Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Superb 2,8V6 2003r - Naprawa maty grzewczej w fotelu kierowcy

Świr 01 Sie 2015 18:56 1491 6
  • #1 01 Sie 2015 18:56
    Świr
    Poziom 34  

    Dziś miałem trochę wolnego czasu, i postanowiłem pogrzebać przy niedziałającym ogrzewaniu fotela kierowcy. Po wyjęciu fotela okazało się, iż maty grzewcze są podzielone na pół - jedna w oparciu, druga w siedzeniu. Miernik na pomiar rezystancji i sondy do przewodów. Okazuje się, że ta w oparciu ma 1,56Ω a ta w siedzeniu ma przerwę. I teraz pytanie - jak się dobrać do tej maty grzewczej? Musowo rozpruć siedzenie, czy można to zrobić jakoś bezinwazyjnie? Te maty są naprawialne, czy muszę szukać nowych?

    0 6
  • #2 01 Sie 2015 19:19
    1879006
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 01 Sie 2015 20:04
    Erwin123
    Poziom 26  

    Jak nie chcesz spalic auta to tylko orginalna sprawna mata!.

    0
  • #4 01 Sie 2015 20:28
    Świr
    Poziom 34  

    syrius32 napisał:
    Demontujesz tapicerkę oparcia


    Możesz mnie naprowadzić jak to zrobić? Fotel już wkręciłem, bo auto mi jutro potrzebne, ale z tego co zauważyłem jest ona chyba "na stałe" przymocowana do siedzenia. Próbowałem z nią powalczyć, ale niestety dość mocno siedzi.

    Erwin123 napisał:
    tylko orginalna sprawna mata


    Gdzie taką mogę kupić? Oczywiście nową.

    0
  • #5 01 Sie 2015 21:54
    T5
    Moderator Samochody

    Kolego, ściągasz poszycie (nie musisz całkiem) lewą stronę ( tam najczęściej pęka drut) wzrokowo szukasz koloru brązowego, tam masz usterkę. Lutujesz przerwany drut i zabezpieczasz miejsce plastrem. Takim z rolki bez opatrunku.Na koniec sprawdzasz przewody idące do termostatu.
    Gotowe. ;)

    -2
  • #6 01 Sie 2015 22:31
    Świr
    Poziom 34  

    T5 napisał:
    ściągasz poszycie


    No właśnie to mi sprawiło największy problem. Ale ok, powalczę z nim po niedzieli.

    T5 napisał:
    Na koniec sprawdzasz przewody idące do termostatu.


    Obwód termostatu jest sprawny - miał rezystancję około 6kΩ.

    0