Rok temu po ulewie po przekręceniu kluczyka nie włączał się sterownik silnika. Serwis wymienił przekaźnik 458. Z pozoru było ok, ale od tamtej pory co jakiś czas wyskakiwał błąd sporadyczny:
1 Fault Found:
19528 - Voltage Supply Relay
P3072 - 000 - Electrical Malfunction
Freeze Frame:
Voltage: 0.00 V
(no units): 15.0
Bin. Bits: 00000000
Hex Value: 0x0004
RPM: 0 /min
Mass Air / Rev.: 0.0 mg/str
Zleciłem w serwisie znalezienie usterki. Stwierdzili, że taki błąd jest w wielu samochodach, nie wiedzą co oznacza i można tak jeździć. ASO Skoda... Napisałem do działu technicznego VAG w Poznaniu, a oni odesłali mnie z powrotem do serwisu i kółeczko się zamknęło. Od jakiegoś czasu błąd zaczął wyskakiwać już po każdym przekręceniu stacyjki pomimo jego uprzedniego skasowania w dtc. Tydzień temu prosiłem w ASO o przywrócenie adaptacji 000 w sterowniku silnika, aby skasować bardzo niskie korekty paliwowe zapisane podczas pracy z lejącym wtryskiwaczem gazowym. Gdy robiłem to sam przez vcds, to wracały stare adaptacje po ponownym przekręceniu kluczyka. Serwis grzebał przez pięć godzina vasem i stwierdzili, że uszkodzony jest sterownik silnika, bo nie przyjmuje żadnych adaptacji i kodowań. Powiązanie awarii z błędem przekaźnika wykluczyli. Ja skupiłem się jednak na przekaźniku i po jego wyjęciu zmostkowałem przewodem obwód podający prąd na sterownik. O dziwo po przekręceniu stacyjki udało się błąd wykasować i już nie powracał. Bez problemu wykasowałem korekcje mieszanki i adaptowałem przepustnicę. Po wciśnięciu z powrotem przekaźnika przez kilka godzin, podczas których dużo jeździłem i wielokrotnie uruchamiałem auto, też było ok. I nagle błąd znów wyskoczył i za każdym razem powracał. Całą operację z mostkowaniem powtórzyłem kolejnego dnia i znowu powrót błędu po paru godzinach jeżdżenia. Plus i masa z obwodu sterującego podawane na przekaźnik są w porządku jak i przejście napięcia na sterownik. Inaczej nawet nie uruchomiłbym silnika. Zastanawia mnie tylko po co jest piąta stopka przekaźnika (oznaczenie 85), która dostaje + poprzez diodę w przekaźniku z obwodu sterującego przekaźnikiem (stopka D) i gdzieś go dalej wysyła po przekręceniu stacyjki. Sądzę, że gdzieś na tym przewodzie lub jego końcu powstaje zwarcie czy coś, bo paradoksalnie sterownik pokazuje błąd przy sprawnym przekaźniku, a błąd znika, gdy na ten obwód nie jest wysyłane żadne napięcie. Czyli teoretycznie mógłbym po prostu obciąć stopkę 85
Ktoś ma jakiś pomysł albo schemat całej skrzynki? Mogę podać vin. Moja octa II tour z 2011 roku ma elektrykę jak octa II FL.
Dodano po 2 [godziny] 4 [minuty]:
Moje ECU to 06A 906 033 NT. I jeszcze jedno, rok temu zmieniałem BCM na taki z końcówką 086N, bo standardowy 085L nie obsługiwał halogenów, które dołożyłem. Może to ma z tym związek?
1 Fault Found:
19528 - Voltage Supply Relay
P3072 - 000 - Electrical Malfunction
Freeze Frame:
Voltage: 0.00 V
(no units): 15.0
Bin. Bits: 00000000
Hex Value: 0x0004
RPM: 0 /min
Mass Air / Rev.: 0.0 mg/str
Zleciłem w serwisie znalezienie usterki. Stwierdzili, że taki błąd jest w wielu samochodach, nie wiedzą co oznacza i można tak jeździć. ASO Skoda... Napisałem do działu technicznego VAG w Poznaniu, a oni odesłali mnie z powrotem do serwisu i kółeczko się zamknęło. Od jakiegoś czasu błąd zaczął wyskakiwać już po każdym przekręceniu stacyjki pomimo jego uprzedniego skasowania w dtc. Tydzień temu prosiłem w ASO o przywrócenie adaptacji 000 w sterowniku silnika, aby skasować bardzo niskie korekty paliwowe zapisane podczas pracy z lejącym wtryskiwaczem gazowym. Gdy robiłem to sam przez vcds, to wracały stare adaptacje po ponownym przekręceniu kluczyka. Serwis grzebał przez pięć godzina vasem i stwierdzili, że uszkodzony jest sterownik silnika, bo nie przyjmuje żadnych adaptacji i kodowań. Powiązanie awarii z błędem przekaźnika wykluczyli. Ja skupiłem się jednak na przekaźniku i po jego wyjęciu zmostkowałem przewodem obwód podający prąd na sterownik. O dziwo po przekręceniu stacyjki udało się błąd wykasować i już nie powracał. Bez problemu wykasowałem korekcje mieszanki i adaptowałem przepustnicę. Po wciśnięciu z powrotem przekaźnika przez kilka godzin, podczas których dużo jeździłem i wielokrotnie uruchamiałem auto, też było ok. I nagle błąd znów wyskoczył i za każdym razem powracał. Całą operację z mostkowaniem powtórzyłem kolejnego dnia i znowu powrót błędu po paru godzinach jeżdżenia. Plus i masa z obwodu sterującego podawane na przekaźnik są w porządku jak i przejście napięcia na sterownik. Inaczej nawet nie uruchomiłbym silnika. Zastanawia mnie tylko po co jest piąta stopka przekaźnika (oznaczenie 85), która dostaje + poprzez diodę w przekaźniku z obwodu sterującego przekaźnikiem (stopka D) i gdzieś go dalej wysyła po przekręceniu stacyjki. Sądzę, że gdzieś na tym przewodzie lub jego końcu powstaje zwarcie czy coś, bo paradoksalnie sterownik pokazuje błąd przy sprawnym przekaźniku, a błąd znika, gdy na ten obwód nie jest wysyłane żadne napięcie. Czyli teoretycznie mógłbym po prostu obciąć stopkę 85

Dodano po 2 [godziny] 4 [minuty]:
Moje ECU to 06A 906 033 NT. I jeszcze jedno, rok temu zmieniałem BCM na taki z końcówką 086N, bo standardowy 085L nie obsługiwał halogenów, które dołożyłem. Może to ma z tym związek?