Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polo 1.4 16V problem z mocą -

PolkoV 03 Sie 2015 14:51 996 4
  • #1 03 Sie 2015 14:51
    PolkoV
    Poziom 2  

    Witam.

    Widzę, że "parę" razy temat maglowany, ale nie do końca. Problem był taki: Pacjent Polo 1.4 16V. Kiedyś jechałem i auto straciło moc. Po podłączeniu vcds'a wyskoczył błąd g61 czujnik spalania stukowego. Objawy były takie, że dopóki silnik nie osiągnął 70* to szedł normalnie potem już można było zapomnieć o wyprzedzaniu. Wymieniłem czujnik na taki sam boscha (nowy) przy okazji wyczyściłem przepustnicę i wszystko co było "brudne". Skasowałem błąd "g61". Dalej jest "muł". No dobra przechodzę do adaptacji przepustnicy (dodam, że auto nie gaśnie i nie falują obroty...jednym słowem jest okej, tylko nie przyśpiesza powyżej w.w 70*).

    Korzystałem z tematu https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1890746.html

    ...a dokładniej:

    1-RESET WARTOŚCI WYUCZONYCH

    Upewnij się że:1- Stare wartości wyuczone usunięte z ECU silnika
    2-Napięcie akumulatora jest większe niż 11.5V
    3-Brak kodów usterek w ECU silnika
    4-Temperatura silnika od 5 do 115 stopni C
    5-Przepustnica w pozycji biegu jałowego
    6-Zaplon włączony. ,silnik nie pracuje
    Procedura : 1-Zapłon włączony. ,silnik nie pracuje
    2-Wybór [01.Elektronika silnika]
    3-[Adaptacja]
    4-Wpisz w kanale * 00 * naciśnij [OK]
    5-Wyłącz zapłon w ciągu 20 sekund w celu zachowania

    2-ADAPTACJA PRZEPUSTNICY

    Upewnij się że:1-Napięcie akumulatora jest większe niż 11.5V
    2-Brak kodów usterek w ECU silnika
    3-Temperatura silnika od 5 do 115 stopni C
    4-Przepustnica w pozycji biegu jałowego
    5-Zapłon włączony silnik nie pracuje
    Procedura :1-Zapłon włączony. ,silnik nie pracuje
    2-Wybór[01.Elektronika silnika]
    3-[Nastawy podstawowe] wpisz *098* lub *060* poruszaj przewodami
    systemu
    4-Naciśnij [OK.] wartości bedą teraz zmienione, wartości czwartego pola
    z prawej zmieni się z ADP.WYK. na ADP.OK
    [Uwaga: jeśli brak wartości to stosujesz nie właściwy numer kanału] to
    wskazuje że adaptacja przepustnicy została wykonana
    5-Nacisnąć [EXIT] by wyjść ze sterownika, wyłącz zapłon w ciągu 15 sekund
    aby zachować wartości.



    No i tak: 1. podczas wyłączania zapłonu "rozłączyło vcds" - tak ma robić??
    2. cały czas mi świeci ADP.OK nie wyświetla mi "adp.wyk"
    3. rozłączyło vcds

    Może gdzieś indziej mam szukać przyczyny. Dodam, że jak auto ma powyżej 70* to nawet słychać, że nie idzie okej (po rurze wydechowej) zmienia się dźwięk.


    Z góry dziękuje

  • Fibaro
  • #2 03 Sie 2015 17:08
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Jaki kod silnika?
    Czy ma gaz , czy sonda oscyluje.

  • Fibaro
  • #3 04 Sie 2015 02:03
    PolkoV
    Poziom 2  

    ...powiem tak: buda tej 6n2 (fifta) jest 60KM lecz poprzedni właściciel wsadził tam AFK zaś na przepustnicy było markerem napisane AHC (chyba a raczej na pewno). Dodam, że nie ma najmniejszych problemów z odpalaniem na zimnym czy też ciepłym i czy też z obrotami...równiutko pracuje. Zauważyłem, że jak jest zimny, to na "luzie" ładnie wchodzi na obroty a zaś jak już ma te 70* już nie.

    Nie nie posiada gazu ani nigdy go nie widziało. Sonda lambda nie wiem, lecz wiem że nie mam żadnych błędów na vcds'ie.

  • Fibaro
  • #4 04 Sie 2015 08:18
    daras41
    Poziom 25  

    Diagnostyka nie polega na odczycie błędów. Zrób próbę drogową z podpiętym testerem z podglądem napięcia na sondzie, nejlepiej przelącz się na wykres i zobacz czy w pełnym zakresie prędkośi obrotowej i obciążenia napięcie oscyluje. Jeśli będzie ubogo to może ktoś dał filtr paliwa 3,5 bara zamiast 4 . Miałem kiedyś taki przypadek.

  • #5 04 Sie 2015 12:10
    PolkoV
    Poziom 2  

    Do tej sondy, który kanał włączyć na vcds'ie...?? Filtr nie był wymieniany w tym czasie. Dodam, że to się stało nagle. Sytuacja była taka...podjeżdzam na 3 biegu, obroty około 3tyś redykuje na 2 i "pełny", wyprzedam i wrzucam 3 i nagle załapał "muła". Dojeżdzam do domu podpinam vcds i wyskakuje g61 czujnik spalania stukowego. WYmieniam i robię wszystkie czynności z pierwszego i dalej to samo.

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo