Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW - e65 735i Pilnie potrzebna instrukcja ustawiania rozrządu

29 Lip 2015 21:13 2814 6
  • Poziom 11  
    Proszę o instrukcję - mam blokady.
  • Poziom 11  
    Dziękuję, ale tą już mam i jest baardzo ubogo opisana cała procedura.
    Jeśli jest inna to proszę wrzucić.
    Może być po angielsku lub niemiecku.
  • Moderator Samochody
    Co tam więcej potrzeba nie rozumiem? Opis kluczy które trzeba użyć czy jak? :D
  • Poziom 11  
    Brakuje informacji np. o zamiennikach napinaczy lancuchow gdzie je montowac i z jaka sila dokrecac.
    Jesli ktos posiada inna to prosze wrzucic.
  • Poziom 43  
    Grzeniu01 napisał:
    Brakuje informacji np. o zamiennikach napinaczy lancuchow gdzie je montowac i z jaka sila dokrecac.

    Przeciez to silnik n62 czego więcej chcesz dokładnie?

    Masz nowy łańcuch z kołami i napinacze czy jak?
    Czy łańcuch się już urwał?
  • Poziom 11  
    Ok od początku.
    Kupiłem samochód z uszkodzonym wałkiem Valvetronica na banku B - zacinał się w skrajnym położeniu w zwiazku z tym nie przechodził adaptacji. Został wymieniony mechanizm Valvetronic + wałek ssący. Zamieniłem kółko zębate ze starego wałka ssącego do nowego- na stronie wydechowej łańcuch pozostał na swoim miejscu (przed zdjęciem wałka ssącego podwiązałem łańcuch żeby nie przeskoczył na pozostałych zębatkach).
    Nie mając powyższej instrukcji założyłem blokadę na koło pasowe, zamiast napinacza po wewnętrznej stronie silnika wkręciłem element blokady ze zdjęcia w ten sposób, żeby zgadzało się położenie wałka wydechowego z blokadą, po czym dopasowałem wałek ssący.
    Błąd P0024 - "B" Camshaft Position - Timing Over-Advanced or System Performance (Bank 2)

    Zrobiłem zgodnie z instrukcją : krzywki na 5 cylindrze jak na rysunku w związku z tym musiałem przestawiłem obydwa wałki

    Błąd:
    P0024
    i
    P0021 - "A" Camshaft Position - Timing Over-Advanced or System Performance (Bank 2)

    Dodam tylko że przed wymianą Valvetronica żadne błędy pozycji wałków nie wyskakiwały.
    Sprawdzałem, czy nie zamieniłem czujników wałka, sprawdzałem diodą czy dają impuls i wszystko jest OK.

    Samochód zapala w obydwu ustawieniach, ale chodzi nierówno.

    Do tego silnika są 2 blokady jak na załączonych zdjęciach.

    1. Czy blokuję właściwy napinacz na banku B po wewnętrznej stronie silnika?
    2. Z jaką siłą trzeba wkręcić ten zamiennik napinacza z zestawu

    Ktoś miał przygodę z takim rozrządem i może mi opisać procedurę ustawiania?