Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen C5 MKIII - Elektryczna klapa bagaznika nie podnosi sie

03 Sie 2015 21:15 5577 6
  • Poziom 18  
    Kiedy kupowalem C5 (2008 rok, MKIII) sprzedawca mowil, ze klapa elektryczna nie dziala. Przy odbiorze zadzialala i dzialala az do wyjecia akumulatora.
    Teraz znow przestala dzialac. Klapa sie odrygluje, ale nie podnosi (z klucza) ani nie obniza (przycisk na klapie).

    Doszedlem, ze jest do tego komputer, ale nie wiem gdzie.
    Chcialbym sie zapytac czy ktos mial juz z tym problem zebym nie wyrywal plastikow na darmo. Oczywiscie bede zaczynal od zdjecia tylnej tapicerki i sprawdzenia czy dochodzi prad do podnosnika.
    Zresetowalem BSI i nie ma roznicy. Bezpiecznik jest dobry. Nie znalazlem nigdzie informacji czy jakos podnoszenie trzeba kodowac po wyjeciu akumulatora.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 18  
    Jak zwykle dziekuje bardzo za pomoc.
    Sprawa rozwiazana. Nalezy dokladnie przeprowadzic procedure resetu BSI.
    Znalazlem kilka podobnych tematow bez odpowiedzi, wiec podam przy okazji procedure:
    1. Obnizamy okno kierowcy, podnosimy maske (klucz moze zostac w stacyjce) i sprawdzamy czy wszystkie drzwi sa zamkniete.
    2. Wylaczamy sprzet elektryczny (radio, oswietlenie itd).
    3. Przez (otwarte) okno kierowcy wyciagamy kluczyk.
    3. Czekamy 3 minuty
    4. Odlaczamy akumulator (wielu pisze o klemie minusowej, ja uzylem plusowej i tez dziala) i czekamy 15 sekund.
    5. Podlaczamy akumulator i czekamy 10 sekund (nie otwieramy drzwi)
    6. Wlaczamy zaplon (nie silnik) i czekamy az wszystkie testy przejda pomyslnie.
    7. Przyciskamy prztycisk ryglowania przez 10 sekund.
    8. Wyjmujemy klucz,
    9. Otwieramy i zamykamy drzwi kierowcy.
    10. Ryglujemy drzwi (szyba sie zamknie). Niektorzy pisza, ze trzeba przytrzymal przycisk przez 10 sekund.
    11. Odpalamy silnik i czekamy na reszte testow (i ustawiamy date w radio)

    Wiem, ze to moze zawsze byc inny powod, ale warto zaczac od tego.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 18  
    Niestety po tygodniu problem powrocil. Najpierw przestala dzialac klapa, a potem przez dzien slychac bylo klikanie w sterowniku w klapie.
    Rozebralem klape, ale zadnych mechanicznych uszkodzen nie widac.
    Prad widze, ze dochodzi, ale bez schematow nie nie znajde, bo jest za duzo kabli.
    Co zauwazylem to, ze niektore maja napiecie po 4 do 11V, wiec jest podejrzenie przerwanej wiazki.

    Akumulator jest nowy - 12.4V
    Po poruszeniu wiazki do klapy napiecie nigdzie sie nie pojawia, ani nie zanika. Nie widac tez uszkodzenia mechanicznego.


    Czy ktos moze posiada schematy elektryczne tego auta?
  • Poziom 18  
    Sprawdzilem schematy, ale wichodzi, ze serwisowka ma blad (*albo ja mam jakas specjalna wersje).
    Zgodnie ze schematem, pin 2 z szarej wtyczki na BSI laczy sie z pinem 15 na wtyczce kalkulatora klapy (6290). Zaznaczylem to na zolto na schemacie.
    Niestety opisane wtyczki maja inne kable. PIn 2 to kabel niebieski z innym numerem na kablu a pin 15 to kabel zolty (niestety wiazka jest zaklejona i nie widac numeru).
    Czy ktos moze ma inny schemat zeby to porownac, albo moze pomoc w znalezieniu winnego?
  • Poziom 18  
    Dla potomnosci odpowiem sam sobie na wlasne pytanie.
    Okazalo sie, ze Citroen kladzie dowolne kolory kabli i nie trzyma sie tego samego koloru w kontunuacji kabla jezeli jest wtyczka. Tak wiec zolty kabel przy komputerze przechodzi w bialy na module i chyba rozowy na klapie, a potem w niebieski na wtyczke w srodku auta.
    Tak wiec zyla miedzy BSI a wtyczka znajdujaca sie pod szyba w bagazniku byla uszkodzona. nie widac zadnych fizycznych uszkodzen, wiec po przeciagnieciu kolejnej nitki kabla klapa dziala.
    Citroen...
  • Poziom 12  
    Witam, chciałbym ze względu na swój problem z klapą bagażnika odświeżyć temat. Po pierwsze czy kolega ma więcej schematów tzn. opis modułów do zamieszczonego schematu i czy mógłby je udostępnić w tym wątku lub na priv?

    Mój problem polega na tym, że klapa przestała się zamykać tzn. po naciśnięciu przycisku w klapie zamyka się ona i dochodzi do progu bagażnika, zamek wchodzi w gniazdo ale nie następuje jego zatrzaśnięcie i uruchomienie napędu blokady tylko klapa podnosi się z powrotem na jakieś 10cm. Gdy w momencie dochodzenia klapy do bagażnika docisnę ją ręcznie to zamek się zamyka ale też nie uruchamia się mechanizm blokady silnikowej. Nie bardzo wiem jak to ugryźć. Schemat jest bardzo pomocny ale prosiłbym o opis poszczególnych elementów i ich lokalizacji. Nie chce pruć wszystkiego, zwłaszcza że te zatrzaski są prawie jednorazowego użytku.
  • Poziom 18  
    W zalaczeniu masz schematy elektryczne do klapy. Napisz czego nie rozumiesz to postaram sie pomoc.
    Legende - to sa kolory kabli. Code to jest kod podany na schemacie.
    Drugi plik pokazuje polaczenia kabli. Numery pod prostokatami (np 6290 na dole strony) to urzadzenia a ich localizacja jest na 3 stronie (6290 to komputer klapy na powiekszeniu C).
    Kable nie maja kolorow opisanych na schemacie! Numery sa nadrukowane na kablach
    Druga strona to wiazki kabli z pokazaniem jakie wtyczki sa po drodze.