Kolego gigabajt1024 bardzo wylewny jesteś, a może uchylisz rąbka tajemnicy i powiesz czemu się tak dzieje, że szron na rurkach się pojawia??
Dodano po 16 [minuty]: mar.wo wrote: Normalnie procedura przebiega jak w innych autach czyli jeden raz( czerwony przewód czyli HP na duży zawór umieszczony na rurce LP) Ja robiłem dwa bo osuszacz na początku pokrywał się cienką warstwą zmarzliny a temp. parownika -10*C. Po wykonaniu serwisu trochę się to poprawiło ( nie wiem czy osuszacz był kiedykolwiek wymieniany) więc zrobiliśmy jeszcze raz podwójny serwis( w zamiarze wyciągnięcia jak najwięcej wilgoci) efekt ciśnienia i temperatura parownika w normie ale hałas pozostał. Wiemy dlaczego. To tyle.
Ja znalazłem instrukcję serwisową klimatyzacji i w niej jest taki opis:
Przy odzyskiwaniu lub kontroli poziomu czynnika
chłodniczego należy uwzględnić trzy przypadki:
- silnik i klimatyzacja działają (przypadek A),
- silnik działa, a klimatyzacja nie (przypadek B),
- silnik i klimatyzacja nie działają (przypadek C).
Przypadek A:
-włączyć klimatyzację i pozostawić włączoną do momentu
aż zespół wentylatora chłodnicy zostanie
dwukrotnie uruchomiony,
- zatrzymać silnik,
- dokonać pierwszej wymiany czynnika chłodniczego
(zanotować pierwszą wartość),
- odczekać 15 min.,
- sprawdzić, czy ciśnienie względne jest niższe lub
równe 0 barów,
- ponawiać cykl do chwili, aż ciśnienie względne
będzie niższe lub równe 0 barów,
- dodać wartości pochodzące z różnych wymian; poziom
czynnika jest prawidłowy, jeżeli suma
wartości wynosi + 35 g lub - 100 g w stosunku do
podanego poziomu.
Przypadek B:
- Uruchomić silnik i pozostawić włączony do chwili,
aż zespół wentylatora chłodnicy zostanie uruchomiony
dwa razy,
- zatrzymać silnik,
- dokonać pierwszej wymiany czynnika chłodniczego
(zanotować tę wartość),
- odczekać 15 min.,
- Uruchomić silnik i pozostawić włączony do chwili,
aż zespół wentylatora chłodnicy zostanie uruchomiony
dwa razy,
- dokonać drugiej wymiany czynnika chłodniczego
(zanotować tę wartość),
- ponawiać cykl do chwili, aż ciśnienie względne
będzie niższe lub równe 0 barów,
- dodać wartości pochodzące z różnych wymian; poziom
czynnika jest prawidłowy, jeżeli suma
wartości wynosi + 35 g lub - 100 g w stosunku do
podanego poziomu.
Przypadek C:
- dokonać pierwszej wymiany czynnika chłodniczego
(zanotować tę wartość),
- odczekać 2 godz.,
- ponawiać cykl do chwili, aż ciśnienie względne
będzie niższe lub równe 0 barów,
- dodać wartości pochodzące z różnych wymian; poziom
czynnika jest prawidłowy, jeżeli suma
wartości wynosi + 35 g lub - 100 g w stosunku do
podanego poziomu.
V - WYTWARZANIE PRÓŻNI
Przed załadowaniem czynnika należy wytworzyć
próżnię w układzie, ponieważ w przeciwnym razie
klimatyzacja nie będzie działać prawidłowo.
Trzeba uwzględnić tu dwa przypadki:
- wytworzenie próżni nastę puje zaraz po
rozładowaniu czynnika (przypadek A),
- wytworzenie próżni następuje po kilkugodzinnej lub
kilkudniowej przerwie (przypadek B).
Przypadek A:
- wytworzenie próżni następuje po 20 min..
Przypadek B:
- wytworzenie próżni następuje po 45 min. w celu
usunięcia śladów wilgoci.
Wykonać test szczelności na zakończenie tej operacji
(niektóre urządzenia wykonują go automatycznie).
VI - NAPEŁNIANIE
Uzupełnić olej zgodnie z zalecanym rodzajem i
ilością, zależnie od operacji przeprowadzonej w
pojeździe.
Napełnić układ.
Opróżnić przewody urządzenie specjalistyczne do
napełniania.
Skontrolować prawidłowe działanie systemu.
Sprawdzić wycieki."
Nie za bardzo rozumiem czym się różni wymiana czynnika od napełniania klimatyzacji...