Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Corsa B 1.0 12v - Ciężko odpala rano, szarpie, kopci, cyka przekaźnik pompki

El_Kamillo_ 02 Aug 2015 09:16 2409 18
Relpol
  • #1
    El_Kamillo_
    Level 11  
    Witam!! Problem dotyczy opisywanego już kiedyś przeze mnie autka. Mianowicie od kilku dni zaczął mieć problem z odpalaniem rano. Kręci, próbuje zaskoczyć lecz odpala dopiero po kilku próbach. Gdy odpali, przy wciskaniu gazu, obojętnie czy szybko czy powoli dławi się, nie wkręca na obroty, czasem nawet gaśnie. Gdy już normalnie odpali dość mocno kopci niebieskim dymem. Dopiero po przejechaniu kilku kilometrów i dogrzaniu silnika obroty się stabilizują i kopcenie ustaje prawie całkowicie. Dziś natomiast przy próbie odpalenia w ogóle nie zaskakuje, tylko kręci i słychać cykający przekaźnik pompy paliwa koło nóg pasażera. Check engine do tej pory zapalał się losowo.. Przez 5-10 odpaleń potrafił się nie zapalać ( jedynie na chwile po przekreceniu zapłonu ) a potem raz się włącza a raz nie. Podpowiecie koledzy co to może być?? Przepływomierz?? Czy może coś z instalacją? Komputer nie był podpinany gdyż nie mam póki co takiej możliwości.
  • Relpol
  • #2
    rover600gt
    Level 10  
    Po pierwsze bym sprawdził ciśnienie na cylindrach. Jeśli kopcu oznacza że pierścienie puszczają, a jak auto się rozgrzeje to dtoche doszczelniaja bo tak z natury jest że metal się rozszerza po nagrzaniu.
  • #3
    cezars65
    Level 24  
    Sprawdż - podłącz na krótko pompę paliwa
  • Relpol
  • #4
    El_Kamillo_
    Level 11  
    rover600gt wrote:
    Po pierwsze bym sprawdził ciśnienie na cylindrach. Jeśli kopcu oznacza że pierścienie puszczają, a jak auto się rozgrzeje to dtoche doszczelniaja bo tak z natury jest że metal się rozszerza po nagrzaniu.

    Ciśnienie na cylindrach było sprawdzane zaraz po wymianie i ustawieniu rozrządu i potem jeszcze raz po 2 tygodniach od naprawy 1 i 2 cylinder ładnie 12 bar na 3 natomiast 10 więc tragedii nie ma. Spadku mocy podczas jazdy też nie zauważyłem.

    Dodano po 2 [minuty]:

    cezars65 wrote:
    Sprawdż - podłącz na krótko pompę paliwa
    Pompkę właśnie sprawdziłem przed chwilą i działa podłączona na krótko. Co więcej przestał cykać przekaźnik auto odpaliło ale po 5 sekundach zgasło. I teraz przekaźnik już nie cyka a nadal nie odpala.
  • #5
    rover600gt
    Level 10  
    Sprawdź czy dostaje napięcie na pompie
  • #6
    El_Kamillo_
    Level 11  
    rover600gt wrote:
    Sprawdź czy dostaje napięcie na pompie
    Sprawdzone. Przekaźnik nie cyka. Napięcie jest.
  • #8
    El_Kamillo_
    Level 11  
    rover600gt wrote:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2454789.html.
    tu jest podobną usterka.
    ten temat raczej mało ma wspólnego z tym co się dzieje u mnie
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    El_Kamillo_
    Level 11  
    mihal2002 wrote:
    El_Kamillo_ wrote:
    Przepływomierz??

    Po wymianie powinno ustąpić i będzie odpalał normalnie.
    A da sie go jakoś sprawdzić przed wymianą żeby mieć pewność?
  • #11
    User removed account
    User removed account  
  • #12
    El_Kamillo_
    Level 11  
    mihal2002 wrote:
    El_Kamillo_ wrote:
    A da sie go jakoś sprawdzić przed wymianą żeby mieć pewność?

    Odczytując błędy z komputera. Kup sprawny używany lub jak masz od kogoś podmienić.
    Wczoraj rozładowałem akumulator próbami odpalania i po podłączeniu pod prostownik zauważyłem dziwną rzecz. Mianowicie wskazówka na prostowniku wariuje zaczyna od początku skali, skacze do końca, wraca do połowy ogólnie wariuje więc postanowiłem odpiąć klemy i podłączyć sam akumulator i o dziwo wtedy ładował się normalnie. Czyżby gdzieś na instalacji było jakieś zwarcie?? Słaba masa? I przez to wariuje komputer albo reszta czujników itp powodując takie problemy?
  • #13
    El_Kamillo_
    Level 11  
    Nadal walczę z Corsą. Diagnostyka pokazała tylko 1 błąd mianowicie 1405 - nieprawidłowy sygnał zwrotny zaworu recyrkulacji spalin więc znajomy mechanik który mi go podłączał powiedział że egr do wyczyszczenia, zaślepienia lub wymiany. Więc go wyczyściłem, sprawdziłem na krótko pod aku czy działa i grzybek ładnie się wysuwa na ok 1cm więc chyba jest ok. Zmierzyłem napięcie na kostce EGR i jest dokładnie 6,9V na 1 pinie a powinno być 12v i po pociągnięciu masy prosto z aku jest ładnie ponad 12v ale auto nadal nie odpala. Co jeszcze może być przyczyną? Myślę że na plaku powinien odpalić nawet gdyby EGR był walnięty a to przynajmniej wykluczyłoby problemy z prądem. Mam rację?
  • #14
    User removed account
    User removed account  
  • #15
    El_Kamillo_
    Level 11  
    Nie wymieniłem... Nie chcę tracić kasy na niepotrzebne podmianki bo tym sposobem wymieniłbym pół auta gdybym chciał tak strzelać i jak na złość nie mam od kogo pożyczyć na podmiankę gdyż nikt ze znajomych nie ma takiego opelka. Nie da się go jakoś sprawdzić żeby wykluczyć jego uszkodzenie?
  • #16
    User removed account
    User removed account  
  • #17
    El_Kamillo_
    Level 11  
    mihal2002 wrote:
    El_Kamillo_ wrote:
    Nie da się go jakoś sprawdzić żeby wykluczyć jego uszkodzenie?

    Na urządzeniu diagnostycznym widać czy pracuje.
    Ja mam już drugi, teraz od Corsy 1.2 wszystko cyka.

    To najwyżej podjadę jeszcze raz na diagnostykę jak uda się go odpalić. Na co zwracać uwagę? Na wartość przepływającego powietrza czy na napięcie podawane z przepływomierza na ECU?
  • #18
    andrzej20001
    Level 43  
    El_Kamillo_ wrote:
    po 2 tygodniach od naprawy 1 i 2 cylinder ładnie 12 bar na 3 natomiast 10 więc tragedii nie ma.

    Tragedia jest z ciśnieniem, cykanie przekaźnika podczas kręcenia rano wskazuje na problem z zasilaniem , akumulator/masy/zasilania przekaźników. Przepływomierz swoja drogą pada,sama wkładka pasuje np. od fiatów,alfy bodajże końcówka 044. Od razu mówie że na zamienniku nie będzie ładnie chodziła.
  • #19
    El_Kamillo_
    Level 11  
    andrzej20001 wrote:
    El_Kamillo_ wrote:
    po 2 tygodniach od naprawy 1 i 2 cylinder ładnie 12 bar na 3 natomiast 10 więc tragedii nie ma.

    Tragedia jest z ciśnieniem, cykanie przekaźnika podczas kręcenia rano wskazuje na problem z zasilaniem , akumulator/masy/zasilania przekaźników. Przepływomierz swoja drogą pada,sama wkładka pasuje np. od fiatów,alfy bodajże końcówka 044. Od razu mówie że na zamienniku nie będzie ładnie chodziła.

    Akumulator zakupiłem nowy, ma tydzień bo tamten ledwo wyrabiał 10V. Natomiast z masą może być problem gdyż tak jak pisałem wyżej jak mierzyłem kostkę od EGR to miała na 1 pinie napięcie 6,9V a po podaniu masy prosto a aku miała ponad 12v tylko nie mogę zlokalizować połączenia masy silnik -- > karoseria bo akumulator -- > karoseria jest przykręcona zaraz obok aku.