Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
HelukabelHelukabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

octavia II tour 1.6 bse + lpg - Szukam schematu skrzynki elektryki pod maską.

28 Lip 2015 13:28 2145 8
  • Poziom 7  
    Rok temu po ulewie po przekręceniu kluczyka nie włączał się sterownik silnika. Serwis wymienił przekaźnik 458. Z pozoru było ok, ale od tamtej pory co jakiś czas wyskakiwał błąd sporadyczny:

    1 Fault Found:
    19528 - Voltage Supply Relay
    P3072 - 000 - Electrical Malfunction
    Freeze Frame:
    Voltage: 0.00 V
    (no units): 15.0
    Bin. Bits: 00000000
    Hex Value: 0x0004
    RPM: 0 /min
    Mass Air / Rev.: 0.0 mg/str

    Zleciłem w serwisie znalezienie usterki. Stwierdzili, że taki błąd jest w wielu samochodach, nie wiedzą co oznacza i można tak jeździć. ASO Skoda... Napisałem do działu technicznego VAG w Poznaniu, a oni odesłali mnie z powrotem do serwisu i kółeczko się zamknęło. Od jakiegoś czasu błąd zaczął wyskakiwać już po każdym przekręceniu stacyjki pomimo jego uprzedniego skasowania w dtc. Tydzień temu prosiłem w ASO o przywrócenie adaptacji 000 w sterowniku silnika, aby skasować bardzo niskie korekty paliwowe zapisane podczas pracy z lejącym wtryskiwaczem gazowym. Gdy robiłem to sam przez vcds, to wracały stare adaptacje po ponownym przekręceniu kluczyka. Serwis grzebał przez pięć godzina vasem i stwierdzili, że uszkodzony jest sterownik silnika, bo nie przyjmuje żadnych adaptacji i kodowań. Powiązanie awarii z błędem przekaźnika wykluczyli. Ja skupiłem się jednak na przekaźniku i po jego wyjęciu zmostkowałem przewodem obwód podający prąd na sterownik. O dziwo po przekręceniu stacyjki udało się błąd wykasować i już nie powracał. Bez problemu wykasowałem korekcje mieszanki i adaptowałem przepustnicę. Po wciśnięciu z powrotem przekaźnika przez kilka godzin, podczas których dużo jeździłem i wielokrotnie uruchamiałem auto, też było ok. I nagle błąd znów wyskoczył i za każdym razem powracał. Całą operację z mostkowaniem powtórzyłem kolejnego dnia i znowu powrót błędu po paru godzinach jeżdżenia. Plus i masa z obwodu sterującego podawane na przekaźnik są w porządku jak i przejście napięcia na sterownik. Inaczej nawet nie uruchomiłbym silnika. Zastanawia mnie tylko po co jest piąta stopka przekaźnika (oznaczenie 85), która dostaje + poprzez diodę w przekaźniku z obwodu sterującego przekaźnikiem (stopka D) i gdzieś go dalej wysyła po przekręceniu stacyjki. Sądzę, że gdzieś na tym przewodzie lub jego końcu powstaje zwarcie czy coś, bo paradoksalnie sterownik pokazuje błąd przy sprawnym przekaźniku, a błąd znika, gdy na ten obwód nie jest wysyłane żadne napięcie. Czyli teoretycznie mógłbym po prostu obciąć stopkę 85 :) Ktoś ma jakiś pomysł albo schemat całej skrzynki? Mogę podać vin. Moja octa II tour z 2011 roku ma elektrykę jak octa II FL.

    Dodano po 2 [godziny] 4 [minuty]:

    Moje ECU to 06A 906 033 NT. I jeszcze jedno, rok temu zmieniałem BCM na taki z końcówką 086N, bo standardowy 085L nie obsługiwał halogenów, które dołożyłem. Może to ma z tym związek?
  • HelukabelHelukabel
  • Poziom 7  
    No i podłączenie przekaźnika na przewodach do gniazda z pominięciem stopki 85 też wywala błąd. A w międzyczasie gdzieś tu na dodzie wyczytałem, że ktoś widzi problem w tym, że po wyłączeniu zapłonu ten przekaźnik odpuszcza dopiero po pewnym czasie. Długość podtrzymania uzależniona jest podobno od rozgrzania silnika. A może tak ma właśnie być? Jeśli u mnie napięcie sterujące przekaźnikiem na stopce D zanika natychmiast po wyłączeniu zapłonu i przekaźnik odpuszcza, to może stopką 85, która też może sterować przekaźnikiem, jest podawane przez jakiś czas po wyłączeniu zapłonu napięcie dla podtrzymania przekaźnika, aby ecu zapamiętał położenie przepustnicy i adaptacje lambdy? Tylko czy podaje je bcm, Gateway czy sam ecu niejako w pętli z otrzymywanego napięcia właśnie z przekaźnika? Czy ktoś może potwierdzić, czy po wyłączeniu zapłonu przekaźnik powinien natychmiast odpuścić, czy trzymać, a jak trzymać to którą stopką jest wtedy zasilany? Stopka 85 odchodzi do pinu 15 we wtyczce o numerze 1K0937700B która jest podłączona do skrzynki bezpieczników pod maską (e-box). Cienki czarny przewodzik znika we wiązce ale dokąd?????
  • HelukabelHelukabel
  • Poziom 31  
    85 - czarno-szary do p.23 ECM i nic więcej
    D - czarno-niebieski zasilanie z bezp F1 10A obw.15 i jednocześnie do p.62 ECM
    86 do masy

    Dodano po 6 [minuty]:

    Z powyższego wynika że tylko 85 może zanikać z opóźnieniem,D jest odcinane przez stacyjkę i niknie natychmiast.
  • Poziom 7  
    Dzięki abart64 ...za gwóźdź do trumny :) Więc pewnie rok temu ulewa zalała mi sam sterownik silnika, jeśli on sam nie daje rady podtrzymać sobie włączonego przekaźnika. Chyba że to problem na czarno szarym przewodzie lub w samej wtyczce przy sterowniku silnika. Od razu bym sprawdzil, ale właśnie zaczęło lać. No i kolejne podziękowania dla ASO Pehamot w Szczecinie. Po dzisiejszej wizycie w piwnicy i odnalezieniu wymienionego rok temu przekaźnika, którego uszkodzenie miało być przyczyną awarii okazuje się... że jest sprawny. Co potwierdza jedną z dwóch tez: czarno szary przewód albo duży wydatek.
  • Poziom 31  
    Zobacz jeszcze czy jest zasilanie stałe 30 na ECM bo widzę że nie ma typowo z 30 przez bezpiecznik tylko z "multifunction control module"
    To jest pin 55 na ECM ,przewód czerwono-zielony.Jedyne zasilanie stałe ECM jakie tu widzę choć nie bezpośrednio z aku tylko z p.1 i 11 tego MCM,kolory też czerwono-zielony przy tym MCM
    Może jak nie ma zasilania bez kluczyka na ECM to i nie ma jak podtrzymywać?
  • Poziom 7  
    Abart64 nie zrozumiałem czym miałby u mnie być MCM Multifunction Control Modul? Moja octa jest z 2011 i ma elektrykę poliftową. W kabinie mam tylko cangateway modul i central electric modul (BCM). W BCM te piny są obsadzone zupełnie czym innym w każdym z trzech gniazd. Czy na pewno sczytałeś dobry schemat? Poniżej moje kodowanie.
    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 01: Engine (BSE) Labels: 06A-906-033-BGU.lbl
    Part No SW: 06A 906 033 NT HW: 06A 906 033 MP
    Component: BSE S71 1.6 2V 8459
    Revision: --H01--- Serial number:
    Coding: 0044071
    Shop #: WSC 20720 056 00003
    VCID: 7EF318732902AEEEE6F-802B

    1 Fault Found:
    19528 - Voltage Supply Relay
    P3072 - 000 - Electrical Malfunction
    Freeze Frame:
    Voltage: 0.00 V
    (no units): 15.0
    Bin. Bits: 00000000
    Hex Value: 0x0004
    RPM: 0 /min
    Mass Air / Rev.: 0.0 mg/str

    Readiness: 0000 1000

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 03: ABS Brakes Labels: 1K0-907-379-MK70M.clb
    Part No SW: 1K0 907 379 AK HW: 1K0 907 379 AK
    Component: MK70 M MASR 0106
    Revision: 00H35001
    Coding: 0017665
    Shop #: WSC 73430 790 00083
    VCID: 7BF511673A10BBC6C11-802E

    No fault code found.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 08: Auto HVAC (J301) Labels: 3C8-907-336.clb
    Part No SW: 3T0 820 047 AB HW: 3T0 820 047 AB
    Component: AC Manuell H19 0502
    Revision: 00001010
    Coding: 0000000002
    Shop #: WSC 73430 790 00083
    ASAM Dataset: EV_ACManueBHBVW36X A01010
    ROD: EV_ACManueBHBVW36X_SE36.rod
    VCID: 6FED3537B668D7667D9-803A

    No fault code found.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 09: Cent. Elect. (J519) Labels: 1K0-937-08x-09.clb
    Part No SW: 1K0 937 086 N HW: 1K0 937 086 N
    Component: BCM PQ35 M+ 110 0651
    Revision: 00110 AC
    Coding: 40000AB8A00508B040100085140081A4430839AE520D896024C440000040
    Shop #: WSC 20720 056 00001
    VCID: 3B75D167BA907BC6811-806E

    Subsystem 1 - Part No: 1Z1 955 119 D Labels: 1KX-955-119.CLB
    Component: Wischer 27101 26 0601
    Coding: 00D7B7

    No fault code found.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 10: Park/Steer Assist (J446) Labels: 5J0-919-475.clb
    Part No SW: 5J0 919 475 A HW: 5J0 919 475 A
    Component: PARKHILFE 4K H11 0005
    Revision: --H11--- Serial number: 32961210802551
    Coding: 10800E
    Shop #: WSC 01131 210 11960
    ASAM Dataset: EV_EPHVA14SKxxx0000 001001
    ROD: EV_EPHVA14SKxxx0000_SK35.rod
    VCID: 3365F9479AC0B386591-8066

    No fault code found.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 15: Airbags Labels: 1K0-909-605.lbl
    Part No SW: 1K0 909 605 T HW: 1K0 909 605 T
    Component: Q2 AIRBAG VW8 020 2300
    Revision: 05020000 Serial number: 0038PD2TPKA6
    Coding: 0020786
    Shop #: WSC 73430 790 00083
    VCID: 3D71DF7F648475F6BF5-8068

    Subsystem 1 - Serial number: 6332MSME64333578A

    Subsystem 2 - Serial number: 6342MSME643254624

    No fault code found.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 16: Steering wheel (J527) Labels: 5K0-953-569.clb
    Part No SW: 5K0 953 521 BJ HW: 5K0 953 569 C
    Component: LENKS.MODUL 014 0140
    Revision: FF010040 Serial number: 20110920807210
    Coding: 5080040000
    Shop #: WSC 73430 790 00083
    ASAM Dataset: EV_SMLSNGVOLWSXS A01004
    ROD: EV_SMLSNGVOLWS.rod
    VCID: 75E1075FD434EDB6B75-8020

    No fault code found.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 17: Instruments (J285) Labels: 5K0-920-xxx-17.clb
    Part No SW: 1Z0 920 803 Q HW: 1Z0 920 803 Q
    Component: KOMBI H05 0607
    Serial number: 00000000000000
    Coding: 110A01
    Shop #: WSC 73430 031 00083
    ASAM Dataset: EV_Kombi_UDS_VDD_RM09 A04114
    ROD: EV_Kombi_UDS_VDD_RM09_SE36.rod
    VCID: 428BAC83D57A0A0EC27-8017

    No fault code found.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 19: CAN Gateway (J533) Labels: 7N0-907-530-V2.clb
    Part No SW: 7N0 907 530 M HW: 1K0 907 951
    Component: J533 Gateway H42 1623
    Revision: H42 Serial number: 251011F2003352
    Coding: 352302
    Shop #: WSC 73430 790 00083
    VCID: 3A7BD463B5AA42CE9A7-806F

    No fault code found.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 25: Immobilizer (J334) Labels: 5K0-920-xxx-25.clb
    Part No SW: 5K0 953 234 HW: 5K0 953 234
    Component: IMMO H05 0607
    Serial number: 00000000000000
    Coding: 000000
    Shop #: WSC 00000 000 00000
    ASAM Dataset: EV_Immo_UDS_VDD_RM09 A03009
    ROD: EV_Immo_UDS_VDD_RM09_SE25.rod
    VCID: EADBA4230D8AB24EAA7-80BF

    No fault code found.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 42: Door Elect, Driver Labels: 1K0-959-701-MIN3.lbl
    Part No SW: 1T0 959 701 T HW: 1T0 959 701 T
    Component: Tuer-SG 009 2119
    Coding: 0000052
    Shop #: WSC 73430 790 00083
    VCID: 489FBEAB3B46205E1C3-801D

    No fault code found.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 44: Steering Assist Labels: 1Kx-909-14x-44.clb
    Part No: 1K0 909 144 R
    Component: EPS_ZFLS Kl. 67 3501
    Revision: 00H22000
    Shop #: WSC 27288 001 1048576
    VCID: 3979CB6F70AC49D693D-806C

    No fault code found.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 52: Door Elect, Pass. Labels: 1K0-959-702-MIN3.lbl
    Part No SW: 1T0 959 702 R HW: 1T0 959 702 R
    Component: Tuer-SG 009 2119
    Coding: 0000052
    Shop #: WSC 73430 790 00083
    VCID: 479DBD9736582F26159-8012

    No fault code found.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 56: Radio (J503) Labels: 5M0-035-1xx-56.clb
    Part No SW: 1Z0 035 161 G HW: 1Z0 035 161 G
    Component: Radio-SWING 008 0030
    Revision: -----10S Serial number: SKZ4Z2J1121814
    Coding: 090004000401
    Shop #: WSC 53104 107 92974
  • Poziom 31  
    octavia II ,BSE,to się zgadza.Ale faktycznie tu mi pokazuje że do 09 roku,teraz zauważyłem.
    Co tam w 2011 wymyślili to już nie podpowiem :(
  • Poziom 7  
    Według elsy (schemat 273/3) przewód czarno szary z pinu 15 skrzynki elektrycznej pod maską (stopka 85 tego przekaźnika 458) biegnie do pinu 23 we wtyczce T81a do sterownika silnika (simos). Ale po sprawdzeniu próbnikiem pinów w obu wtyczkach obwód się nie zamyka. Gdy zrobiłem sztuczny obwód łącząc oba piny we wtyczkach bezpośrednio, auto odpala, ale po przekręceniu kluczyka na off silnik nie gaśnie. O co tu chodzi? Co i którędy podtrzymuje przekaźnik 458 na te kilka minut po wyłączeniu zapłonu??
  • Poziom 7  
    Temat można zamknąć. A dla potomnych czarno szary przewód od przekaźnika biegnie bezpośrednio do simosa i rzeczywiście był uszkodzony. Po wykonaniu obwodu zastępczego silnik nie gasł po wyłączeniu zapłonu, bo przy okazji trafiona była dioda w przekaźniku pomiędzy stopkami 85 i D. Wymiana kabelka i diody i po problemie.