Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 406 2.0 HDI - Brak zasilania na ECU, nie pali

konatsu 27 Lip 2015 20:57 4554 19
  • #1 27 Lip 2015 20:57
    konatsu
    Poziom 12  

    Witam, dostałem autko od znajomego, który sam już nie dawał rady z jego uruchomieniem.

    Pierwszy problem to brak zasilania 12V na obu kablach na ECU.
    Gdy podpoiłem zasilanie na krótko do ECU silnik ruszył bez problemu. Sprawdzałem kilka razy aby wyeliminować przypadek i wszystko było ok. Kiedy zacząłem szukać przyczyny i sprawdzać przerwy/przetarcia w przewodach oraz szukać gdzie idą to po pewnym czasie auto przestało palić;/

    Posiadam PP2000 i początkowo było brak komunikacji z kalkulatorem silnika. Po podaniu napięcia z akumulatora jedyny błąd jaki był to o przekaźniku zasilania ze względu na ECU podpięte do akumulatora.

    Teraz silnik nie pali, nie widzę nic co mogło by byś tego przyczyną, w PP2000 brak jakiś błędów, które mogłyby to powodować.


    Proszę o jakieś podpowiedzi, schematy zasilania ECU, rozpiskę bezpieczników i przekaźników razem z ich położeniem.

    Nie jestem mechanikiem, a bardziej elektronikiem i podjąłem się chyba wyzwania ponad moje siły;p

    Jeszcze jedno pytanie, co to za zielona wtyczka koło akumulatora?

    Peugeot 406 2.0 HDI - Brak zasilania na ECU, nie pali Peugeot 406 2.0 HDI - Brak zasilania na ECU, nie pali Peugeot 406 2.0 HDI - Brak zasilania na ECU, nie pali Peugeot 406 2.0 HDI - Brak zasilania na ECU, nie pali Peugeot 406 2.0 HDI - Brak zasilania na ECU, nie pali Peugeot 406 2.0 HDI - Brak zasilania na ECU, nie pali Peugeot 406 2.0 HDI - Brak zasilania na ECU, nie pali Peugeot 406 2.0 HDI - Brak zasilania na ECU, nie pali Peugeot 406 2.0 HDI - Brak zasilania na ECU, nie pali

    0 19
  • #2 27 Lip 2015 21:03
    szymitsu21

    Poziom 33  

    Czyli w tej chwili zasilania są, błędów brak a silnik nie pali?

    0
  • #3 27 Lip 2015 21:10
    konatsu
    Poziom 12  

    Zasilanie nigdy nie powróciło, aby ECU było wykrywane i urządzenia sterowane z ECU(np pompa paliwa) działały muszę podać 12V z akumulatora. Dalej nie pali

    0
  • #4 27 Lip 2015 21:13
    szymitsu21

    Poziom 33  

    Podaj więcej danych samochodu.

    0
  • #5 27 Lip 2015 21:15
    T5
    Moderator Samochody

    To jest tak, Ecu dostaje +12V po zapłonie, wystawia masę na przekaźnik który załącza resztę zasilania.
    Dostaje +12V po zapłonie?

    -1
  • #6 27 Lip 2015 21:25
    konatsu
    Poziom 12  

    Peugeot 406 2.0 HDI 2002r Husky edition

    Po zapłonie dalej nie ma 12V na obu kablach 12V do ECU

    1
  • Pomocny post
    #7 27 Lip 2015 21:29
    szymitsu21

    Poziom 33  

    Kod silnika jeszcze podaj.
    Podeślę Ci jakiś schemat.

    2
  • #8 27 Lip 2015 21:34
    konatsu
    Poziom 12  

    po VIN to BVM 5(DW10ATED). Według PP2000 to RHZ

    0
  • #9 27 Lip 2015 23:11
    lugi666
    Poziom 16  

    Sprawdzałeś główny przekaźnik??
    Taki duży, brązowy w okolicach akumulatora?

    1
  • #10 28 Lip 2015 11:38
    konatsu
    Poziom 12  

    Nie widzę tam takiego
    Mam trzy niebieskie w puszce koło akumulatora, obok niego pojedynczy szary w obudowie(chyba od pompy paliwa) i coś cyka w bezpiecznikach, ale trzeba rozebrać całą obudowę i chyba powyciągać wszystkie bezpieczniki.

    Może ktoś coś kombinował i go wywalił. na 5 zdjęciu widać jak zasilanie z ECU jest połączone z dwoma innymi kablami od jakiś "czujników?" i schodzi się do jednego grubego białego idącego na wtyczkę w bezpiecznikach. Pierwsza wtyczka od strony pompy. Od czego ten kabel?

    Dodano po 4 [godziny]:

    ok, auto zapaliło. Okazało się że był przegniły przewód we wtyczce przy pompie paliwa wysokiego ciśnienia.
    Teraz muszę zrobić zasilanie do ECU aby działało z automatu.
    Wszystkie bezpieczniki sprawdzone.

    Dodano po 13 [minuty]:

    Gdzie ma iść przewód na pinie M1 we wtyczce ECU?

    0
  • #11 28 Lip 2015 19:27
    lugi666
    Poziom 16  

    Według mojego schematu wszystkie zasilania wychodzą z jednego dużego przekaźnika.

    0
  • #12 28 Lip 2015 19:36
    konatsu
    Poziom 12  

    gdzie on jest zlokalizowany?

    0
  • #13 28 Lip 2015 20:04
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #14 28 Lip 2015 20:08
    konatsu
    Poziom 12  

    VIN: VF38ERHZF81548223
    W skrzynce z ECU nie mam nic poza ECU oraz dwoma kablami spiętymi złączem razem, chyba 5 przewodów.

    0
  • #15 28 Lip 2015 20:44
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #16 29 Lip 2015 18:23
    konatsu
    Poziom 12  

    Ad1. Po włączeniu zapłonu napięcie z bezpiecznika F4 wychodzi z BM34 przez pin 12 16-pinowej złączki zielonej i przychodzi na pin C3 złączki szarej na ECU. - U mnie pojawia się masa po włączeniu zapłonu.
    AD2. Jeśli immo odblokuje ECU, ECU wysyła masę przez pin A2 złączki brązowej na pin 13 16-piniwej złączki czarnej BM34, aby uruchomić przekaźnik zasilania głównego (w BM34) - Nie dostaję masy z ECU, Gdy podam ją ręcznie, to silnik się uruchamia.

    w PP200 nie mam błędów od immo. Po wyciągnięciu pestki z kluczyka, takie błędy dostaję i w pp2000 i na wyświetlaczu.

    0
  • #17 29 Lip 2015 19:00
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #18 29 Lip 2015 19:30
    konatsu
    Poziom 12  

    C3 złączki szarej na ECU to to samo co 9 szarej kostki 16-pinowej?
    Masz może rozpiskę bezpieczników MB34, u mnie nie ma żadnych oznaczeń.

    0
  • Pomocny post
    #19 29 Lip 2015 19:41
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #20 29 Lip 2015 21:47
    konatsu
    Poziom 12  

    Dzięki wszystkim za pomoc.
    Problemem okazał się przegniły kabel między pinem A2 złączki brązowej ECU a pinem 13 16-pinowej złączki czarnej na BM34

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo