Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat b5 AFN - Tryb awaryjny 01237 związany z elektrozaworem pompy wtryskowej

23 Lip 2015 22:22 2013 13
  • Poziom 10  
    Witam pacjent passat b5 97 rok 1,9 tdi afn (zielona szafa, ecu na jedna wtyczke)
    Błędy ecu:
    01237 - Fuel Shut-Off Valve (N109): Open/Short to Ground.
    01237 - Fuel Shut-Off Valve (N109) 04-10 - Mechanical Malfunction - Intermittent

    Wyszukiwarki używałem. Zmienione pare sztuk zaworków n109. Wiązka sprawdzona, nawet podłączałem N109 bezpośrednio pod EDC, bezkutecznie odrazu po odpaleniu ten błąd. Przekaźnik 219 zmieniony (chociaż nie ma tam nic skomplikowanego jak np w starym golfie 109). Bardzo dziwna sprawa, podczas diagnozy w vagu przy testowaniu N109 - auto nie gaśnie ... Dodam że gaszenie z kluczyka normalnie działa. Auto caly czas jezdzi w trybie awaryjnym. Przy zapalaniu po nagrzaniu sam sobie przygazowuje na ułamek sekundy do 2000 obr. Po zgaszeniu N109 nie ma napięcia ... Czyżby uszkodzone ecu ?
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 38  
    Jak silnik chodzi na zaworze masz +12V ? Jak odłączysz to auto zgaśnie ? Jeśli wiązka jest rzeczywiście ok to do wymiany ECU. Innej opcji nie ma.
  • Poziom 10  
    Tak mam +12V, po zdjęciu gaśnie ... Co dziwne po połączeniu bezpośrednio n109 do ecu (poprzez bezpiecznik oczywiście) to potrafią wyskoczyć jeszcze dodatkowo błędy przepływki i czegoś jeszcze (nie pamiętam dokładnie). ECU otwierałem - Masa oleju no dobre 50 ml było. Oczywiście ecu wyczyściłem i przedmuchałem ... Nie widziałem uszkodzeń, możliwe że olej uszkodził ecu ? Dodam ze podłączałem żarówke do testów pod oczko n109. Gdy robie test vagiem - żarówka nawet nie przygaśnie, po zgaszeniu kluczykiem, auto momentalnie gaśnie, jednak żarówka jeszcze świeci ok 3 sek ...
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 38  
    Sprawdź bardzo dokładnie wiązkę, pod który pin podpinałeś N109 ?
  • Poziom 10  
    Pin 45 bodajże (zielono czerwony przewód) inny raczej nie jest, bo po podlaczeniu n109 pod ori wiązkę i przecięciu auto gaśnie i napięcie na n109 ginie.
  • Poziom 38  
    No to teraz powiedz jaka jest historia auta i wystąpienia tej awarii, bo ja już wiem co jest tam nakombinowane tylko chce się upewnić.
    Rozumiem że schematu żadnego nie posiadasz ?
  • Poziom 10  
    Schematu nie posiadam. Auto w rodzinie od paru lat. Wczesniej nie było takich cyrków. Tato jeździł aż raz mu pare razy odcieło moc (awaryjny) i tak pozostało na stałe. Przed tą awarią nie było nic grzebane.
  • Poziom 38  
    No co coś mi tu nie pasuje albo już kupiliście z takim wałkiem.
    Ja to widzę tak, zawór jest zasilany z 53 pinu ECU a nie 45, na 45 jest plus po stacyjce który zasila miedzy innymi przepływomierz.
    Podejrzewam na 99% że ktoś podłączył zawór do 45 bo nie działą wyjście 53, a problem z trybem awaryjnym nie koniecznie musi mieć związek z tym błędem.
    Musisz bardzo dokładnie przedzwonić wiązkę i pewnie znajdziesz to połączenie, napraw to i pewnie okaże się do wymiany ECU.
    Później porządna diagnoza wraz z podglądem parametrów, możesz mieć uszkodzony przepływomierz, zerknij także czy działą kierownica spalin, ta dźwigienka na turbo.
  • Poziom 10  
    Patrzałeś na schemacie sterownika 028 906 021 XX ? Jedna kostka. Nie dwie jak w nowszym od 98 roku. Auto w domu od okolo 6 lat. Fakt to może gdzieś wiązka ma zware / jest sklejona, a po zaplonie i tak idzie + na przepływke i nie tu się wpinam gdzie powinienem. Pewny jesteś tego pinu co napisałeś ? Jutro sprawdzę ten pin.
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    Tak sterownik z jednym złączem.
  • Poziom 10  
    Sprawdzę jutro ten 53 możliwe, że idą gdzieś + blisko siebie i jest zwora z tymi innymi po zapłonie. Kierownice rozruszane, n18 jedynie odłączony ale w tym roczniku brak egr nie powoduje awaryjnego trybu. 00575 też nie ma, ewidentnie 1237 błąd wprowadza w awaryjny. Do południa dam znać co i jak.
  • Poziom 38  
    Rozcinałeś ten 45 przy kompie i auto gasło ? Jak tak to zwarcia z 53 nie możesz mieć bo wtedy by z niego zasilał się zawór i przepływka.
    A i jeszcze jedna rzecz jeśli okaże się że wiązka ok i zawór zasila się z 53 a ECU dalej wywala błąd to uszkodzone ECU i nie widzi tego że faktycznie nim steruje.
  • Poziom 10  
    Tak wtedy auto gasło. ale dziwne bo jak spalilem bezpiecznik od elektrozaworu pompy to do bezpiecznika szedł przewód zielono czerwony i czerwono biały. ewidentnie wychodzilo na pin 45 przy "dzwonieniu miernikiem" nawet, chyba ze ten sam bezpiecznik zasila tez przepływkę.
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    Kolego na schemacie nie ma żadnego bezpiecznika w obwodzie zaworu na pompie ani w linii piny 45.
    Zerknij sobie na schemat.
    Najważniejsze sprawdź co się dzieje na pinie 53.