Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Klockner Moeller - Przeciążeniowy przekaźnik silnikowy - jak podłączyć?

Edward7979 25 Jul 2015 12:33 3870 3
Relpol
  • #1
    Edward7979
    Level 11  
    Witam!

    Jak w temacie: posiadam stycznik - przeciążeniowy przekaźnik sinikowy firmy Klockner - Moeller, symbol DIl 00 M-10 + Z00-4

    Chciałbym ten przekaźnik wykorzystać do zabezpieczenia asynchronicznego silnika 3-fazowego o mocy 4kW. Problem polega na tym, że wiem jak podłączyć sam stycznik lecz nie wiem jak podłączyć stycznik i ,,termik" z silnikiem w całość. Oczywiście zaciski A1 i A2 to cewka w tym przypadku na 230V która steruje stycznikiem. Bardzo proszę o pomoc. Poniżej zamieszczam zdjęcia. Sporo szukałem w google i nigdzie nie mogę znaleść nic na ten temat.

    Klockner Moeller - Przeciążeniowy przekaźnik silnikowy - jak podłączyć? Klockner Moeller - Przeciążeniowy przekaźnik silnikowy - jak podłączyć? Klockner Moeller - Przeciążeniowy przekaźnik silnikowy - jak podłączyć? Klockner Moeller - Przeciążeniowy przekaźnik silnikowy - jak podłączyć?
  • Relpol
  • #2
    aceton
    Level 26  
    Sekcja termiczna jest za mała do tego silnika.
  • #3
    Edward7979
    Level 11  
    W takim razie jaka musiałaby być?
    Mimo to i tak potrzebuję informacji jak to podłączyć i proszę o pomoc.

    Dodano po 57 [minuty]:

    Klockner Moeller - Przeciążeniowy przekaźnik silnikowy - jak podłączyć?

    Czy takie podłączenie jest dobre?
    Do czego służy zacisk A2 w termiku?
    Czy mam on być podłączony do zacisku A2 stycznika?
  • #4
    Akrzy74
    R.I.P. Meritorious for the elektroda.pl
    Edward7979 wrote:
    Do czego służy zacisk A2 w termiku?
    Czy mam on być podłączony do zacisku A2 stycznika?

    Jeśli przyjrzysz się dobrze przekaźnikowi termicznemu zauważysz, że od strony stycznika jest cienki przewód który należy podłączyć do zacisku A2 cewki stycznika. Przy podłączeniu całego zestawu utrudniony jest dostęp do cewki stycznika (A2), dlatego ten przewód należy podłączyć do zacisku A2, a zacisk na termiku jest jego "przedłużeniem".
    Edward7979 wrote:
    Czy takie podłączenie jest dobre?

    Nie, jeśli zamierzasz podłączyć silnik do zacisków sterujących NO i NC (oznaczenie 95-98) termika. Tor główny to zaciski niżej i tam należy przyłączyć obwód silnika.
    Sterowanie należy przyłączyć do zacisków NC (95, 96) w szereg z cewką stycznika.
    Na termiku jest jeszcze "pokrętło" którym ustawia się reset- na H lub A. Ustaw na H -> Hand - ręczny reset.
    Wystarczy prześledzić schemat zwykłego układu załącz- wyłącz z termikiem.