Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Linea - Mrugająca kontrolka silnika we Fiacie Linea

01 Sie 2015 08:20 3753 24
  • Poziom 8  
    Witam.
    W październiku zeszłego roku wymieniałem w samochodzie Fiat Linea (rok 2011, benzyna) rozrząd (standardowa wymiana po 90 000 km). Od tamtego czasu mam bardzo dziwny problem z samochodem. Zapala się i mruga kontrolka silnika. Błąd występuje  tylko przy większych prędkościach powyżej 110 km/h i tylko wtedy gdy zjeżdżam z górki nie przyspieszając (hamowanie silnikiem). Samochód przełącza się wtedy w tryb awaryjny i muszę się zatrzymać, wyłączyć kluczykiem i odpalić na nowo. Wtedy błąd znika. Dodam że błąd występuje bardzo nieregularnie i bardzo rzadko. Jeśli już jednak wystąpi to przeważnie jest to na autostradzie gdzie nie zawsze jest gdzie się zatrzymać. Robiłem już dwukrotnie odczyt błędu z komputera i są to błędy 300 i 302, a więc brakujące zapłony na cylindrze drugim. Dodam, że przewody i świece zostały wymienione, ale błąd pozostał. Co do samej pracy silnika to nie zaobserwowałem żeby nastąpiła jakaś zmiana w postaci zwiększonego spalania, "skakania" obrotów czy innych niepokojących zjawisk. Rozmawiałem z kilkoma mechanikami i oni wskazują raczej na błąd elektroniczny (chociaż niczego wykluczyć nie można). Czy ktoś ma jakiś pomysł co to może być?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 24  
    Spróbować podmienić cewkę WN?
  • Poziom 8  
    Z tą cewką pomysł niby dobry bo kilku mechaników to wskazywało. Pyanie tylko czy gdyby to była cewka to błąd nie występowałby częściej. Od momentu wystąpienia błędu pierwszy raz, przejechałem ponad 25 000 km i w tym czasie kontrolka zaświeciła się góra osiem razy. Średnio bym się nim w ogóle przejmował gdyby nie ten tryb awaryjny i to ze dzieje się to na autostradzie gdzie nie ma jak zjechać a zatrzymywanie się na pasie awarynym jest dosyć niebezpieczne.
  • Poziom 31  
    Nie masz czasem tam koła fonicznego? Ząb nie ukruszony? Jeżeli nie to zrób kasowanie wartości wyuczonych i zaadaptuj koło foniczne.
  • Poziom 24  
    Też myślę że podczas wymiany rozrządu i potrzebie zablokowania wału korbowego - oczywiście w sposób nie fachowy można wyszczerbić ząbek na kole zamachowym , a nawet delikatnie naruszyć czujnik położenia wału korbowego. Daje do myślenia fakt że owa usterka pojawiła się właśnie po wymianie rozrządu.
  • Poziom 29  
    Jeśli kontrolka MIL miga to system EOBD zgłasza błąd/uszkodzenie katalizatora. Nawet jeśli usterka zniknie to kontrolka miga nadal . Sprawdź wykresy sond lambda przed i za katalizatorem . Ta przed katalizatorem powinna mieć zmiany napięcia ok 0.2-0.8 voltów a ta za katalizatorem napięcie w miarę stałe. Jeśli też oscyluje jak ta pierwsza to katalizator nie spełnia zadania a teraz taka unijna ekologia że sterownik zaraz alarmuje że zatruwamy środowisko. A taki chińczyk hindus ma to gdzieś i wali do wspólnej atmosfery zanieczyszczenia
  • Poziom 8  
    Jestem umówiony z zaprzyjaźnionym mechanikiem na przyszły tydzień. Popatrzymy na cewkę i rozrząd. Ten wykruszony ząb koła pasuje do czasu rozpoczęcia objawów. Rozrząd wymieniałem w Amicarze we Wrocławiu,a jestem ich stałym klientem od ponad siedmiu lat i do tej pory zawsze byłem zadowolony. Nie mniej jednak czasem można coś skopać. Najgorsze jest to że ten błąd to istne widmo.

    Dodano po 1 [godziny] 40 [minuty]:

    sandamiano napisał:
    Jeśli kontrolka MIL miga to system EOBD zgłasza błąd/uszkodzenie katalizatora. Nawet jeśli usterka zniknie to kontrolka miga nadal . Sprawdź wykresy sond lambda przed i za katalizatorem . Ta przed katalizatorem powinna mieć zmiany napięcia ok 0.2-0.8 voltów a ta za katalizatorem napięcie w miarę stałe. Jeśli też oscyluje jak ta pierwsza to katalizator nie spełnia zadania a teraz taka unijna ekologia że sterownik zaraz alarmuje że zatruwamy środowisko. A taki chińczyk hindus ma to gdzieś i wali do wspólnej atmosfery zanieczyszczenia


    Czy komputer nie powinien w takim wypadku wyrzucić błędu o uszkodzeniu katalizatora zamiast o wypadaniu zapłonów na cylindrze drugim?
  • Poziom 29  
    Tu masz wszystko dokładnie opisane jak obecnie system EOBD działa zgodnie z nakazem przepisów także diagnostyka katalizatora

    ntm.wimii.pcz.pl/download/Systemy_OBD.pdf
  • Poziom 8  
    Fiat Linea - Mrugająca kontrolka silnika we Fiacie Linea Fiat Linea - Mrugająca kontrolka silnika we Fiacie Linea

    Tutaj są ostatnie wyniki z komputera.
  • Poziom 32  
    Nie napisałeś jaki silnik, jeśli 8v, to bym zaczął od pomiaru luzu zaworowego, następnie kable zapłonowe, lubiły się przecierać i pękać przy nieumiejętnym demontażu.
  • Poziom 8  
    Tam w tej specyfikacji jest napisane. To jest silnik 8V. Kable bym mimo wszystko wykluczył. Według mnie problem jest elektroniczny, ale dzięki za podpowiedzi.
  • Poziom 32  
    A dlaczego z góry wykluczasz kable ciekawe czy kiedyś zawory regulowałeś w tym paszczu...
    Cewki tam nie padały, ani sterowniki.
  • Poziom 8  
    Wykluczam kable, nie dlatego że jestem nastawiony sceptycznie czy wiem lepiej, tylko dlatego że to była pierwsza diagnoza i zostały wymienione od razu ze świecami [koszt 500 zł]. Teraz następna w kolejności jest cewka [druga pozycja wśród daignoz :)], ale chcę jeszcze poszukać innych opcji zanim wywalę kolejne 500 lub 1000 zł na coś co może niekoniecznie jest uszkodzone. Niestety każdy mechanik z którym rozmawiam jest bardzo sceptyczny co do podjęcia się samej naprawy bo tak jak pisałem w poprzednich postach to jest błąd widmo pojawiający się bardzo sporadycznie i ciężko po wymianie jakiejś części od razu zdiagnozować czy naprawa pomogła czy szukamy dalej. Dlatego póki co zbieram sugestie od ludzi którzy się znają [bo ja niestety do nich nie należę]
  • Poziom 32  
    To najtaniej wyjdzie sprawdzić Tobie te zawory. Faktycznie się nie znasz
    omsz napisał:
    pierwsza diagnoza i zostały wymienione od razu ze świecami [koszt 500 zł]
  • Poziom 8  
    Chodzi ci o to że się nie znam bo wymieniłem przewody i świece czy o to ile zapłaciłem?
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Koło foniczne możesz odpuścić bo gdyby było uszkodzone to problem występował by cały czas.
    Przypomnę tylko że ECU informuje o braku zapłonu na tym cylindrze a nie o braku iskry.
    Brak zapłonu to brak wybuchu mieszanki w cylindrze lub słabe spalenie jej.
    Problem może być również w złej mieszance na tym cylindrze a błąd będzie identyczny - czyli problemem nie musi być brak iskry a np zbyt mało paliwa w cylindrze.
  • Poziom 8  
    Wymieniłem cewkę. Niestety problem nadal występuje chociaż samochód nie szarpie na wolnych obrotach. Nadal jednak po przejechaniu dłuższego odcinka (ponad 300 km) i przy prędkości ok 140 km/ h problem występuje. Powiem szczerze, że nie wiem w którą stronę teraz się skierować i w jaki sposób diagnozować to dalej.
  • Poziom 9  
    Witam
    Mam podobny problem.U mnie kontrolka Mil pulsuje najczęściej na trasie , piąty bieg obroty dokładnie 3000 ,magiczne ,bo wystarczy lekko wyrównać prędkość,i na tych 3000 gwałtownie przyspieszyć ,kontrolką przestaje migać. Zdarzało mi się, rzadko ,że Mil pulsowała przy 2000 obr,ale w podobny sposób stosuje z pedałem przyspieszenia.Wymieniałem jak kolega kable cewkę akumulator alternator .... i nic poprawy .Co do katalizatora ,sonda przed wskazania pulsują 0,2-0,8v za katalizatorem stałe .
    Czy udało się Tobie usunąć usterkę.Będę wdzięczny za informację.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 9  
    Witam,
    Czyli na 1 i 4 mam ten problem ,zamieniam z 2 i 3 ,pomiar kompresji ... tej zamiany jeszcze nie próbowałem.Umówię się z mechanikiem ,jak sprawdzę dam odpowiedź...
    Pozdrawiam.
  • Poziom 8  
    Ostatnio rozmawialem z mechanikiem i on sugeruje jeszcze zeby sprawdzic czujnik napiecia paska rozrzadu. Ogólnie bede jeszcze próbowal walczyc, ale powoli mysle o zmianie samochodu.
  • Moderator Samochody
    Skoro usterka wystąpiła po wymianie rozrządu to właśnie tam bym szukał przyczyny i to przyczyny mechanicznej. Nie wiem czym to było diagnozowane, ale nie patrząc na błędy to może być problem z czujnikiem fazy, np. uszkodzone łożysko (panewka) wałka, które powoduje bicie koła fonicznego (w zależności od napięcia paska). Zakłócenia w sygnale z tego czujnika również mogą powodować wypadanie zapłonów.
  • Poziom 9  
    Witam,
    Moją sprawę rozwiązałem.
    Po pierwsze , nie wymieniać nic , jeżeli tak jak w moim przypadku ,w pracy silnika nie odczuwamy zmian.
    Po drugie , komputer , zerowanie i ponowna adaptacja koło fonicznego i wszystko jest ok.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 8  
    Witam. Po wymianie rozrządu i czujnika położenia walka rozrządu problem został rozwiązany. Wygląda więc na to że odczyty błędów zapłonu wprowadzają tylko w błąd.