Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
NOVATEK-ELECTRO POLSKA SP. Z O.O.NOVATEK-ELECTRO POLSKA SP. Z O.O.
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Laguna II - problem z klimatyzacja

dec5000 23 May 2014 22:00 53185 35
  • #31
    l-zawadzki
    Level 10  
    Kolego mar.wo wyczytałem między wierszami, że rzeczonej lagunie trzeba kilkukrotnie "wymieniać" czynnik by klimatyzacja działa poprawnie. Mógłbyś mi opisać pokrótce na co trzeba zwracać uwagę, czy uruchamiać klimatyzację między wymianami (jeśli tak to na jak długo)?? Z góry dziękuję za pomoc.
  • NOVATEK-ELECTRO POLSKA SP. Z O.O.NOVATEK-ELECTRO POLSKA SP. Z O.O.
  • #32
    gigabajt1024
    Level 13  
    l-zawadzki wrote:
    trzeba kilkukrotnie "wymieniać" czynnik by klimatyzacja działa poprawnie
    fałsz
  • NOVATEK-ELECTRO POLSKA SP. Z O.O.NOVATEK-ELECTRO POLSKA SP. Z O.O.
  • #33
    mar.wo
    Level 15  
    Normalnie procedura przebiega jak w innych autach czyli jeden raz( czerwony przewód czyli HP na duży zawór umieszczony na rurce LP) Ja robiłem dwa bo osuszacz na początku pokrywał się cienką warstwą zmarzliny a temp. parownika -10*C. Po wykonaniu serwisu trochę się to poprawiło ( nie wiem czy osuszacz był kiedykolwiek wymieniany) więc zrobiliśmy jeszcze raz podwójny serwis( w zamiarze wyciągnięcia jak najwięcej wilgoci) efekt ciśnienia i temperatura parownika w normie ale hałas pozostał. Wiemy dlaczego. To tyle.
  • #34
    l-zawadzki
    Level 10  
    Kolego gigabajt1024 bardzo wylewny jesteś, a może uchylisz rąbka tajemnicy i powiesz czemu się tak dzieje, że szron na rurkach się pojawia??

    Dodano po 16 [minuty]:

    mar.wo wrote:
    Normalnie procedura przebiega jak w innych autach czyli jeden raz( czerwony przewód czyli HP na duży zawór umieszczony na rurce LP) Ja robiłem dwa bo osuszacz na początku pokrywał się cienką warstwą zmarzliny a temp. parownika -10*C. Po wykonaniu serwisu trochę się to poprawiło ( nie wiem czy osuszacz był kiedykolwiek wymieniany) więc zrobiliśmy jeszcze raz podwójny serwis( w zamiarze wyciągnięcia jak najwięcej wilgoci) efekt ciśnienia i temperatura parownika w normie ale hałas pozostał. Wiemy dlaczego. To tyle.

    Ja znalazłem instrukcję serwisową klimatyzacji i w niej jest taki opis:
    Przy odzyskiwaniu lub kontroli poziomu czynnika
    chłodniczego należy uwzględnić trzy przypadki:
    - silnik i klimatyzacja działają (przypadek A),
    - silnik działa, a klimatyzacja nie (przypadek B),
    - silnik i klimatyzacja nie działają (przypadek C).
    Przypadek A:
    -włączyć klimatyzację i pozostawić włączoną do momentu
    aż zespół wentylatora chłodnicy zostanie
    dwukrotnie uruchomiony,
    - zatrzymać silnik,
    - dokonać pierwszej wymiany czynnika chłodniczego
    (zanotować pierwszą wartość),
    - odczekać 15 min.,
    - sprawdzić, czy ciśnienie względne jest niższe lub
    równe 0 barów,
    - ponawiać cykl do chwili, aż ciśnienie względne
    będzie niższe lub równe 0 barów,
    - dodać wartości pochodzące z różnych wymian; poziom
    czynnika jest prawidłowy, jeżeli suma
    wartości wynosi + 35 g lub - 100 g w stosunku do
    podanego poziomu.
    Przypadek B:
    - Uruchomić silnik i pozostawić włączony do chwili,
    aż zespół wentylatora chłodnicy zostanie uruchomiony
    dwa razy,
    - zatrzymać silnik,
    - dokonać pierwszej wymiany czynnika chłodniczego
    (zanotować tę wartość),
    - odczekać 15 min.,
    - Uruchomić silnik i pozostawić włączony do chwili,
    aż zespół wentylatora chłodnicy zostanie uruchomiony
    dwa razy,
    - dokonać drugiej wymiany czynnika chłodniczego
    (zanotować tę wartość),
    - ponawiać cykl do chwili, aż ciśnienie względne
    będzie niższe lub równe 0 barów,
    - dodać wartości pochodzące z różnych wymian; poziom
    czynnika jest prawidłowy, jeżeli suma
    wartości wynosi + 35 g lub - 100 g w stosunku do
    podanego poziomu.
    Przypadek C:
    - dokonać pierwszej wymiany czynnika chłodniczego
    (zanotować tę wartość),
    - odczekać 2 godz.,
    - ponawiać cykl do chwili, aż ciśnienie względne
    będzie niższe lub równe 0 barów,
    - dodać wartości pochodzące z różnych wymian; poziom
    czynnika jest prawidłowy, jeżeli suma
    wartości wynosi + 35 g lub - 100 g w stosunku do
    podanego poziomu.
    V - WYTWARZANIE PRÓŻNI
    Przed załadowaniem czynnika należy wytworzyć
    próżnię w układzie, ponieważ w przeciwnym razie
    klimatyzacja nie będzie działać prawidłowo.
    Trzeba uwzględnić tu dwa przypadki:
    - wytworzenie próżni nastę puje zaraz po
    rozładowaniu czynnika (przypadek A),
    - wytworzenie próżni następuje po kilkugodzinnej lub
    kilkudniowej przerwie (przypadek B).
    Przypadek A:
    - wytworzenie próżni następuje po 20 min..
    Przypadek B:
    - wytworzenie próżni następuje po 45 min. w celu
    usunięcia śladów wilgoci.
    Wykonać test szczelności na zakończenie tej operacji
    (niektóre urządzenia wykonują go automatycznie).
    VI - NAPEŁNIANIE
    Uzupełnić olej zgodnie z zalecanym rodzajem i
    ilością, zależnie od operacji przeprowadzonej w
    pojeździe.
    Napełnić układ.
    Opróżnić przewody urządzenie specjalistyczne do
    napełniania.
    Skontrolować prawidłowe działanie systemu.
    Sprawdzić wycieki."
    Nie za bardzo rozumiem czym się różni wymiana czynnika od napełniania klimatyzacji...
  • #35
    mar.wo
    Level 15  
    Wymiana czynnika to rutynowe działanie raz na dwa trzy lata przy szczelnym układzie a napełnianie to po naprawach systemu klimatyzacji.
    Cytowane procedury zwłaszcza 'A" jest wykonywana automatycznie przez nowoczesną stację do obsługi klimatyzacji w samochodach tzw automat.
  • #36
    Osa100

    Level 21  
    l-zawadzki wrote:

    [...]
    - dokonać pierwszej wymiany czynnika chłodniczego
    (zanotować pierwszą wartość),
    - odczekać 15 min.,
    - sprawdzić, czy ciśnienie względne jest niższe lub
    równe 0 barów,
    - ponawiać cykl do chwili, aż ciśnienie względne
    będzie niższe lub równe 0 barów,
    - dodać wartości pochodzące z różnych wymian;
    [...]
    Nie za bardzo rozumiem czym się różni wymiana czynnika od napełniania klimatyzacji...


    Pierwsza część opisu z tajemniczej instrukcji dotyczy odzysku czynnika z układu A/C. I jak to zwykle bywa przypuszczam, że autorem tłumaczenia był filolog, a nie technik. Zamiast słowa "wymiana" powinno być słowo "odzysk", "odessanie" lub inne odzwierciedlające wykonywaną czynność polegającą na usunięciu/odzyskaniu czynnika chłodzącego z układu A/C.