Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

octavia II tour 1.6 bse + lpg - Szukam schematu skrzynki elektryki pod maską.

militar666666 28 Jul 2015 13:28 2712 8
Texa Poland
  • #1
    militar666666
    Level 8  
    Rok temu po ulewie po przekręceniu kluczyka nie włączał się sterownik silnika. Serwis wymienił przekaźnik 458. Z pozoru było ok, ale od tamtej pory co jakiś czas wyskakiwał błąd sporadyczny:

    1 Fault Found:
    19528 - Voltage Supply Relay
    P3072 - 000 - Electrical Malfunction
    Freeze Frame:
    Voltage: 0.00 V
    (no units): 15.0
    Bin. Bits: 00000000
    Hex Value: 0x0004
    RPM: 0 /min
    Mass Air / Rev.: 0.0 mg/str

    Zleciłem w serwisie znalezienie usterki. Stwierdzili, że taki błąd jest w wielu samochodach, nie wiedzą co oznacza i można tak jeździć. ASO Skoda... Napisałem do działu technicznego VAG w Poznaniu, a oni odesłali mnie z powrotem do serwisu i kółeczko się zamknęło. Od jakiegoś czasu błąd zaczął wyskakiwać już po każdym przekręceniu stacyjki pomimo jego uprzedniego skasowania w dtc. Tydzień temu prosiłem w ASO o przywrócenie adaptacji 000 w sterowniku silnika, aby skasować bardzo niskie korekty paliwowe zapisane podczas pracy z lejącym wtryskiwaczem gazowym. Gdy robiłem to sam przez vcds, to wracały stare adaptacje po ponownym przekręceniu kluczyka. Serwis grzebał przez pięć godzina vasem i stwierdzili, że uszkodzony jest sterownik silnika, bo nie przyjmuje żadnych adaptacji i kodowań. Powiązanie awarii z błędem przekaźnika wykluczyli. Ja skupiłem się jednak na przekaźniku i po jego wyjęciu zmostkowałem przewodem obwód podający prąd na sterownik. O dziwo po przekręceniu stacyjki udało się błąd wykasować i już nie powracał. Bez problemu wykasowałem korekcje mieszanki i adaptowałem przepustnicę. Po wciśnięciu z powrotem przekaźnika przez kilka godzin, podczas których dużo jeździłem i wielokrotnie uruchamiałem auto, też było ok. I nagle błąd znów wyskoczył i za każdym razem powracał. Całą operację z mostkowaniem powtórzyłem kolejnego dnia i znowu powrót błędu po paru godzinach jeżdżenia. Plus i masa z obwodu sterującego podawane na przekaźnik są w porządku jak i przejście napięcia na sterownik. Inaczej nawet nie uruchomiłbym silnika. Zastanawia mnie tylko po co jest piąta stopka przekaźnika (oznaczenie 85), która dostaje + poprzez diodę w przekaźniku z obwodu sterującego przekaźnikiem (stopka D) i gdzieś go dalej wysyła po przekręceniu stacyjki. Sądzę, że gdzieś na tym przewodzie lub jego końcu powstaje zwarcie czy coś, bo paradoksalnie sterownik pokazuje błąd przy sprawnym przekaźniku, a błąd znika, gdy na ten obwód nie jest wysyłane żadne napięcie. Czyli teoretycznie mógłbym po prostu obciąć stopkę 85 :) Ktoś ma jakiś pomysł albo schemat całej skrzynki? Mogę podać vin. Moja octa II tour z 2011 roku ma elektrykę jak octa II FL.

    Dodano po 2 [godziny] 4 [minuty]:

    Moje ECU to 06A 906 033 NT. I jeszcze jedno, rok temu zmieniałem BCM na taki z końcówką 086N, bo standardowy 085L nie obsługiwał halogenów, które dołożyłem. Może to ma z tym związek?
  • Texa Poland
  • #2
    militar666666
    Level 8  
    No i podłączenie przekaźnika na przewodach do gniazda z pominięciem stopki 85 też wywala błąd. A w międzyczasie gdzieś tu na dodzie wyczytałem, że ktoś widzi problem w tym, że po wyłączeniu zapłonu ten przekaźnik odpuszcza dopiero po pewnym czasie. Długość podtrzymania uzależniona jest podobno od rozgrzania silnika. A może tak ma właśnie być? Jeśli u mnie napięcie sterujące przekaźnikiem na stopce D zanika natychmiast po wyłączeniu zapłonu i przekaźnik odpuszcza, to może stopką 85, która też może sterować przekaźnikiem, jest podawane przez jakiś czas po wyłączeniu zapłonu napięcie dla podtrzymania przekaźnika, aby ecu zapamiętał położenie przepustnicy i adaptacje lambdy? Tylko czy podaje je bcm, Gateway czy sam ecu niejako w pętli z otrzymywanego napięcia właśnie z przekaźnika? Czy ktoś może potwierdzić, czy po wyłączeniu zapłonu przekaźnik powinien natychmiast odpuścić, czy trzymać, a jak trzymać to którą stopką jest wtedy zasilany? Stopka 85 odchodzi do pinu 15 we wtyczce o numerze 1K0937700B która jest podłączona do skrzynki bezpieczników pod maską (e-box). Cienki czarny przewodzik znika we wiązce ale dokąd?????
  • Texa Poland
  • #3
    abart64
    Level 32  
    85 - czarno-szary do p.23 ECM i nic więcej
    D - czarno-niebieski zasilanie z bezp F1 10A obw.15 i jednocześnie do p.62 ECM
    86 do masy

    Dodano po 6 [minuty]:

    Z powyższego wynika że tylko 85 może zanikać z opóźnieniem,D jest odcinane przez stacyjkę i niknie natychmiast.
  • #4
    militar666666
    Level 8  
    Dzięki abart64 ...za gwóźdź do trumny :) Więc pewnie rok temu ulewa zalała mi sam sterownik silnika, jeśli on sam nie daje rady podtrzymać sobie włączonego przekaźnika. Chyba że to problem na czarno szarym przewodzie lub w samej wtyczce przy sterowniku silnika. Od razu bym sprawdzil, ale właśnie zaczęło lać. No i kolejne podziękowania dla ASO Pehamot w Szczecinie. Po dzisiejszej wizycie w piwnicy i odnalezieniu wymienionego rok temu przekaźnika, którego uszkodzenie miało być przyczyną awarii okazuje się... że jest sprawny. Co potwierdza jedną z dwóch tez: czarno szary przewód albo duży wydatek.
  • #5
    abart64
    Level 32  
    Zobacz jeszcze czy jest zasilanie stałe 30 na ECM bo widzę że nie ma typowo z 30 przez bezpiecznik tylko z "multifunction control module"
    To jest pin 55 na ECM ,przewód czerwono-zielony.Jedyne zasilanie stałe ECM jakie tu widzę choć nie bezpośrednio z aku tylko z p.1 i 11 tego MCM,kolory też czerwono-zielony przy tym MCM
    Może jak nie ma zasilania bez kluczyka na ECM to i nie ma jak podtrzymywać?
  • #6
    militar666666
    Level 8  
    Abart64 nie zrozumiałem czym miałby u mnie być MCM Multifunction Control Modul? Moja octa jest z 2011 i ma elektrykę poliftową. W kabinie mam tylko cangateway modul i central electric modul (BCM). W BCM te piny są obsadzone zupełnie czym innym w każdym z trzech gniazd. Czy na pewno sczytałeś dobry schemat? Poniżej moje kodowanie.
    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 01: Engine (BSE) Labels: 06A-906-033-BGU.lbl
    Part No SW: 06A 906 033 NT HW: 06A 906 033 MP
    Component: BSE S71 1.6 2V 8459
    Revision: --H01--- Serial number:
    Coding: 0044071
    Shop #: WSC 20720 056 00003
    VCID: 7EF318732902AEEEE6F-802B

    1 Fault Found:
    19528 - Voltage Supply Relay
    P3072 - 000 - Electrical Malfunction
    Freeze Frame:
    Voltage: 0.00 V
    (no units): 15.0
    Bin. Bits: 00000000
    Hex Value: 0x0004
    RPM: 0 /min
    Mass Air / Rev.: 0.0 mg/str

    Readiness: 0000 1000

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 03: ABS Brakes Labels: 1K0-907-379-MK70M.clb
    Part No SW: 1K0 907 379 AK HW: 1K0 907 379 AK
    Component: MK70 M MASR 0106
    Revision: 00H35001
    Coding: 0017665
    Shop #: WSC 73430 790 00083
    VCID: 7BF511673A10BBC6C11-802E

    No fault code found.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 08: Auto HVAC (J301) Labels: 3C8-907-336.clb
    Part No SW: 3T0 820 047 AB HW: 3T0 820 047 AB
    Component: AC Manuell H19 0502
    Revision: 00001010
    Coding: 0000000002
    Shop #: WSC 73430 790 00083
    ASAM Dataset: EV_ACManueBHBVW36X A01010
    ROD: EV_ACManueBHBVW36X_SE36.rod
    VCID: 6FED3537B668D7667D9-803A

    No fault code found.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 09: Cent. Elect. (J519) Labels: 1K0-937-08x-09.clb
    Part No SW: 1K0 937 086 N HW: 1K0 937 086 N
    Component: BCM PQ35 M+ 110 0651
    Revision: 00110 AC
    Coding: 40000AB8A00508B040100085140081A4430839AE520D896024C440000040
    Shop #: WSC 20720 056 00001
    VCID: 3B75D167BA907BC6811-806E

    Subsystem 1 - Part No: 1Z1 955 119 D Labels: 1KX-955-119.CLB
    Component: Wischer 27101 26 0601
    Coding: 00D7B7

    No fault code found.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 10: Park/Steer Assist (J446) Labels: 5J0-919-475.clb
    Part No SW: 5J0 919 475 A HW: 5J0 919 475 A
    Component: PARKHILFE 4K H11 0005
    Revision: --H11--- Serial number: 32961210802551
    Coding: 10800E
    Shop #: WSC 01131 210 11960
    ASAM Dataset: EV_EPHVA14SKxxx0000 001001
    ROD: EV_EPHVA14SKxxx0000_SK35.rod
    VCID: 3365F9479AC0B386591-8066

    No fault code found.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 15: Airbags Labels: 1K0-909-605.lbl
    Part No SW: 1K0 909 605 T HW: 1K0 909 605 T
    Component: Q2 AIRBAG VW8 020 2300
    Revision: 05020000 Serial number: 0038PD2TPKA6
    Coding: 0020786
    Shop #: WSC 73430 790 00083
    VCID: 3D71DF7F648475F6BF5-8068

    Subsystem 1 - Serial number: 6332MSME64333578A

    Subsystem 2 - Serial number: 6342MSME643254624

    No fault code found.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 16: Steering wheel (J527) Labels: 5K0-953-569.clb
    Part No SW: 5K0 953 521 BJ HW: 5K0 953 569 C
    Component: LENKS.MODUL 014 0140
    Revision: FF010040 Serial number: 20110920807210
    Coding: 5080040000
    Shop #: WSC 73430 790 00083
    ASAM Dataset: EV_SMLSNGVOLWSXS A01004
    ROD: EV_SMLSNGVOLWS.rod
    VCID: 75E1075FD434EDB6B75-8020

    No fault code found.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 17: Instruments (J285) Labels: 5K0-920-xxx-17.clb
    Part No SW: 1Z0 920 803 Q HW: 1Z0 920 803 Q
    Component: KOMBI H05 0607
    Serial number: 00000000000000
    Coding: 110A01
    Shop #: WSC 73430 031 00083
    ASAM Dataset: EV_Kombi_UDS_VDD_RM09 A04114
    ROD: EV_Kombi_UDS_VDD_RM09_SE36.rod
    VCID: 428BAC83D57A0A0EC27-8017

    No fault code found.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 19: CAN Gateway (J533) Labels: 7N0-907-530-V2.clb
    Part No SW: 7N0 907 530 M HW: 1K0 907 951
    Component: J533 Gateway H42 1623
    Revision: H42 Serial number: 251011F2003352
    Coding: 352302
    Shop #: WSC 73430 790 00083
    VCID: 3A7BD463B5AA42CE9A7-806F

    No fault code found.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 25: Immobilizer (J334) Labels: 5K0-920-xxx-25.clb
    Part No SW: 5K0 953 234 HW: 5K0 953 234
    Component: IMMO H05 0607
    Serial number: 00000000000000
    Coding: 000000
    Shop #: WSC 00000 000 00000
    ASAM Dataset: EV_Immo_UDS_VDD_RM09 A03009
    ROD: EV_Immo_UDS_VDD_RM09_SE25.rod
    VCID: EADBA4230D8AB24EAA7-80BF

    No fault code found.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 42: Door Elect, Driver Labels: 1K0-959-701-MIN3.lbl
    Part No SW: 1T0 959 701 T HW: 1T0 959 701 T
    Component: Tuer-SG 009 2119
    Coding: 0000052
    Shop #: WSC 73430 790 00083
    VCID: 489FBEAB3B46205E1C3-801D

    No fault code found.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 44: Steering Assist Labels: 1Kx-909-14x-44.clb
    Part No: 1K0 909 144 R
    Component: EPS_ZFLS Kl. 67 3501
    Revision: 00H22000
    Shop #: WSC 27288 001 1048576
    VCID: 3979CB6F70AC49D693D-806C

    No fault code found.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 52: Door Elect, Pass. Labels: 1K0-959-702-MIN3.lbl
    Part No SW: 1T0 959 702 R HW: 1T0 959 702 R
    Component: Tuer-SG 009 2119
    Coding: 0000052
    Shop #: WSC 73430 790 00083
    VCID: 479DBD9736582F26159-8012

    No fault code found.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 56: Radio (J503) Labels: 5M0-035-1xx-56.clb
    Part No SW: 1Z0 035 161 G HW: 1Z0 035 161 G
    Component: Radio-SWING 008 0030
    Revision: -----10S Serial number: SKZ4Z2J1121814
    Coding: 090004000401
    Shop #: WSC 53104 107 92974
  • #7
    abart64
    Level 32  
    octavia II ,BSE,to się zgadza.Ale faktycznie tu mi pokazuje że do 09 roku,teraz zauważyłem.
    Co tam w 2011 wymyślili to już nie podpowiem :(
  • #8
    militar666666
    Level 8  
    Według elsy (schemat 273/3) przewód czarno szary z pinu 15 skrzynki elektrycznej pod maską (stopka 85 tego przekaźnika 458) biegnie do pinu 23 we wtyczce T81a do sterownika silnika (simos). Ale po sprawdzeniu próbnikiem pinów w obu wtyczkach obwód się nie zamyka. Gdy zrobiłem sztuczny obwód łącząc oba piny we wtyczkach bezpośrednio, auto odpala, ale po przekręceniu kluczyka na off silnik nie gaśnie. O co tu chodzi? Co i którędy podtrzymuje przekaźnik 458 na te kilka minut po wyłączeniu zapłonu??
  • #9
    militar666666
    Level 8  
    Temat można zamknąć. A dla potomnych czarno szary przewód od przekaźnika biegnie bezpośrednio do simosa i rzeczywiście był uszkodzony. Po wykonaniu obwodu zastępczego silnik nie gasł po wyłączeniu zapłonu, bo przy okazji trafiona była dioda w przekaźniku pomiędzy stopkami 85 i D. Wymiana kabelka i diody i po problemie.