Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Sharan 98r Nie działają zegary, wskaźniki, migająca kontrolka oleju

Sharan98 01 Sie 2015 21:35 4803 12
  • #1 01 Sie 2015 21:35
    Sharan98
    Poziom 5  

    Witam
    Mam problem z volkswagenem sharanem z 1998r silnik 1,9TDI 110KM
    Problem zaczął się po tym jak usunąłem po przez komputer komunikat o wymianie oleju i wpisałem że kolejna wymiana ma być po 10tys. km oraz kolejny serwis silnika po 30tys. km. Po odłączeniu komputer żaden z zegarów wskaźników nie reagował oraz migała kontrolka oleju. Pojechałem do różnych elektromechaników ale oni nic nie mogli poradzić.
    Jeśli są jakieś pytania to proszę zadawać.
    Proszę o jak najszybszą pomoc.

    0 12
  • #2 01 Sie 2015 22:02
    jokerro
    Poziom 33  

    Sciągnij kleme.

    0
  • #3 01 Sie 2015 22:34
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Jakim komputerem ustawiałeś inspekcje? Sam czy byłeś u kogoś kto to robił?

    0
  • #4 01 Sie 2015 22:41
    Sharan98
    Poziom 5  

    Klemę zdejmowałem bezpieczniki sprawdzałem, byłem u kogoś jutro mogę się dowiedzieć jaki to był komputer

    0
  • #5 01 Sie 2015 22:46
    Elektron 125
    Poziom 18  

    Pewnie ELM327 :D

    0
  • #6 01 Sie 2015 22:54
    Sharan98
    Poziom 5  

    Jeśli ta to co to znaczy? jakieś rady jak naprawić usterkę? we wtorek chcę jechać na wczasy

    0
  • #7 01 Sie 2015 23:12
    T5
    Admin grupy Samochody

    Nie wiem po co majster używał komputera do tej operacji. Moje nie mają opcji zerowania serwisu w tym aucie. Robi to się ręcznie, guzikami w liczniku. Wg, mnie masz kolego licznik do naprawy. Uszkodzony wsad.

    -1
  • #8 02 Sie 2015 08:11
    Sharan98
    Poziom 5  

    A co z kontrolką oleju czemu migocze cały czas?

    0
  • #9 02 Sie 2015 08:25
    ladamaniac
    Poziom 37  

    Zgadzam sie z kolegą T5. Skoro mechanicy nie ogarniają tematu to prościej niż nowy wsad będzie tak: licznik na szrocie 50 pln i kumaty elektryk + 15 minut roboty. Chyba, że tym komputerem skasowałeś wiązki i bezpieczniki. W galaxy to chyba nawet immo nie masz w zegarach w tym roczniku, zostaje tylko przebieg. Zresztą jak immo jest to po założeniu licznika ze złomu i tak odpalisz na kilka sekund i sprawdzisz czy wskazówka od obrotka wstaje.

    0
  • #10 02 Sie 2015 11:56
    Jurek220
    Poziom 27  

    Usterka do ogarnięcia,powinno obyć się bez wymiany wsadu.
    Zrobi to każdy co zna temat i ma czym,ja robię to przy użyciu CDiF2
    Majster jak urządził ci tak licznik to niech zajmie się naprawą lub za nią zapłaci,bo to jego problem,a na przyszłość będzie wiedział gdzie nie wtykać fejsika.
    Pozdr.

    0
  • #11 02 Sie 2015 12:13
    Sharan98
    Poziom 5  

    Majster to dobry sąsiad i po prostu pomagam znaleźć przyczynę. Dziś rano wkurzony poszedłem do niego i powiedziałem że to może być wina całego licznika a on na to że w żadnym wypadku bo mu pokazuje że licznik jest dobry. Znalazłem w okolicy na OLX licznik za 50zł. pojechałem do gościa, miał licznik od sharana z 96 w benzynie różnił się wyglądem podłączyłem i co działa. Wracając do domu pokazało mi że jadę 180km/h przy prędkości 90km/h, obrotomierz chodził bardzo wolno. wróciłem się do Pana i oddałem mu bez problemu. Jest wiadome czego jest przyczyna. U "majstra" powiedziałem mu co i jak, i pytałem się czy odkręcał tylni plastik licznika, a on NIE BO WSZYSTKO JEST DOBRZE, kazałem odkręcić i co, przepalony kawałek układu, płytki jakoś się to nazywa. Jutro zawożę do zlutowania i odpiszę jak wyszło. Dziękuje wszystkim zainteresowanych tą sprawą i za pomoc w rozwiązaniu zagadki. Pozdrawiam.

    0
  • #12 26 Kwi 2017 15:19
    papaj5
    Poziom 10  

    VW Sharan 98r Nie działają zegary, wskaźniki, migająca kontrolka oleju VW Sharan 98r Nie działają zegary, wskaźniki, migająca kontrolka oleju VW Sharan 98r Nie działają zegary, wskaźniki, migająca kontrolka oleju

    Witam.
    Odświeżam temat i proszę kolegów "Radzących" o poważne podejście do tematu, gdyż samochody SHARANY niestety są samochodami wadliwymi (już nie jednego posta przeczytałem i niestety wszystkie usterki, które posiada mój Sharan, są usterkami ciągłymi, natrętnymi i wielokrotnymi - niemal każdy właściciel ich ma), doszedłem do tego wniosku po ilości tematów na różnych forach, ilości wypowiadających się na nich, oraz ilości odświeżeń tychże tematów (wyciągania ich z archiwów). Wszystkie kłopoty jakie ja posiadam ze swoim Sharanem okazały się niestety wadami konstrukcyjnymi i programowalnymi, niestety pomimo pojemności auta (jest naprawdę spora) jego wady zmuszają mnie do jego sprzedaży (ale kto go kupi w takim stanie).
    Omawiany licznik również. U mnie po prostu po zimowym przestoju (kilka razy w zimę był odpalany) któregoś wiosennego "odpalania" przekręciło wszystkie liczniki dookoła osi, i wtedy również przestały działać, mianowicie działają tylko: podświetlenie tablicy, lewy wyświetlacz (prawy zdechł), lampki: otwarcia drzwi, akumulatora, hamulca postojowego, ABS-u, poduszki powietrznej, kierunków, oraz "testówki żarówek oświetlenia zewnętrznego". Pozostałe nie wymieniłem, nie z lenistwa, tylko mi nie działają po tym "przekręceniu" (załączam zdjęcia), ani żadne wskaźniki wychyłowe, ani żadne inne kontrolki. Nie pomaga zdejmowanie klemy ani nic innego (jeszcze nie byłem na VAG-u, bo do mechanika mam kilkadziesiąt kilo, a sam nie posiadam. Liczniki rozkręcałem i nie ma żadnych śladów rdzy ani przepaleń (rozebrałem do śrubki, nie zdejmowałem zaś tylko wskaźnikowych "strzałek"). Do tego feralnego "odpalania" ze strony licznika nie było żądnych kodów, nie był również w okresie roku przed owym "odpaleniem", ani do teraz podłączany komp, więc o oprogramowanie raczej też nie chodzi. Mam przeciek ze strony pasażera, który jest wadą fabryczną (ODPOWIEDNIE FORUM: http://volkswagen.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=15037&postdays=0&postorder=asc&start=30 , widać tu po ilościach zapytań ), i którego ja również nie mogę zlokalizować i naprawić.. Jeszcze przed rokiem przestawały mi po kolei działać sterowniki szyb, i nie dało się z tym nic zdziałać. Już nie będę wspominać o silniku, który działa, ale nie jak natura chciała (raz się dusi, raz ma brak siły i mocy, a znowu kiedy indziej jeździ całkiem normalnie, jak gdyby nigdy-nic!!!). Po prostu za dużo elektroniki tu wsadzili bezmyślnie, i jak poleci jeden malutki czujniczek to pada po kolei wszystko, nawet AutoSelfTest mu nie wykazuje nic, i dla tego nie da się w takich samochodach dojść co jest nie tak (bo każdy ma nadzieję na komputer pokładowy, a ten niestety sam nie wie czy żyje).




    Fajnie jest jak wszystko działa poprawnie, bo i szybciej można naprawić. Ale jak brak komunikacji, to nie daj Boże. Dodam, że omawiany pojazd to: VW Sharan 1998r., 2,8-VR6, i niestety mam z nim same kłopoty, właśnie przez komputer, bo mechanicznie bym sobie poradził. Miałem poprzednio Opla Astrę I, 1992r., 1,8i., ale jakoś nie miałem z nim takich kłopotów (licznik, silnik, itd.), każdą usterkę która tam by wystąpiła można było łatwo naprawić samemu lub tanio u mechanika. Wiem, że nie ta półka cenowa i techniczna, ale był o niebo lepszy mechanicznie (miałem dorobić drugi alternator i dołożyć jakieś multimedia na dodatkowym akumulatorze, by nie czerpać z głównego, wygenerowałem nawet miejsce pod maską na spokojnie), ale niestety poszła blacha, i się nie doczekał żółtych tablic, jakie ja miałem w planach.
    Dobra, bom się trochę rozpisał i zacząłem wspominać historię. Pozdrawiam
    ps: dodam tylko, że ostatnie zdjęcie zrobiłem przy odpalonym silniku (zgaszona kontrolka ładowania) i z nogą na gazie (do połowy, choć i max też nic nie dawało), oraz z otwartymi drzwiami kierowcy (inne nie chciałem obchodzić dookoła samochód i otwierać, bo deszcz rosił).

    2
  • #13 14 Maj 2017 15:42
    Sharan98
    Poziom 5  

    Witam, znowu sąsiad usunął inspekcje swoim komputerem i pojawił się ten sam problem zegary nie reagują a kontrolka oleju mruga ( dodam że to drugi licznik bo tamten leży na półce, nie było tak prosto dostać takiego samego licznika po numerach seryjny, gdyż inne nie działały po podłączeniu). Jak się okazało wystarczyło podłączyć lepszy komputer do OBD i usunąć jeszcze raz inspekcję i licznik wracał do normy wszystko działało prawidłowo. ( nie wiedział by sąsiad tego jak by nie kupił nowego kompa) od razu przyniosłem mu stary licznik z półki i tam też po usunięciu inspekcji drugi raz wracało wszystko do normy. Mój temat uważam za zakończony.

    1