Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kierownica do komputera DIY

MarekK200 03 Sie 2015 11:55 2814 29
  • #1 03 Sie 2015 11:55
    MarekK200
    Poziom 7  

Witam. Już od jakiegoś czasu myślę nad przerobieniem swojej starej kierownicy Tracer Easy Ride. Mam już gotowy zarys projektu. Z kierownicy zostaną tylko same "bebechy" a cała rama i stelaż będą wykonane z metalu. Postaram się dorobić skrzynię biegów (rączka i 2 przyciski: rączka w górę -> naciśnięty górny przycisk -> zmiana biegu na wyższy) i przerobić pedały bo są za małe i umieszczone zbyt blisko siebie. Problemem staje się kąt obrotu kierownicy bo wynosi on 180° a to niestety za mało (od biedy może być ale chcę więcej :D ). Na forum czytałem, że ktoś "wsadził" potencjometr wieloobrotowy (100kΩ A) (w temacie potencjometrów i elektroniki jestem zielony) i działało, ale niestety nie poruszył kwestii sterowników i kalibracji no i nie wiem czy zadziałałoby z moją kierownicą. Słyszałem o programie PPjoy, ale na razie go nie sprawdzałem a czytałem, że na win 8.1 nie działa poprawnie. Kolejnym problemem są materiały do budowy. Stal pospawam, ale konstrukcja może okazać się ciężka natomiast w przypadku aluminium użyję nitów, ale aluminiowych części nie mam i musiałbym lecieć do sklepu. Jeśli ktoś okaże się być zainteresowanym moim tematem (mam ogromną nadzieję, że tak) to wrzucę wyrenderowany obraz z blendera pokazujący moje przemyślenia :)

0 29
  • Pomocny post
    #2 03 Sie 2015 12:13
    xdiax
    Poziom 22