Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

suzuki burgman 650 błąd c 51

28 Lip 2015 22:20 5751 12
  • Poziom 9  
    Witam serdecznie mam problem z motorem suzuki burgman 650 a mianowicie wracając z pracy autostradą w trybie manualny na 5 biegu motocykl podczas dojeżdżając do skrzyżowania zredukować do jedynki i tak został .Dojechałem do domu na pierwszym biegu i tak już zostało i świeci się f1 i wyświetla błąd C51 gdzie szukać przyczyny bo mało wiadomości na internecie w tym temacie może ktoś miał ten problem już ?
  • Poziom 9  
    A wracając do tematu solniczka cvt to jak go sprawdzić ?
    Jak nim kręcę to wytwarza jakieś nie wielkie napięcie. Teraz pojawił się błąd 58 i 52 .normalnie masakra czujnik stopki centralnej jest zmostkowany na wszelki wypadek ale miernikiem sprawdzałem i zamyka obwód jak się go wciśnie .ale czujnik PPS czyta będzie zepsuty ma mieć oporność na wciśnięty 1.9 do 2.3 oma a jest 1.8 ciekawe czy to będzie przyczyna?
  • Poziom 38  
    Te nowe błędy wynikają z tego, że regulacja przekładni CVT nie działa, przez co wyskakują błędy C52 (niewłaściwy sygnał z pozycji przekładni) oraz C58 (przekładnia stoi na stałym przełożeniu, a ten nie zgadza się z jakim przełożeniem sterownik sobie życzy jechać, mierząc prędkość na wejściu i wyjściu przekładni).
    Silnik należy wyjąć i sprawdzić podłączając go pod 12V.
    Czujnik pozycji przekładni powinien dawać sygnał (mniej więcej) od 0 do 5V. Z racji tego, że jest to potencjometr nie ma sensu przejmować się wartościami rezystancji, bo sam pomiar napięcia wyjściowego da bardziej miarodajny wynik.
    Poza tym należałoby sprawdzić cały napęd CVT, w szczególności cały układ regulacji przełożenia (przestawianie położenia wariatora) oraz płynność przesuwania się talerza po stronie sprzęgła.
  • Poziom 9  
    Po prawie roku wracam do naprawy podmieniłem czujnik pps na inny i dalej lipa .Więc chyba zdemontuje skrzynie i zajrzę na to koło talerzowe .
    Szkoda że nikt tego nie przerabiał jeszcze na elektrodzie .

    Dodano po 1 [minuty]:

    Odnośnie silniczka co kolega mówił po podłączeniu pod aku. działa bez problemu .
  • Poziom 10  
    Mam to samo błąd c51 silniczek sprawdziłem działa, co dalej? przy okazji sprawdziłem taką śrubę cvt niby jakaś wada fabryczna i okazało się że jest całkowicie zjechana aż do gwintu i zastanawiam się czy to nie uszkodziła przekładni cvt i dlatego wyskakuje ten błąd? tu link do tej śruby: https://www.youtube.com/watch?v=0rZE-bacaYw Czy poradziłeś sobie z tym problemem?
  • Poziom 9  
    Odnośnie mojego problemu z błędem c51 był zimny lit w silniku cvt .poprawiłem luty i działało wszystko przez 300km u znów blad c51 .ale tym razem brak napiencia na silniku cvt lub zwarcie .Rence opadają nie wiem gdzie szukać tego napiencia bezpiecznik pod siedzeniem 40a sprawny.
  • Poziom 38  
    Może w słowniku?
    Trzeba dokładnie sprawdzić stan silniczka - czy nie ma śladów nadpalenia, przypaleń komutatora, szczotek, bo to doprowadza do wzrostu prądu pobieranego przez silnik. Czy nie ma czasem zwarcia do masy - bo tego silnik pracujący w dwóch kierunkach mieć nie może. W przeciwnym wypadku można obwiniać moduł sterujący. Ja bym to sprawdził podłączając inny mały silniczek na 12V. Moduł może mieć układ sterujący silnikiem z diagnostyką, czyli wykrywać przerwę lub przeciążenie.
  • Poziom 9  
    Ok dziekuje za podpowiedz zobacze to .
    Odkrylem jeszcze ze na przewodach zasilajoncych silnik cvt po pdlonczeniu silnika na wtyczce miezac napiencie na nich po wlaczeniu kluczyka na moment pokaze 12v a potem 0v a opor jak dobrze pamientam 700 omow.Nie jestem elektrykiem ale wydaje mi sie ze to zwarcie sie gdzies robi.
  • Poziom 38  
    Bo na pewno moduł przeprowadza self-test i na chwilę podaje napięcie. Rezystancji nie powinno się mierzyć na wyjściach włączonego sterownika bo możesz doprowadzić do spalenia miernika. W sterowniku znajduje się układ mostka H i jego sprawność sprawdza się w zupełnie inny sposób.
  • Poziom 9  
    Sprawdzilem silnik cvt mial slabe uzojenie na rozleceniu i elektryk powiedzial ze jesst do nawiniencia bo ma zwRcie do masy . Dzis nowy przyszedl zalozylem go ale dalej lipa nie krenci sie jak odpale silnik .Mam nadieje ze to nie sterownik skrzyni .
  • Poziom 1  
    Sprawdź czujnik stopki centralnej u mnie było podobnie po przejechaniu ponad 300 km wróciłam do domu normalnie na drugi dzień skrzynia nie przełączała biegów zablokowany czujnik stopki centralnej po odblokowania działa normalnie.
  • Poziom 2  
    Witam

    Mam podobny problem z Burgmanem 650 K5 po lifcie.
    Mianowicie po przejechaniu kilku kilometrów skrzynia biegów przestaje redukować biegi i pojawia się kod błędu FI.
    Po wyłączeniu zapłonu problem znowu znika na jakiś czas i skrzynia znowu działa prawidłowo. I tak co 20 min.
    Czy któryś z was miał podobny problem?