Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

scenic II 2.0 benzyna silnik f4r brak zasilania na ecu

25 Lip 2015 23:55 1539 9
  • Poziom 10  
    Witam jak w temacie klientem jest scenic II 2003rsilnik f4r 2.0 nie odpala,a dokładniej nie ma zasilania na sterowniku wtrysków na pinach g1 czarnej małej kostki i m2 brązowej kostki. Masy zostały sprawdzone są wszystkie,przewody sprawdzone wizualnie i miernikiem sprawne, napięcie nie wychodzi z upc, ale samo upc jest raczej sprawne bo przy podmienieniu na inne z takiego samego pojazdu objaw ten sam. Wedłuk schematów brakujące napięcia powinny pojawić się po wymuszonym starcie,ale przekaźniki za nie odpowiedzialne nie są sterowane tzn. do przekaźników napięcie dochodzi ale nie zostaje puszczone dalej, przekaźniki sprawne aczkolwiek sprawdzane bez opciąrzenia,niewiem co odpowiada za sgterowanie tymi przekażnikami. Po wymuszeniu zasilania clip przestaje rozpoznawać uch i upc przed wymuszeniem jest informacja o usterce modułu kalkulatora wtrysku. Jutro załącze prntscr z tego co clippokazuje. Uprzejmie proszę o jakieś sugestie co moge jeszcze sprawdzić.
    Pozdrawiam
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 9  
    A jak immobilizer? CAN widzi kluczyk?
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 10  
    Tak, karta jest wykrywana wiem to gdyż widzę ją w uch na clipie.
    Ewidentnie jest problem z tymi zasilaniami, o których pisałem wcześniej, tylko nie wiem przez co one powinny być sterowane. Na wyświetlaczu pojawiają się czasem komunikaty low battery i ciśnienie oleju, zawsze załącza się wentylator.Linia can została sprawdzona, było zwarcie pomiędzy can h i can l ale odłączenie radia naprawiło problem z komunikacją tyle że wtedy samochód odpalał, a teraz gdy mam komunikacje po canie zablokowany jest kalkulator wtrysków.

    Dodano po 1 [godziny] 40 [minuty]:

    scenic II 2.0 benzyna silnik f4r brak zasilania na ecu

    W taki sposób linia do wtrysku jest wyświetlana. Wiązka od ecu do upc sprawdzona cała nie ma żadnej przerwy, wtyczki nie są zaśniedziałe. Samochód przed odzyskaniem komunikacji po canie odpalał teraz nie
  • Moderator Samochody
    Po akumulatorem wiązkę wywlekałeś na zewnątrz i sprawdzałeś kabelek po kabelku, czy tylko miernikiem "przedzwoniłeś" przewody?
  • Poziom 10  
    I wizualnie i miernikiem, każdy przewód z osobna sprawdzony, nie sprawdziłem tylko wiązki idącej nad lampą lewą ale ona chyba nie ma znaczenia chyba że się mylę.
  • Moderator Samochody
    Problem złożony.

    Albo ECU nie wie że zapłon jest włączony i nie steruje UPC, nie podając sobie w ten sposób zasilania (usterka sieci multipleksowej), albo uszkodzony ECU lub też inny sterownik, zakłóca komunikacje w układzie.

    Wymontuj fotel kierowcy, i dla wszelkiego spokoju sprawdź czy nie ma tam wody.

    Elektryczny hamulec ręczny występuje w aucie? Też brak z nim łączności?
  • Poziom 10  
    Złącze r2 pod fotelem kierowcy czyste i suche r2 na słupku pod nogami kierowcy też czyste i suche, hamulec występuje jest odłączony bo denerwował sygnał dzwiękowy przez to że klient awaryjnie go zwolnił. Zastanawiam się czy nie jest to wina uch bo ewidentnie nie ma zasilanie " po stacyjce" na ecu po wymuszeniu zasilania wentylator przestaje działać ale nie rozpoznaje karty.
  • Poziom 10  
    Klema została sprawdzona jako pierwsza. Znalazłem brak zasilania po stacyjce na pinie d1 małej czarnej wtyczki ecu, po podaniu napięcia na niego wentylator się wyłącza ale na wyświetlaczu wyświetla błąd karty, jak sprawdze clipem to wkleje screena.
  • Poziom 10  
    Problem rozwiązany, nieszczęsne piny na kostkach do sterownika, niby + po stacyjce był ale tylko na przewodach a nie na sterowniku. Temat zamykam