Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Briggs&Stratton Viking MB 400 - zbyt duża kompresja.

krzysztof - briggs 31 Lip 2015 21:35 2889 12
  • #1 31 Lip 2015 21:35
    krzysztof - briggs
    Poziom 5  

    Witam Wszystkich.
    Mam problem z moim "dziadkiem" tj. kosiarką Viking mb 400. Jest już sfatygowana ale do tej pory była niezawodna choć przeżyła sporo. Nie idzie jej obecnie odpalić. Sprężanie jest tak duże że zerwało już mi linkę. Bez świecy tłok w cylindrze chodzi prawidłowo. Niedawno wymieniałem olej - oryginalny, poziom ok. Z góry dziękuję za pomoc.

    2 12
  • #2 01 Sie 2015 01:31
    wie_siek
    Poziom 12  

    Witam!!!
    To nie jest normalne że występuje tak duża kompresja. W silniku jest regulator odśrodkowy który podpiera zawór wydechowy, przy wolnym pociągnięciu za sznurek tłok obraca się swobodnie, natomiast przy szybkim szarpnięciu regulator zadziała i tłok ma pełną kompresje. Być może jest uszkodzony regulator. Ja bym jednak obstawiał brak luzu zaworowego (co przy starych silnikach się często zdarza,ponieważ wyklepują się gniazda zaworowe i zawory) wtedy też przestaje działać powyższy regulator. A być może że ścięło klin i przestawił się zapłon (jest za wczesny i dlatego kopie) Jak widzisz możliwości jest wiele. Mam nadzieję że moje trochę przydługie wypociny Ci pomogą. Pozdrawiam.

    0
  • #3 01 Sie 2015 06:48
    Rycho T
    VIP Zasłużony dla elektroda

    wie_siek napisał:
    Ja bym jednak obstawiał brak luzu zaworowego (co przy starych silnikach się często zdarza,ponieważ wyklepują się gniazda zaworowe i zawory) wtedy też przestaje działać powyższy regulator.


    Jest dokładnie odwrotnie, odprężnik przestaje działać przy zbyt dużym luzie zaworowym.
    Nie zmienia to faktu, że to to właśnie uszkodzenie (wytarcie) odprężnika może być powodem problemów.

    0
  • #4 01 Sie 2015 06:53
    krzysztof - briggs
    Poziom 5  

    A gdzie tego szukać (odprężnika) Panowie w moim briggsie?

    0
  • #5 01 Sie 2015 06:55
    Rycho T
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Odprężnik jest na wałku rozrządu.
    Aby się do niego dostać trzeba rozebrać silnik.

    0
  • #6 01 Sie 2015 15:23
    krzysztof - briggs
    Poziom 5  

    Z racji tego że weekend to zacząłem coś grzebać.... Po zdjęciu głowicy są takie widoki co o tym myślicie? Wyczyszczę oczywiście całość... Nie wiem tylko jak dostać się do tego odprężnika i go sprawdzić.... Briggs&Stratton Viking MB 400 - zbyt duża kompresja. Briggs&Stratton Viking MB 400 - zbyt duża kompresja. Briggs&Stratton Viking MB 400 - zbyt duża kompresja.

    0
  • #7 01 Sie 2015 17:02
    Rycho T
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Nie wygląda to najlepiej.
    Wyczyść to wszystko i zrób filmik, jak chodzą zawory gdy kręcisz kołem zamachowym.

    3
  • #9 02 Sie 2015 10:18
    Rycho T
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Wygląda na to, że jeżeli w tym silniku jest odprężnik to nie działa.

    Silnik kręci się w przeciwną stronę niż na filmiku.

    0
  • #10 02 Sie 2015 10:35
    krzysztof - briggs
    Poziom 5  

    Dzięki. Będę tego szukał..... Złoże na nowej uszczelce bo moja jest już bardzo sfatygowana...

    0
  • Pomocny post
    #11 02 Sie 2015 10:39
    Rycho T
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Sprawdź czy zawór wydechowy uchyla się na moment gdy tłok zbliża się do górnego punktu w suwie sprężania.

    3
  • #12 05 Sie 2015 14:57
    krzysztof - briggs
    Poziom 5  

    Niestety nie zaobserwowałem takiego zjawiska. zawór raczej się nie cofa. złożyłem silnik na nowej uszczelce. kompresja dalej duża ale udało się odpalić. pochodził może 5 min i zgasł.... teraz znowu nie udaje się go odpalić. ściągnąłem jeszcze tłumik z boku oraz chyba jakiś filterek... może to coś komuś rozjaśni.... Pytałem też w sklepie jak kupowałem uszczelkę i podobno te silniki nie mają odprężnika. Z góry dziękuję za pomoc. Briggs&Stratton Viking MB 400 - zbyt duża kompresja. Briggs&Stratton Viking MB 400 - zbyt duża kompresja. Briggs&Stratton Viking MB 400 - zbyt duża kompresja.

    Głośno myślę...... i może warto by sprawdzić jaki jest luz zaworowy? Jak myślicie to może być przyczyna?

    0
  • #13 05 Sie 2015 18:36
    Rycho T
    VIP Zasłużony dla elektroda

    W tych silnikach luzy raczej się zmniejszają, więc chyba nie będzie to powodem tego stanu rzeczy.

    Sprawdzić zawsze możesz.

    0
  Szukaj w 5mln produktów