca nożnego. Płyn raczej się nie zagrzał :) Mogły też zanadto zedrzeć klocki i aby poprawnie zadziałał nożny wystarczyło tylko kilka razy przepompować hamulce by samo regulator ułożył klocki.

    0
  • #5 23 Lip 2015 20:26
    Józef Pluta
    Poziom 9  

    Po prostu zablokowały się zaciski - podejrzewam, że dźwignia ,,ręcznego" zrobiła się luźna. Należałoby zajrzeć pod samochód i sprawdzić czy linki dobrze poruszają się w pancerzach oraz czy obrotowe zaczepy linek przy cylinderkach poprawnie ,,odbijają" do poz. spoczynkowej. Taki efekt daje zbyt rzadkie używanie ham. ręcznego- rdza i gęstniejący smar robią swoje...

    0
  • #6 23 Lip 2015 20:41
    oldking
    Poziom 28  

    Tak przy okazji - około 70% hamowania to koła przednie, reszta tył.
    Dlatego samochód słabo wytracał prędkość.

    0
  • #7 24 Lip 2015 17:45
    emitel
    Poziom 9  

    No to czemu podczas normalnej jazdy zawsze przednie tarcze są zimne a tylne gorące jak tylko 30procent hamuje tył?

    Dźwignia ręcznego nie jest luźna a ręczny łapie już na 1 ząbku.

    A czemu Piotr miałyby się zanadko zedrzeć klocki i co da owe przepompowanie?


    Moderowany przez T5:

    Blokuję do wyjaśnienia.
    3.1.2-3.1.3. Nie używaj wielu kont na forum. Takie działanie powoduje zdezorientowanie użytkowników oraz niewłaściwe prezentowanie statystyk. .
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/uzytkownik2519752.html

    0
  Szukaj w 5mln produktów