Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zaburtowy Yamaha 2-takt 15HP - Jak odłączyć korbowody od wału

04 Sie 2015 12:34 1407 8
  • Poziom 10  
    Dzień dobry wszystkim!

    Czy ktoś może zetknął się z tematem demontażu korbowodów w tym silniku?
    Wał jest podparty na 3 łożyskach ale stopa korbowodu nie rozkręca się - jest lita.
    Domyślam się, że należy ściągnąć łożyska i rozmontować wał.
    Bo chyba tłoków po szlifie i wymianie wcisnąć od dołu się nie da :)
    Najchętniej zleciłbym tą operację w warsztacie - tylko którym?
    Obawiam się, że nie tam, gdzie remontują silniki samochodowe.

    Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Korbowodów nie demontujesz, potrzebna do tego prasa. Rozebranie wału, to i tak mały problem, większy to jego złożenie. Potrzebny specjalny przyrząd. Zobacz czy w bloku, w osi sworzni tłokowych nie masz zaślepionych kanałów. Chcesz szlifować blok, sprawdziłeś czy są dostępne tłoki nadwymiarowe?
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Art.B napisał:
    Cytat:
    Bo chyba tłoków po szlifie i wymianie wcisnąć od dołu się nie da Smile

    No właśnie że tak się to robi. Tłoki zamontowane na korbowodach wprowadza się do cylindrów właśnie od strony skrzyni korbowej. Nie ma potrzeby rozbierać wału, jeśli łożyska główne i w stopach korbowodów są sprawne.


    Hmmm... Ale jak tego dokonać. W sumie wymiana tłoków to pikuś...
    Na razie mam warsztat, który rozepnie i zmontuje wał za 300 PLN.
    Szlif to kolejne 200 PLN.
    Tłoki nadwymiarowe są po 34 $ + pierścienie i sworznie tłoka po ok 10 $.
    Jeżeli tłoki na wale da się włożyć od dołu to łożysk wału nie będę wymieniał, prawie nie mają luzu. Tylko JAK wcisnąć tłoki od dołu?? Jakaś rada?? :)
    @Megawe Łożyska wału są po 26$ w US
    Bez demontażu wału remont zamykam w ok. 700 PLN, wliczając 3 uszczelki na wał, co by miało jakiś sens.
    Pozdrawiam, dziękuję za Wasze rady i proszę o jeszcze.

    Dodano po 9 [minuty]:

    manta napisał:
    Zobacz czy w bloku, w osi sworzni tłokowych nie masz zaślepionych kanałów.

    Fabrycznie zaślepionych? Raczej nie ma nic, ale jutro dokładnie sprawdzę. A gdyby były to co? Możesz doprecyzować o co chodzi?
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Art.B napisał:
    Cylindry na pewno mają stożkowe poszerzenia otworów dla wprowadzenia pierścieni.


    No mają! Tłoki z pierścieniami wchodzą od dołu pięknie - "automatycznie" :)
    Nadwymiarowe już zamówione łącznie z pierścieniami i sworzniami, uszczelnieniem wału świecami i paroma jeszcze popierdółkami.
    Po przepakowaniu przez siostrę w USA (jako prezent) powędrują do mnie.
    Mam nadzieję, że nie będę długo czekał na szlif i we wrześniu wszystko do kupy zmontuję.
    Jeszcze raz dzięki!
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Długo wszystko trwało zanim doczekałem się na szlif a także zanim zabrałem się do pracy. Ale jak już się zabrałem to całość w końcu złożyłem "do kupy" co zajęło mi 2 (marcowe) popołudnia. Silnik pochodził sobie w beczce a teraz czekam na wyprawę nad wodę.
    Tematu chwilę jeszcze nie zamykam, gdyby ktoś miał jakieś pytania. Jeszcze raz dziękuję wszystkim za pomoc.