Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Samochód Star - Hydraulika siłowa

Megawe 28 Lip 2015 20:13 711 6
  • #1 28 Lip 2015 20:13
    Megawe
    Poziom 29  

    Witam,
    Star ma fabryczną hydraulikę siłową, jeden duży rozdzielacz z dwoma elektrozaworami i oddzielny mały z jednym elektrozaworem brak jest sterowania elektrycznego.
    Instalacja ta obsługiwała siłowniki w aucie i w przyczepie.
    Analizowałem jak to podłączyć i wydaję mi się, że dwa elektrozawory na dużym rozdzielaczu służą do podnoszenia a ten jeden jest wspólny do opuszczania.
    Następny problem to mechaniczny, po włączeniu pompy układ stawia duży opór aż silnik chce zgasnąć. Olej na luzie nie przepływa swobodnie przez duży rozdzielacz tylko przez zawór bezpieczeństwa.
    Co się mogło zepsuć w rozdzielaczu ?

    0 6
  • #2 28 Lip 2015 21:34
    SKM 1964
    Poziom 32  

    Po włączeniu pompy olej powinien swobodnie przechodzić przez rozdzielacz z
    powrotem do zbiornika. Nie powinien stawiać oporu. Elektrozawór źle ustawia rozdzielacz, lub sam rozdzielacz szlag trafił. :|

    0
  • #3 29 Lip 2015 16:51
    685832
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 08 Sie 2015 07:31
    Megawe
    Poziom 29  

    Duży rozdzielacz steruje siłownikiem na aucie, jeden elektrozawór jest od podnoszenia drugi od opuszczania. Jak włączę opuszczanie to pompa pracuje na biegu jałowym i nie wytwarza ciśnienia.
    Żeby podnieść przyczepę trzeba dać + na elektrozawór opuszczania paki i drugi + na mały rozdzielacz. Brak + zasilania na małym rozdzielaczu powoduje że przyczepa opada.
    Nie udało mi się rozwiązać problemu pracy pompy na biegu jałowym gdy nie są zasilane elektrozawory.
    Przed włączeniem pompy włączam opuszczanie paki i wtedy pompa pracuje na luzie. Elektrozawory nie mogą być długo włączone bo się grzeją.

    0
  • #6 08 Sie 2015 07:44
    SKM 1964
    Poziom 32  

    Czyli w momencie opuszczania paki, jak byś chciał zatrzymać w połowie to ona się zatrzyma ale wzrośnie ciśnienie w układzie , tak ? I to będzie tyczyło się podnoszenia ,jak byś chciał zatrzymać w pewnym momencie to też wzrośnie ciśnienie , tak ? Jeżeli tak jest, to jest źle , nie prawidłowo . :|

    0
  • #7 08 Sie 2015 12:39
    Megawe
    Poziom 29  

    Do tyłu idą dwie rury i są dwa gniazda do przyczepy, nie próbowałem ich połączyć ale jak znajdę taki wąż to spróbuję.
    Znalazłem Stara wywrotkę starszego, rozdzielacze są w nim takie same ale rury inaczej podłączone i do tyłu szła tylko jedna rura i nie było zaworu ograniczającego wychył paki. W tym starszym modelu w porównaniu do mojego wyjścia z dużego rozdzielacza są zamienione. Ja mam wyjście na siłownik paki po prawej a w tym starszym jest po lewej.Hydraulika jest na rurach tak, że nie ma możliwości inaczej to połączyć.
    Ja mam zawór ograniczający wychył i do tyłu do przyczepy idą dwie rury.

    0