Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Re: Silnik do heblarki Przełącznik - Nie wiem jak podłaczyć przełącznik */^

Tomko Elektryk 02 Sie 2015 17:51 2778 13
  • #1 02 Sie 2015 17:51
    Tomko Elektryk
    Poziom 8  

    Witam.
    Zbudowałem już heblarko pilarkę teraz podłączam silnik do maszyny.
    Mam tu silnik 3kW i przełącznik gwiazda trójkąt. W innej heblarce mam tak, że też jest taki sam przełącznik pierwszy stopień to rozruch i drugi już praca maszyny.

    Najpierw tabliczka znamionowa silnika:
    Re: Silnik do heblarki Przełącznik - Nie wiem jak podłaczyć przełącznik */^

    I przełącznik:
    Re: Silnik do heblarki Przełącznik - Nie wiem jak podłaczyć przełącznik */^ Re: Silnik do heblarki Przełącznik - Nie wiem jak podłaczyć przełącznik */^

    Silnik i pokrywa:
    Re: Silnik do heblarki Przełącznik - Nie wiem jak podłaczyć przełącznik */^ Re: Silnik do heblarki Przełącznik - Nie wiem jak podłaczyć przełącznik */^

    I teraz tak. Od gniazda siłowego 4 bolce 32A, podłączam każdą fazę pod przełącznik, tudzież (L1, L2 i L3).
    Następnie wg. pokrywki silnika połączyłem w trójkąt styki:
    W2 z przełącznika z W2 w silniku
    U2 z przełącznika z U2 w silniku
    V2 z przełącznika z V2 w silniku

    I teraz mam pytanko czy dobrze podłączyłem i co zrobić z masą czy tam zerem z gniazda? Pod obudowę silnika? bo w przełączniku zostały jeszcze U1,W1 i V1.

    0 13
  • #2 02 Sie 2015 18:13
    janek1815
    Poziom 38  

    No i zrobiłeś sobie włącznik który uruchamia silnik połączony w trójkącie. Jeśli potrzebujesz trójkąt gwiazda to usuń mostki na silniku i wtedy musisz doprowadzić 6 przewodów z silnika do przełącznika. Tak 4 przewód pod obudowę silnika.

    0
  • #3 02 Sie 2015 18:15
    87maly
    Poziom 11  

    cześć, musisz zdjąć mostki z zacisków na silniku. i podłączyć jeszcze te z 1 czyli u1 v1 i w1 z tymi samymi oznaczeniami co są na wyłączniku

    0
  • Pomocny post
    #4 02 Sie 2015 18:19
    MACIEK_M
    Poziom 28  

    Pierwsza rzecz, zdejmujesz mostki ( blaszki ) na silniku.

    Łączysz:
    U1 silnika z U1 przełącznika
    U2 silnika z U2 przełącznika
    V1 silnika z V1 przełącznika
    V2 silnika z V2 przełącznika
    W1 silnika z W1 przełącznika
    W2 silnika z W2 przełącznika

    Jeśli masz instalację 4 przewodową to:

    L1 do L1 na przełączniku
    L2 do L2 na przełączniku
    L3 do L3 na przełączniku

    Czwarty przewód, "zerowy", na uziemienie silnika.

    Bezpieczniej będzie, jak zlecisz to elektrykowi.

    1
  • #5 02 Sie 2015 22:24
    Tomko Elektryk
    Poziom 8  

    czyli jak bym teraz podlaczyl pod silnik pod te w2,u2 i v2 bezpośrednio z gniazda fazy, ze zwykłym przełącznikiem to silnik by chodził już na trójkącie? Szczerze mówiąc to nie wiem czy do takiej heblarki ten rozruch jest potrzebny bo nie jetem elektrykiem i nie znam sie za bardzo na tym :D

    Dodano po 3 [minuty]:

    MACIEK_M napisał:
    Pierwsza rzecz, zdejmujesz mostki ( blaszki ) na silniku.

    Łączysz:
    U1 silnika z U1 przełącznika
    U2 silnika z U2 przełącznika
    V1 silnika z V1 przełącznika
    V2 silnika z V2 przełącznika
    W1 silnika z W1 przełącznika
    W2 silnika z W2 przełącznika

    Jeśli masz instalację 4 przewodową to:

    L1 do L1 na przełączniku
    L2 do L2 na przełączniku
    L3 do L3 na przełączniku

    Czwarty przewód, "zerowy", na uziemienie silnika.

    Bezpieczniej będzie, jak zlecisz to elektrykowi.


    Dziękować za łopatologiczne wytłumaczenie. Teraz już dam radę, bez elektryka :D

    Dodano po 3 [godziny] 56 [minuty]:

    A jeszcze jedno pytanko. Na tabliczce znamionowej silnika nie ma nic o mocy (kW). Jedyne wiem z paragonu że 3 kW. Da rade na podstawie tych danych z tabliczki odczytać czy faktycznie ma on 3kW??

    0
  • #7 03 Sie 2015 00:07
    2647837
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 03 Sie 2015 00:15
    retrofood
    Moderator

    Obowiązku nie ma, ale nie zaszkodzi.

    0
  • #9 03 Sie 2015 13:22
    supchem
    Poziom 21  

    Konsument1 napisał:
    A czy do silnika o mocy zaledwie 3kW jest potrzebny przełącznik gwiazda/trójkąt?

    Mi także się wydaje że przy tak małej mocy podłączenie gwiazda-trójkąt jest zbędne. Pozostaw tak jak podłączyłeś na początku.

    0
  • #10 03 Sie 2015 15:06
    Krzysztof Reszka
    Moderator Elektrotechnika

    Konsument1 napisał:
    A czy do silnika o mocy zaledwie 3kW jest potrzebny przełącznik gwiazda/trójkąt?

    Wszystko zależy od wielkości i rodzaju zabezpieczenia przed i za licznikowego . Napisz jakie są a wtedy można odpowiedzieć.

    0
  • #11 03 Sie 2015 20:45
    jharlan
    Poziom 25  

    Krzysztof Reszka napisał:
    Konsument1 napisał:
    A czy do silnika o mocy zaledwie 3kW jest potrzebny przełącznik gwiazda/trójkąt?

    Wszystko zależy od wielkości i rodzaju zabezpieczenia przed i za licznikowego . Napisz jakie są a wtedy można odpowiedzieć.

    Nie wal ściemy 3.5 kW to mała mszynaka do mięsa!

    0
  • #12 03 Sie 2015 20:57
    Krzysztof Reszka
    Moderator Elektrotechnika

    jharlan napisał:
    Nie wal ściemy 3.5 kW to mała mszynaka do mięsa!

    Głupstwa prawisz kolego pomnóż sobie prąd na trójkącie tego silnika razy 7 i ci wyjdzie . Tyle może szarpnąć taki silnik nie znając wielkości zabezpieczeń, to czasami wróżenie z fusów .
    Nie wszyscy mają w domu po 25 A i wolałem uprzedzić dalszy tok myślenia tego kolegi jak zaczną wyłączać zabezpieczenia .

    1
  • #13 05 Sie 2015 23:15
    pkpintercity
    Poziom 13  

    Mam ten sam silnik i będzie użyty do piły do drewna i teraz niech ktoś mi wytłumaczy, co daje połączenie w gwiazdę a co w trójkąt. I jak podłączyć, żeby był rozruch. I pytanie odnośnie autora to w końcu on ma 3kW czy 4 kW mocy?

    0
  • #14 05 Sie 2015 23:28
    Krzysztof Reszka
    Moderator Elektrotechnika

    pkpintercity napisał:
    pytanie odnosnie autora to w koncu on ma 3kw czy 4 kw

    jharlan napisał:
    4 HP (Hors Power) to 4 KM (Koń mechaniczny)
    http://www.convertworld.com/pl/moc/Ko%C5%84+mechaniczny.html

    Przecież padła odpowiedź .
    Użycie przełącznika G/T pozwala łagodnie wystartować silnikowi, nie pobierając dużego prądu przy rozruchu silnika . Często instalacja zasilające nie ma odpowiednich parametrów by uruchomić silnik w trójkącie (400V ) , więc stosuje się przełącznik G/T .

    -1