Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silniczek Elektryczny włączany bezprzewodowo

24 Lip 2015 22:47 1668 12
  • Poziom 2  
    Witam.
    Na początek chce zaznaczyć, że na elektronice zbytnio się nie znam, więc proszę o wyrozumiałość :] .
    Potrzebuje stworzyć mały silniczek elektryczny o średnicy góra 30mm np. coś takiego
    Silniczek Elektryczny włączany bezprzewodowo
    jednak z możliwością włączania i wyłączania bezprzewodowo.
    Jeśli jest taka możliwość to prosiłbym o wytłumaczenia jak coś takiego wykonać.
  • Poziom 39  
    Silniczka nie wykonasz tylko raczej sterowanie nim. Jaka odległość cię interesuje, w jakich warunkach (w budynku przez ściany, czy przestrzeń otwarta). Chcesz pilotem od TV to załączać, telefonem przez wifi, BT, czy smsem, czy osobnym pilotem, breloczkiem jak do bramy? Chcesz kupić gotowca, czy wykonać własnoręcznie?
  • Poziom 29  
    Jak na początek to chyba arduino powinieneś opanować szybko
    Wystarczy najprostszy ,tani moduł , do którego wgrasz gotowca
  • Poziom 39  
    Na alledrogo jest sporo gotowych modułów zdalnego sterowania radiowego.
    Albo coś takiego: https://kamami.pl/10080-zdalne-sterowanie
    lub http://tridex.pl/towar/6960/Zdalne+sterowanie+4+kanalowe+radiowe+STER-MAX+4K12V.html

    Może coś dobierzesz.
  • Poziom 2  
    Jeszcze napisze trochę o projekcie który zamierzam wykonać.
    Zainteresowałem się ostatnio rowerami elektrycznymi jednak że te wszystkie gotowce jakoś mnie odpychają i odstraszają postanowiłem sam "przerobić" a raczej dodać swojemu rowerkowi trochę mocy dostarczanej spoza nóg. Przeglądając internet znalazłem ciekawy sprzęt, tutaj można o nim poczytać trochę więcej: http://www.bikeradar.com/gear/category/bikes/...ct/review-gruber-assist-conversion-kit-42720/
    Działanie wygląda następująco: umieszczamy silnik w ramie roweru który podczas pracy porusza supportem, korbą a co za tym idzie ułatwia jazdę. Jednak ten sprzęt kosztuje ponad 10tyś złotych i posiada moc 200W. Mi aż taka moc nie jest potrzebna. Planuje zakup małego silniczka o mocy do 50W i zamknąć budżet w granicach ~500zł. Coraz bardziej skłaniam się do umieszczenia włącznika na kierownicy i pociągnąć małym kabelkiem do silniczka. Baterie chciałbym umieścić pod siodełkiem w torbie lub ewentualnie w bidonie. Bardzo bym prosił o parę rad jak to zrobić, czy da się znaleźć silnik w niskiej cenie na tyle mały by zmieścił się do ramy oraz co oprócz silnika będzie potrzebne.
  • Specjalista - urządzenia lampowe
    mdrag11 napisał:
     Silniczek Elektryczny włączany bezprzewodowo


    mdrag11 napisał:
    Działanie wygląda następująco: umieszczamy silnik w ramie roweru który podczas pracy porusza supportem, korbą a co za tym idzie ułatwia jazdę. Jednak ten sprzęt kosztuje ponad 10tyś złotych i posiada moc 200W. Mi aż taka moc nie jest potrzebna. Planuje zakup małego silniczka o mocy do 50W i zamknąć budżet w granicach ~500zł


    Co to ma do bezprzewodowego sterowania? W rowerze elektrycznym takowe jest zbędne. Nadto silniczek z chińskiej zabawki też nie ma nic wspólnego z napedem do roweru elektrycznego.
    W kwestii zasadniczej - przy widocznym braku jakiegokolwiek doświadczenia sugeruję poskładać napęd z dostepnych klocków, potrzebne będą:
    - silnik (50W to za mało, radzę co najmniej 150W)
    - sterownik
    - manetka
    - akumulator
    - ładowarka do akumulatora

    Sugeruję użyć wyszukiwarki forumowej i guglownicy (słowa kluczowe: rower elektryczny).
  • Poziom 43  
    Zobaczyłeś konstrukcje bardzo zaawansowaną technicznie i wydaje ci sie że to takie proste.
    Typowy silnik 200W stosowany w rowerach ma wielkość małej doniczki.

    Używając najlepszych materiałów i zaawansowanej elektroniki mozna zrobić trwały silnik 200W z przekładnią który zmieści się w rurze podsiodłowej i nie bedzie wymagał wymuszonego chłodzenia, ale za sam silnik dobrego producenta kilka tysiecy trzeba dać, a tu potrzeba silnika, przekładni i układu sterującego silnikiem - prawdopodobnie jest to BLDC.

    Za fakt że to jest małe, ciche, lekkie, nowoczesne, niewidoczne, trzeba zapłacić kilkadziesiąt razy wiecej niż za duże ciężkie i toporne, niezależnie czy kupisz gotowe czy zrobisz sam.

    Na elektrodzie jest kilka takich DIY, duże, ciężkie, toporne, brzydkie, ale tanie, czego chcieć więcej ;)

    Cytat:
    Coraz bardziej skłaniam się do umieszczenia włącznika na kierownicy i pociągnąć małym kabelkiem do silniczka.
    Poczytaj trochę, dowiesz siew jak dużym jesteś błędzie i dlaczego tak się nie robi.
    Cytat:

    Baterie chciałbym umieścić pod siodełkiem w torbie lub ewentualnie w bidonie.
    Bateria w typowym rowerze elektrycznym zajmuje cały bagażnik, znowu duze i ciężkie (ołowiowe) są stosowane zamiast małych lekkich i drogich.
    Cytat:

    Może i rzeczywiście 50W bedzię trochę mało, więc poszukałem trochę i znalazłem takie cudo: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__14...urnigy_L2210C_1200_Brushless_Motor_150w_.html


    Silnik modelarski nie jest przeznaczony do ciągłej pracy, musisz jescze dorobić przekładnię redukcyjną z kilku tysiecy obr/min na kilkadsiesiąt obr/min i tą kątową przenoszącą napęd na oś suportu, a i dokupić sterownik do BLDC
  • Specjalista - urządzenia lampowe
    mdrag11 napisał:
    Może i rzeczywiście 50W bedzię trochę mało, więc poszukałem trochę i znalazłem takie cudo: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__14...urnigy_L2210C_1200_Brushless_Motor_150w_.html


    To jest modelarski silnik do połączenia ze śmigłem, do roweru nie za bardzo się nadaje.

    mdrag11 napisał:
    Niska Cena oraz średnica 28mm czyli idealnie.


    Skąd dążnosć by silnik miał tak małą średnicę?