Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ABS, Peugeot 307 - Kilka błędów, ABS nie działa

03 Sie 2015 20:09 15789 45
  • Poziom 7  
    Witam. Problem polega na tym, że w aucie nie działa abs. Zostały odczytane błędy testerem diagnostycznym:
    Pompa ABS/ESP błąd elektryczny
    Czujnik lewy tył-Zgodność.

    Podmieniłem pompy, wpierw na wybraną losowo, bez zgodnych numerów-brak efektu-błąd dalej się pojawiał (STOP, kontrolka hamulca, ASR'u, na wyświetlaczu ABS Fault), następnie zakupiona pompa ze zgodnymi numerami, wpięta we wtyczkę (bez podłączania przewodów), po przejechaniu 20 metrów błąd znów się pojawia we wcześniejszej postaci.

    Błędy da się skasować, czujnik wraca po większym dystansie, pompa po parunastu metrach. Ale gdy podniesie się przód auta, włączy 4 bieg, koła luźno się kręcą na 3-4 biegu, mogą się kręcić i godzinę i błąd się nie pojawia. Prędkości poszczególnych kół zgodne z prędkością pojazdu. Lewy czujnik? piasta? Pomożecie, mnie już brak nerwów
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 16  
    Sprawdź zasilania na moduł ABS-u.
    Żarówką.
    Dwa stałe 12V, dwie masy i jedno 12V po zapłonie.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 7  
    a może podpowiesz jakie piny we wtyczce to są?
  • Poziom 7  
    2003, 2,0 136 KM, benzyna
  • Poziom 16  
    Masa: 1, 5
    12V: 2, 23, 6
    Niestety nie mam zdjęcia złącza.
    Przeważnie główne masy/ zasilania są na grubych pinach.
    Najszybciej jak weźmiesz lampkę w rękę i sprawdzisz.
    powodzenia
  • Poziom 7  
    Witam, Trochę to trwało, zaniechałem pracę ale dziś wróciłem do tematu. Przejrzałem instalację, od wtyczki w kalkulatorze ABS (za nadkolem lewym), zdemontowałem lampę, kabelek po kabelku przeglądnąłem wszystko, wywaliłem sterownik silnika, zdemontowałem obudowę bezpieczników pod maską, poprawiłem masy (szlif styku na nadwoziu, szlif oczek mosiężnych aby pozbyć się tlenków, skręcone nowymi śrubami). Pomierzyłem wtyk i wyniki mnie nieco zszokowały. masa jest na 1 i 4. 12V jest na 3. Wtykałem igłę w poszczególne piny (te małe) i mierzyłem próbówką oraz miernikiem, na kilku trafiłem na plus, na kilku na masę, ale na ostatnich w pierwszym i drugim rzędzie małych pinów, natrafiłem na taki przypadek: napięcie wynosiło ok 11,8V, a na pozostałych na których wykryłem napięcie buło 14,4-zgodne z tym na akumulatorze. Dodatkowo nawet na dwóch ostatnich pinach (tych z osłabionym napięciem) zaświeca się też próbówka jeśli chodzi o masę (ledwo widać, ale się świeci-daje znak).

    Co do genezy uszkodzenia: Początki były takie, że abs WŁĄCZAŁ SIĘ bez rzeczywistego poślizgu kół. Zostało to zignorowane, aż w końcu ABS padł całkiem (ABS Fault, Brake fault)
    Błędy takie jak w pierwszym poście, nic się nie zmieniło.

    Auto przepala bezpiecznik nr 16 pod maską.
    ABS, Peugeot 307 - Kilka błędów, ABS nie działa ABS, Peugeot 307 - Kilka błędów, ABS nie działa

    Jeśli skasuję błędy, auto odpalę, to błędów nie rejestruje, (może chodzić i z godzinę) ale wystarczy zrobić 30 metrów minimalną prędkością i ABS fault, brake fault oraz STOP. Czasem spalony jest ww bezpiecznik Często gdy pokazują się błędy to bezpiecznik jest już spalony albo spali się podczas dalszej jazdy.
    Dokładnie wszystkie piny opiszę jutro, bo mam ponotowane co gdzie.
    Czy na tej podstawie można coś zrobić dalej? Jakieś podpowiedzi?
  • Poziom 7  
    no dobra, wymienię czujnik i łożysko i dam znać co jest. Ale czy to może powodować błąd pompy?
  • Poziom 7  
    Cześć. Wymieniłem czujnik (delphi) oraz piastę (SNR). skasowałem błędy, odpaliłem auto, jest super, cofam ok 15 metrów, wszystko gra, wyjechałem na ulicę, przyspieszam, STOP, ABS FAULT, BRAKE FAULT . Błąd czujnik już się nie pojawia, co jest uzasadnione (zainwestowałem w najlepsze jakościowo części). Jako że moje podejrzenie padło na pompę ABS, zakupiłem drugą o losowych numerach za 150 zł, zapiąłem, odczytałem jej identyfikator (Jest widoczna, numery na pompie pokrywają się z tymi wyświetlanymi na ekranie komputera) ale znów po 15 metrach litania komunikatów. Zakupiłem drugą pompę, tym razem numery pokrywają się z tą która była w aucie (mega rzadki okaz 3 na allegro-400 zł), podpinam, znów komputer ją rozpoznaje, łączy się z kalkulatorem, jednakże sytuacja taka sama, Stały błąd ABS/ASR Pompa recyrkulacyjna błąd elektryczny. Wszedłem w szczegóły jest dopisek: warunek pojawienia się usterki :pojazd w ruchu. Błędy odczytywane peugeot planet. Parametry z czujników idealnie pokrywają się z prędkością pojazdu. Zasilanie sterownika ABS na zapłonie 12V, na odpalonym 14. Pomóżcie rozwiązać wreszcie ten irytujący problem, bo doprowadza mnie do szału. Dodam jeszcze że pompę ABS przy podmiance nie wpinam w układ hydrauliczny tylko wpinam wtyczkę elektryczną.
  • Poziom 42  
    Schemat i kontrola zasilania. Żarówką h4 a nie kontrolka. I masy też.no i pompa w układ, przecież ster musi widzieć prawidłowy prąd silnika, a jak pompuje powietrze to prawie jak jalowo
  • Poziom 7  
    Czy usterka BSI może powodować wadliwe działanie ABS? Jest problem z napięciem zasilania, nie na wszystkich pinach na których ma być-jest
  • Poziom 7  
    tylko że nie pali bezpiecznika od abs a od pompy powietrza co robi dodmuch do wydechu, pompa nie pracuje i pewnie dlatego pali bezpiecznik. Nie ma to związku z usterką ABS (na podstawie obserwacji to stwierdzam, to po prostu zbieżność usterek które nie są związane ze sobą). Reasumująć, ABS łączy się z BSI?
  • Poziom 7  
    witam. działam trochę na własną rękę, dorwałem na podmiankę moduł BSM, zamontowałem go, odpaliłem auto, skasowałem błędy, jazda próbna ale dale to samo. Błąd pompy. Reasumując: co jeszcze mogę zrobić? Wiązka dobra, nigdzie nie przetarta, brak uszkodzeń, wtyczka ok, brak zaśniedzenia, wszystko w oryginale, żadnej amatorskiej łataniny.

    Przypomnę jeszcze raz genezę uszkodzenia: ABS był ''nadpobudliwy'' przez ok 6 miesięcy, zapewne na wskutek błędu zgodności czujnika lewego tyłu. wymieniłem łożysko i piastę, Błąd nie występuje. Pozostał tylko (albo i aż) błąd elektryczny pompy ABS ASR.
  • Poziom 14  
    No to wychodzi na to , że do wymiany kpl. ABS sterownik z pompą
  • Poziom 32  
    Odepnij zasilanie tego silniczka dodatkowego powietrza, bo robi zwarcie i jest spadek napięcia. To może być przyczyną.
  • Poziom 35  
    wymien bezpiecznik na dobry. skasuj błedy i zrób aktywacje pompy abs. jezeli spali bezpiecznik to masz moduł do wymiany. A swoja droga to cos ty tam wymieniał? Sam sterownik ABSu?
  • Poziom 7  
    @gałgan1 no właśnie mam jeszcze 3 pompy abs ze sterownikami (2 numery zgodne z oryginałem, a jeden losowo kupiony ale kompatybilny z układem) i na każdej pompie to samo

    @żałosna udręka okej, jutro wypnę wtyczkę od tego ustrojstwa

    @fuelinyourblood generalnie nie mogę zrobić aktywacji pompy bo ja w PP naciskam np aktywacja zaworu np. prawy przód to pompa milczy. Łączy się ze sterownikiem, ale nie dzała sam silnik pompy. Ogólnie jak wspomniałem mam 3 pompy, każda oryginalna, nigdy wcześniej nie otwierane, czyste i wyglądają jak nowe. Bezpiecznik który pali nie ma związku z ABS, za każdym razem go wymieniam, ale on co jakiś czas się pali.
  • Poziom 35  
    Sprawdz czy masz wszystkie zasilania i masy do sterownika. Powinienes miec dwie 30tki grube i jedna cienka 15tki oraz dwie grube masy. Jezeli masz zasilania to stery do wymiany.
  • Poziom 7  
    Witam. pin 1 i 4 jest masa. 2 brak zasilania 3 pin ma zasilanie. 18 pin ma zasilanie po zapłonie. Ktoś pomoże zinterpretować te wyniki? skąd zasilany jest drugi pin?
  • Poziom 35  
    Podał bys rok, silnik i kod silnika. Było by szybciej ze schematem.

    Obydwa grube stałe zasilania ida z bezpiecznika ze skrzynki pod maska. Zasilanie po stacyjce idzie z bezpiecznika w srodku.
  • Poziom 7  
    2003, 2.0 136 km benzyna, wersja hatchback abs 8.0 bosch. kodem silnika niestety nie dysponuje, na jutro w celu sprecyzowania mogę podać vin

    zasilanie po stacyjce jest ok, czyli pozostaje mi sprawdzenie ciągłości przewodów zasilania ABS z bezpiecznika raz jeszcze, może coś przeoczyłem. jeśli dysponujesz schematem, udostępnij, albo podpowiedz co mogę sprawdzić, odwdzięczę się na pewno
  • Poziom 35  
    vin jest potrzebny do schematu własnie.
  • Poziom 7  
    Nie wziąłem dowodu z auta... :[

    Przeglądnąłem raz jeszcze całą wiązkę. Niebieski przewód który nie ma prądu jest cały. Zero uszkodzeń, otarć

    ABS, Peugeot 307 - Kilka błędów, ABS nie działa ABS, Peugeot 307 - Kilka błędów, ABS nie działa

    Zadam jeszcze laickie pytanie, ale zasadniczo to moje pierwsze kroki w temacie elektryki, napięcia sprawdzam przy wypiętej wtyczce, po prostu wpinam w poszczególne piny wtyku element umożliwiający pomiar (igłę), a nie przy podpiętej wtyczce do kalkulatora ABS?
  • Poziom 35  
    Wypinasz wtyczke z modułu abs, zalączasz zapłon i sprawdzasz kontrolka do bezpieczników czy masz 3 zasilania. Krokodylek kontrolki do masy silnika lub minusowa klema aku. Igłę tej samej kontrolki do wtyczki abs.
  • Poziom 7  
    @fuelinyourblood ok, czyli jak dotychczas wszystko zrobiłem dobrze. pin 2 nie ma zasilania. 3 ma i 18 ma. co mogę zrobić dalej? Jak pisałem powyżej, ciągłość przewodu jest zachowana, więc to nie uszkodzenie wiązki. dziękuje za zainteresowanie tematem
  • Poziom 35  
    Dlatego vin by sie przydał.

    Rozbierz wtyczke od tyłu i zobacz ile masz grubych przewodów. Masz miec na nich stałe zasilanie i mase. jak nie masz, to poszukaj zgnitego przewodu lub bezpiecznika spalonego.
  • Poziom 7  
    4 grube. 1i 4 masa, 2 i 3 zasilanie (18 pin też ma), z tym że na 2 go brak. przewód przejrzałem od wtyczki (rozebrałem ją) aż do skrzynki z bezpiecznikami pod bsm (pod maską) czy jest jakiś bezpiecznik we wnętrzu od abs?
  • Poziom 32  
    Ja bym zamienił polaryzacje przewodów tego czujnika. Przerabiałem coś podobnego i tak się skończyło.