Czyli mamy szukać za ciebie? To już trochę pójście na łatwiznę.
O ile wiem, to autor planów na swojej stronie zamieścił zalecane wyposażenie.
http://www.motylasty.pl/toto000a.html
Quote: Zalecane wyposażenie modelu - najtańsze. W prototypie zastosowałem :
- silnik TowerPro "dzwonek" + śmigło GWS 8x4
- regler 25A DYNAM
- serwa mikro ESKY
- odbiornik JetiRex 5 Mpd
- pakiet 2S1P Dualsky 1350 mA.
Silniki klasy "dzwonek" to silniki typu Outrunner, czyli takie w których korpus zewnętrzny obraca się razem ze śmigłem o mocy w zakresie 90-200 W, i prędkości w zakresie 800-1200 KV.
Każdy taki silnik ma w opisie podany prąd znamionowy stały i chwilowy. Regulator musi być w stanie znieść oba. Najlepiej z pewnym zapasem.
Często też podaje się prąd silnika w odniesieniu do śmigła, razem z uzyskiwaną siłą ciągu. Dla Toto 0 wystarczy ciąg równy 40-50% masy własnej.
Bardzo dobre są popularne silniki Emax, np. 2822 czy GT 2210 i dadzą radę zakręcić śmigłem 8x4, zalecanym do tej konstrukcji. Choć np. GT 2210, poradzi sobie nawet z 10x4,7 SF.
Regulator jednokierunkowy o podanym pradzie znamionowym wystarczy do takiego silnika, Pakiet raczej dałbym 3S, czyli 11,1 V, będzie droższy nieco, ale dłużej polatasz i silnik będzie mógł pociągnąć większą moc. Oczywiście silnik musi być dostosowany do takiego napięcia.
Odbiornik zależy od użytej aparatury. Minimum to 4 kanały do tego modelu. Przy rezygnacji z lotek i budowie skrzydła ze wzniosem - 3 kanały.
Większa liczba kanałów w niczym nie przeszkadza. Zawsze można zrobić sobie np. niezależnie sterowane lotki i zastosować miksery czy dorobić oświetlenie uruchamiane z aparatury.
Serwa Micro, to popularne serwa o masie 9 Gram. Wybór jest spory. Celuj w okolice momentu od 1 - 1,5 kg/cm. Serwa takie są tanie i powszechnie dostępne.
Czy będą to SG-90/SG-91 i i ch klony, czy popularne HXT 900, czy markowe Hitec HS-55 - nie ma większe znaczenia w tym modelu. Mocniejsze serwo, o większym momencie nie zaszkodzi, ale może pobierać zbyt duży prąd i przy większej ich liczbie może być problem.
Z serwami do 1,5 kg/cm większość tanich regulatorów (mają zasilacz serw i odbiornika) wytrzyma obciążenie. Przy mocniejszych serwach trzeba by sprawdzać regulatory pod kątem prądu znamionowego BEC i szukać czegoś do 5 A. Takie regulatory zaś będą droższe.
Alternatywą jest stosowanie zewnętrznego BEC, ale to komplikuje układ elektryczny w modelu i dochodzi dodatkowy element do zakupu.
Dlatego nie warto przesadzać.
Akumulator masz podany. Choć jeżeli silnik i regulator pozwolą, to lepiej brać akumulator 3S o napięciu 11,1 V - większe napięcie pakietu to mniejsze prądu silnika i dłuższe latanie. Ta konstrukcja uniesie nawet pakiet 3S 1500 mAh.
Trzeba by ją tylko wyważyć i umieścić pakiet tak, by środek ciężkości wypadł w tym samym punkcie co na planach. Pakiet następnie należy unieruchomić, żeby się nie przesuwał nawet przy gwałtownych ruchach modelu.
PS - Do tego wszystkiego przyda się jeszcze kupić złącza typu "gold" (komplet męski - żeński), 3,5 mm, sztuk par. Do połączenia silnika z regulatorem (żeńskie ZAWSZE od strony regulatora, tj. od zasilania), do połączenia pakietu z regulatorem przyda się asymetryczne złącze dwubiegunowe (żeby nie mylić biegunów) np. T-DEAN lub nieco nowsze XT-60. Można je zastąpić "goldami" zalutowanymi asymetrycznie (stąd 5 par - dwie pary do akumulatora), ale złączka gotowa będzie wygodniejsza w użyciu. Będzie pełnić rolę włącznika modelu.
Do serw przydadzą się przedłużacze do serw o długości dopasowanej do modelu. Przewody serw są krótkie, więc trzeba je przedłużyć aż do odbiornika.
Do połączenia lotek na jeden kanał, przyda się kabel do serw typu "Y".
Oczywiście można przedłużacze zrobić samemu z przewodu trójżyłowego i złączek do serw, ale jeżeli nie masz doświadczenia, to wygodniej jest kupić gotowce.
Do śmigła przyda się też piasta typu prop-saver z montażem śmigła na gumę, dopasowana do osi silnika. Czyli jak silnik ma oś 3 mm, to kupujemy piastę 3mm, a nie np. 3,2 mm.
Nie kupuj piast stałych, ze śmigłem montowanym na stałe. W razie kraksy model ucierpi dużo bardziej niż przy mocowaniu elastycznym.