Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pomiar tensometrem, zakłócenia, zasilanie. Brak możliwości odczytu

30 Lip 2015 12:08 945 4
  • Poziom 6  
    Witam, mam problem z tensometrem. Jest to tensometr zasilany napięciem 10V, na wyjściu mamy sygnał analogowy o zakresie 0-10mV. Zakres tensometru to 0-100kg, więc przy 100kg jest to 10mV.

Jak to zasilić, jak filtrować? Nie jestem w stanie odczytać napięcia na oscyloskopie z powodu zakłóceń rzędu ~2mV, co całkowicie psuje odczyt.

Jakieś rady jakich układów użyć do wzmocnienia oraz filtrowania napięcia na wyjściu? Nie mam kompletnie doświadczenia w dobieraniu takich elementów, byłem pewien, że oscyloskop załatwi sprawię, a okazało się że nie.

Dodam, że napięcie zasilające mam bardzo stabilne, pobór prądu przez tensometr to 13mA, na oscyloskopie widać, że napięcie zasilające jest w porządku.

AD8226? To jedyne co wyczytałem.
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    zakładam, że to belka tensometryczna ? Jeżeli tak, to na znanym portalu aukcyjnym HX711 za niecałe 4zł lub gotowy modułek z tym scalaczkiem za dyszkę.
    Przy zastosowaniu w/w scalaczka nie trzeba specjalnie nic filtrować - pomiar z belki jest różnicowy.
  • Poziom 43  
    HX711 to ADC.
    Jeśli nie potrzebujesz od razu przetwarzać na postać cyfrową, to użyj wzmacniacza pomiarowego, jako przykład mógł bym podać AD620 tylko że nie ma o wyjścia rail-to-rail.
  • Poziom 6  
    http://codeid.pl/templates/default/ascell/CRI_DATASHEET.pdf

To dokładnie tak tensometr. Nie potrzebuję ADC, nawet lepiej jakby nie było ADC, to bym po prostu sczytał pomiary z oscyloskopu i potem je sobie przerobił dalej.
    Ale jest kwestia szumów. Co z nimi zrobić? Jaki filtr się stosuje przy tak niskich napięciach, rzędu 2-3mV?
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Cytat: