Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Iveco Daily 35c15 3.0 HPI 2008r przegrzewa się ,skacze temperatura silnika

BiggSizze 25 Lip 2015 22:42 2028 6
  • #1 25 Lip 2015 22:42
    BiggSizze
    Poziom 3  

    Iveco Daily 35c15 3.0 HPI 2008r.
    Witam Wszystkich serdecznie... po przeszperaniu większości postów nie namierzyłem w opisach podobnych objawów do tych które dręczą mojego Dailaka , dlatego założyłem temat opisujący mój problem mianowicie...
    Jeżdżę od nowości Daily 35c15 3.0 HPI 2008 rok.. przez 6 lat użytkowania nie miałem żadnych problemów z układem chłodzenia - w największe upały jadąc obwodnicami z prędkością przekraczającą 140km/h na pusto jak i czasami załadowany nie zaobserwowałem chociazby najmniejszego przechylenia się wskaźnika temperatury ponad normę (za połowe) - zdarzało mi się ciągnąć z taką prędkością bez zwalniania nawet przez 200 km i wskazówka nie przekroczyła połowy - dodam ,że po nagrzaniu się motoru stała cały czas pionowo na swoim miejscu również przy spokojniejszej jeździe nie opadała w lewo,czyli nie wskazywała spadku temperatury..
    Niestety od jakiegoś czasu zaobserwowałem ,że praktycznie normą jest iz wskazówka jest przechylona lekko ponad normę (zwłaszcza przy dynamicznym przyspieszaniu) dopóki nie przestane przyspieszać - mam na myśli jazdę ze stalą prędkością do 80-90 km/h - wtedy wskazówka opada do poziomu " normy"
    ,a chwilami, kiedy dłużej jadę ze stałą w/w prędkością potrafi opaść nieco poniżej.. Kiedy zaś przekroczę tą stałą prędkość i przycisnę mu bardziej , to po niedługiej chwili jazdy z prędkością od 120km/h w zwyż niestety wskazówka zaczyna się przechylać w prawo wskazując wzrost temperatury silnika..
    - zaznaczam ,że nie są to gwałtowne wahania gdyż pnie się w góre leniwie,aczkolwiek sukcesywnie pnie się coraz wyżej.
    Kiedy to zauważę i odpuszczę tak do prędkości 80-90 wskazówka opada na swoje miejsce,a nawet poniżej jak już wcześniej wspomniałem.
    Tak czy inaczej temperatura przekracza poziom normy co przez 6 lat użytkowania nie miało miejsca i zaczyna mnie to martwić .

    Macie jakieś pomysły czym to może byś spowodowane i jak ewentualnie zdiagnozować mój problem??

    Baardzo proszę o pomoc ,bo nie mam niestety wśród znajomych dobrego mechanika , a byle gdzie wolał bym nie jechać..,gdyż niedawno po wizycie w "pierwszym lepszym" warsztacie który odwiedzilem by podpytać co dolega mojemu Daily Uprzejmy PAN po otwarciu maski i dość wymownym kilkukrotnym pociągnięciu nosem stwierdził ,że "trzeba zwalić głowice" :D -za diagnozy na węch to ja dziękuję :)

    W zeszłym roku (to jeszcze zanim zaczął się przegrzewać) wymieniłem w nim chłodnice na nową, bo zaczęła przeciekać ,a miesiąc temu wymieniłem też termostat na nówkę - niestety nie pomogło ani trochę. Coprawda zauwazyłem ,że od czasu do czasu (BARDZO RZADKO - powiedzmy 2-3 razy w miesiącu) sączy się skądś płyn chłodniczy , wygląda to tak , jakby chłodnica była nieszczelna,czy cośś , natomiast jest to raptem kilka kropel-dosłownie.. po czym przestaje i np przez 2 tyg nie skapnie nawet kropla.. - Są to tak znikome ilości ,że nie da się zaobserwować tego ubytku w zbiorniczku, gdyż poziom jakby był wciąż taki sam. Mówię o tym ,bo ta nieszczelność może mieć jakiś wpływ - nie wiem, nie znam się dlatego postanowilem poprosić Was o radę.

    Pozdrawiam serdecznie i proszę o wyrozumiałość jeśli zrobilem coś nie zgodnie z zasadami forum - jestem tu świerzakiem :)

  • #2 25 Lip 2015 23:00
    herbizet
    Poziom 12  

    Proponuję sprawdzić pompę wody bo większość pomp ma łopatki wirnika z tworzywa (a nie metalu jak było kiedyś) i lubią się z temperatury pękać lub odłamać całkiem co może prowadzić do mało wydajnej pracy obiegu chłodzenia a czasami jak oberwie cały wirnik to auto się gotuje. Czasami zdarza się że pęknie wirnik przy ośce i wtedy łopatki nie kręcą się z tą samą prędkością co pompa wody

  • #3 25 Lip 2015 23:08
    BiggSizze
    Poziom 3  

    Tak też chyba uczynię. W sumie pompa nie była jeszcze nigdy wymieniona , a i pojawiające się od czasu do czasu krople chłodziwa w miejscu postoju mogą pochodzić np z pompy. Dzięki za pomysł - na pewno nie zaszkodzi i właśnie od tego zacznę..
    Gdyby komuś jeszcze przyszedł do głowy jakiś pomysł to proszę o opinię.
    Mam tylko nadzieję ,że to nie są objawy nieszczelności uszczelki głowicy..

  • #4 19 Wrz 2015 02:40
    BiggSizze
    Poziom 3  

    ..To nie UPG. Zrobiony test.. dla pewności powtórka.

  • #5 27 Maj 2016 22:44
    BiggSizze
    Poziom 3  

    Kolejny raz zmieniłem termostat, dla pewności zmieniłem pompę cieczy (termo i pompa org dla pewności) przy zmianie rozrządu i niestety nadal to samo!
    Jakieś pomysły?

    "Szpece" do których jeżdżę mówią ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,że.. "jeśli się nie gotuje, to nie mam czym się przejmować. tak ma być i koniec, pozatym mam wisco więc jak będzie za gorąco to się włączy i schłodzi" hmm.. tyle to i ja wiem, ale nie dociera do tych tumanów, to ,że mam go od nowości i wcześniej nie było tego problemu.

    Jak tam z waszymi Ivanami po 2006 r ? wskaźnik temperatury chłodziwa stoi na połowie, czy też czasem przekracza?
    Pozdrowiono

    Dodano po 1 [minuty]:

    herbizet napisał:
    Proponuję sprawdzić pompę wody bo większość pomp ma łopatki wirnika z tworzywa (a nie metalu jak było kiedyś) i lubią się z temperatury pękać lub odłamać całkiem co może prowadzić do mało wydajnej pracy obiegu chłodzenia a czasami jak oberwie cały wirnik to auto się gotuje. Czasami zdarza się że pęknie wirnik przy ośce i wtedy łopatki nie kręcą się z tą samą prędkością co pompa wody



    Pompa wymieniona, dla pewności wymieniłem jeszcze raz termostat (części org) i nadal to samo

  • #6 23 Lis 2016 09:04
    chycel1
    Poziom 12  

    Sprawdz temperaturę cieczy termometrem a nie sugeruj się zegarem,ja miałem taki przypadek kierowca zgłaszał wysoką temperaturę okazało się że zegar oszukiwał brak masy na silniku doprowadziłem nowy przewód i wszystko wróciło do normy.

  • #7 27 Sty 2017 15:37
    BiggSizze
    Poziom 3  

    Ajjj.. .. Z zachwytu przeoczyłem odpowiedź i zamknięcie tematu.

    Winowajcą okazała się chłodnica, która ( jak pisałem wcześniej )3 lata temu była wymieniana na nową.. ( niby Valeo ) okazało się, że była "trefna"..
    skąd wiem? - już mówię.. po kilkunastu wizytach u szpeców, wymianach pompy cieczy, termostatu (2X) , płynu chłodniczego, czujnika temp i tłumaczeniach, że "TAK MA BYĆ" postanowiłem wziąć sprawy w swoje ręce.. mianowicie kupiłem w jednym z serwisów aukcyjnych nową chłodnicę Denzo, wymieniłem i jak reką odjął!! Od tamtej pory wskazówka temperatury nie przekroczyła poziomu normy !

    Bardzo dziękuję za wszystkie uwagi, podpowiedzi.
    Pozdrawiam!

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME