Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scenic 2,0 - skrzynia automat

01 Sie 2015 20:14 1221 2
  • Poziom 2  
    Na wstępie witam wszystkich.
    Spróbuję przedstawić mój problem z autkiem które świeżo zakupiłem.
    Autko to scenic z 2008 roku.
    Oznaczenie skrzyni biegów wg. książki serwisowej: AJ0 Jm1K
    W związku że nie mam doświadczenia w jeździe i naprawie automatów renault proszę fachowców o zdiagnozowanie mojego problemu.
    Po włączeniu biegu i trzymając stopę na hamulcu czuć jak autko lekko ciągnie do przodu. Po zwolnieniu hamulca auto płynnie rusza do przodu. Nie wiem czy tak powinno być czy może dopiero po zwolnieniu hamulca i dodaniu gazu samochód powinien ruszyć.
    Główny problem wg. mnie jest z biegiem wstecznym. !!!
    Po wciśnięciu hamulca i załączeniu biegu wstecznego mało półosi nie pourywa. Jest bardzo mocne szarpnięcie i skrzynia ciągnie jakbym pedał gazu był wciśnięty do dechy. Po zwolnieniu hamulca scenic cofa bez problemu.
    W związku że posiadam doświadczenie jako mechanik samochodowy, uważam że po otrzymaniu odpowiednich wskazówek jestem w stanie uporać się z moim problemem.
    Oczywiście jeżeli znajdzie się fachowiec który przeprowadzi mnie przez proces usunięcia usterki w moim aucie będę bardzo wdzięczny nie tylko w podziękowaniach.
    Z góry dziękuję za wszystkie wskazówki.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 29  
    cattec napisał:
    Po włączeniu biegu i trzymając stopę na hamulcu czuć jak autko lekko ciągnie do przodu. Po zwolnieniu hamulca auto płynnie rusza do przodu. Nie wiem czy tak powinno być czy może dopiero po zwolnieniu hamulca i dodaniu gazu samochód powinien ruszyć.

To jest prawidłowe zachowanie ASB
    Ale to co opisujesz z wstecznym jest totalnie nie na miejscu. Poczytaj tutaj - to ten sam typ skrzyni