Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Bora 1.9 TDI 130KM 2001 - Kiepsko pali i traci moc

30 Lip 2015 02:17 1668 13
  • Poziom 9  
    Witam forumowiczów.
    Tak jak w temacie wspomniałem mam problem z odpalaniem mojej Bory. Jej posiadaczem stałem sie w styczniu tego roku. Po zakupie samochód palił praktycznie od cyknięcia po około miesiącu użytkowania zaczęły się problemy z uruchomieniem rozgrzanego silnika. Trzeba było pokręcić jakieś 2 sekundy. Niestety teraz problem ten jest praktycznie cały czas - bardzo rzadko trafia się że auto zapali od cyknięcia. VAG pokazywał wcześniej jako problem sporadyczny "błąd czujnika położenia wałka rozrządu" po przeczyszczeniu styków błąd przestał wyskakiwać. Innych błędów VAG nie pokazuje.
    Drugi problem który zaobserwowałem może ma coś z tym wspólnego. Podczas jazdy na trasie bardzo rzadko trafiają sie takie sytuacje że samochód nagle traci moc. Można to porównać do całkowitego zgaszenia samochodu (wrażenie takie jak by się go zapalało na pych) Dodam że auto wyposażone jest w automatyczną skrzynię biegów. Po przejechaniu tak około 10-20 metrów praca silnika wraca do normy. Jak dotąd nie zdarzyły mi się takie objawy wielokrotnie w czasie podróży.

    Czy ktoś z forumowiczów jest w stanie podpowiedzieć jak podejść do tematu?
  • Pomocny post
    Poziom 10  
    Zajrzyj w EGR i kolektor wydechowy. Kolega ma Golfa IV z tym samym motorem też automacie i miał podobne objawy utraty mocy a okazało się że miał tam sporo czarnego syfu. Po wyczyszczeniu wszystko lata. A co odpalania to konkretna diagnostyka i kąt wtrysku do sprawdzenia.
  • Pomocny post
    Specjalista grupy V.A.G.
    Podepnij VCDSa i odczytaj błędy. Sprawdź też kondycje pompowtryskiwaczy. Kąt synchronizacji. Sprawdź też błędy z automatu. Więcej nic się nie da powiedzieć na tą chwilę.
  • Poziom 9  
    Po dzisiejszym skanowaniu
    Cytat:
    19463 Czujnik położenia wałka rozrządu - brak sygnału
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

    Więc chyba mechanik nie do końca zrobił to co mówił - pewnie w tym tkwi problem
    Innych błędów brak
    Czy dobrze rozumiem że czujnik jest do wymiany? Czy trafiają się inne usterki które powodują taki błąd?
    Czy ktoś z Was miał przyjemność wymiany tego czujnika? Czy trzeba do tej czynności rozpinać rozrząd?

    Zapomniałem o pompowtryskach - ale chyba nie ma się co czepiać

    VW Bora 1.9 TDI 130KM 2001 - Kiepsko pali i traci moc VW Bora 1.9 TDI 130KM 2001 - Kiepsko pali i traci moc
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    Przed wymianą czujnika możesz sprawdzić wiązkę pomiędzy nim a sterownikiem.
    Sam czujnik najlepiej sprawdzić oscyloskopem (ale można również miernikiem lub diodą led)
  • Pomocny post
    Specjalista grupy V.A.G.
    Tak jak przedmówca. Sprawdź wiązkę do komputera jeśli jest w porządku to wymień czujnik (warto też sprawdzić napięcie paska) w najgorszym przypadku ECU.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Najpierw ustaw rozrząd na blokady.

    Jeśli górne koło będzie poza tolerancją, ECU zgłosi błąd czujnika wałka i wstawi zero w pole 004 bloku synchronizacji, oraz będą problemy z rozruchem.

    Dodano po 1 [minuty]:

    relisys napisał:
    Czy trzeba do tej czynności rozpinać rozrząd?


    Nie, zrzucasz osłonę, demontujesz gumową zaślepkę, odkręcasz śrubę na klucz 10 i wyciągasz czujnik.
  • Poziom 9  
    Powiedzcie mi proszę jeszcze jedną rzecz. Samochodem tym mam zamiar pojeździć dłuższy okres. Czy warto wydawać pieniądze na nowy oryginalny czujnik czy może kupić używany albo zamiennik? Jeżeli zamiennik to jaki byście polecili?
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Najlepiej oryginał.

    Ale najpierw sprawdź rozrząd. Naprawdę.
  • Poziom 9  
    Witam ponownie.
    Problem błędu i kiepskiego rozruchu został rozwiązany. Uszkodzony czujnik a dokładnie jego przewód tuż przy czujniku. Przy ruszaniu przewodem czasami działał a czasami nie. Czujnik wymieniony - jeden problem z głowy.

    Pozostał jednak 2 - czyli gwałtowny brak mocy przy próbie dynamicznego wyprzedzenia. Niestety tak jak mi sugerowano zajrzałem do EGR i kolektora - nie ma tam się do czego doczepić. Czy ktoś ma jeszcze jakieś pomysły
  • Moderator Samochody
    Zrób log grupy 011 do braku mocy na trzecim biegu.
  • Poziom 9  
    O ile dobrze zrozumiałem to mam uchwycić moment kiedy te zjawisko występuje. Problem polega na tym, jak już pisałem wcześniej, że występuje on bardzo rzadko. Jadąc w trasę 70 km trafi się albo i nie (zdecydowani w stronę nie)
    Jestem właścicielem auta od stycznia i przytrafiło to się kilka razy
  • Specjalista grupy V.A.G.
    No to w takim razie zapinasz Vaga włączasz loga i jedziesz. Jak się nie trafi to nie zapisujesz. Jak wkońcu trafisz brak mocy to wyłączas logowanie zapisujesz i wiemy że pod koniec logu złapaliśmy dziada. Tylko w ten sposób możes to uchwycić. Długi może być ten log ale może się udać.
  • Poziom 9  
    Problem okazała się banalny. Po wymianie filtra paliwa, czyszczeniu filtra w zbiorniku i podmianie zbiornikowej pompki paliwa nic się nie zmieniło - problem występował i to coraz częściej.
    Okazało się, że wystarczyło wymienić czujnik położenia wałka rozrządu i jak ręką odjął. Poprzedni czujnik jakiś "spec" źle zamocował i jego łapka była pęknięta - co powodowało, że nie wchodził w gniazdo w bloku.
    Koszt 45 zł z czego 15 to koszty wysyłki - oczywiście czujnik trafił się z demontażu jednak oryginalny