Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Hyundai i30 - Nie odpala na wszystkie cylindry

30 Lip 2015 10:04 2397 4
  • Poziom 10  
    Witam serdecznie. Panowie mam problem z autem. Hyundai i30, silnik 1,4 (109 kM). Od jakiegoś czasu mam problem z odpalaniem. Auto ma w tym momencie 110 000 km przebiegu. Od 70 000 posiada instalację gazową. Problem polega na tym, że w ciągu dnia przy odpalaniu nie odpala na wszystkie cylindry. Odpala i telepie nim, raz sam wejdzie na obroty, nie raz gaśnie i muszę ponownie odpalać. Wtedy już działa prawidłowo. Problem pierwszy raz pojawił się jakieś 3 lata temu. Wtedy w lecie raz się przytrafiło. 2 lata temu też się sporadycznie zdarzyło, tak jak i rok temu. W tym roku niestety zdarza się to bardzo często. Zauważyłem, że problem ten występuje tylko w lecie. W zimie, na jesieni czy na wiosnę, nie ma żadnego problemu z odpaleniem. Rano też nie ma problemów. Ale np jak przejadę rano 20 km do pracy zgaszę silnik i po 3 h pójdę odpalić to już pojawia się problem. Myślałem, że to wina instalacji gazowej, że może reduktor przepuszcza. Sprawdzałem wężyk podciśnienia metodą: szklanka z wodą i wygląda ok. Zero bąbli. Wyjeździłem też gaz całkowicie d zera. Przejechałem 20 km na benzynie. No i problem pozostaje.
    Nie wiem czy jest to powiązane, ale mam tez problem z szarpnięciem przy nagłym wciśnięciu pedału gazu i lubi tez szarpnąć przy puszczeniu gazu. Co może być przyczyną. Od czego zacząć poszukiwania. Świece wymieniałem już dwa razy, cewki wizualnie wyglądają ok. Kiedyś był błąd wypadania zapłonu bodajże 3. Został skasowany. W tym momencie żadnych błędów. A auto dalej dziwnie się zachowuje. Z góry dziękuję za okazaną pomoc i informacje. Pozdrawiam
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Twój błąd przy diagnozowaniu, polegał na niezakręceniu butli. Resztki gazu zmyliły Ciebie. Zakręć butlę, wypal gaz z przewodów i testuj ze dwa trzy dni.
  • Poziom 10  
    Pawel wawa napisał:
    Twój błąd przy diagnozowaniu, polegał na niezakręceniu butli. Resztki gazu zmyliły Ciebie. Zakręć butlę, wypal gaz z przewodów i testuj ze dwa trzy dni.

    Rzeczywiście nie zakręciłem, aczkolwiek myślałem o tym. Sądziłem, że jak już całkiem wyjeżdżę do zera i przełączę na paliwo, to nie będzie aż tak duże ciśnienie gazu, aby go gaz zalewał. Ale w takim razie zakręcę całkowicie zawór i zobaczę jutro co będzie. Dwa dni to trochę za dużo aby czekać, gdyż wybieram się na wakacje - 700 km i chciałbym trochę taniej przejechać (czyt. na gazie)
  • Poziom 10  
    Butla zakręcona, przejechałem 30 km na benzynie. Po 2h odpalam. No i problem pozostaje :( Nie wiem czy to nie wina jednak zapłonu, jakiegoś czujnika, ew. problem z zaworami ?
  • Poziom 1  
    problem z kompresja raczej, przynajmniej ja przez to przechodziłem i włoskie ASO Hyundaia mówiło że to normalne w tych silnikach - czyli pierścienie na zaworach wypalone +/ew, głowica. Ten silnik nie lubi gazu - słaba głowica, słabe pierścienie. Paradoksalnie Polscy "dealerzy" bardzo chętnie zakładają do tych aut instalacje gazowe mimo iż sam producent tego nie zaleca.

    Trochę by pomogło gdyby była instalacja z takim zbiorniczkiem, który wtryskuje dodatkowo olej do silnika, takie się chyba instaluje w pewnych silnikach Forda z tego co się orientuje.